Za 12/06/2010 Regiotour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Aan het parcours moeten ze dringend toch wat veranderen want er is veel meer uit te halen.
De 130 km vlotjes uitgereden en 128 km op de teller en 1.200 hm. Deze training hebben we dan toch weer al gehad. De benen waren beter dan in Maarkedal, maar er was dan ook weinig te klimmen de eerste 90 km van deze rit. :roll:

Volgende zaterdag de 75 km van Herzele...
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Was voor mij de erste keer en vanuit Ninove voor de 100 gekozen.

Mooie tocht, goed uitgepeild, ruime bevoorrading, maar voor mij mag er toch ook wat minder asfalt en meer offroad in ......
bartg
Mountainbiker

Post by bartg »

100 km vlotjes uitgereden. Goeie bepijling en goede bevoorrading.

Ferm gedaan gasten!
BinaryX
Mountainbiker

Post by BinaryX »

fillou wrote:Hoewel ik van de streek ben, was het de eerste keer dat ik deze reed. Ik ben echter niet zo onder de indruk als de mensen hierboven. Talloze toertochten in de streek leren dat je er veel meer kan uithalen dan wat dit weekend uitgepijld was. Ik vond het echt heel veel asfalt en weinig uitdagende offroad-stukken.

Je hebt vandaag meer en meer toertochten waar je seingevers staan hebt aan de gevaarlijke punten. Zo'n dingen heb je hier helemaal niet. Nochtans moest we een paar keer een heel gevaarlijke baan over. In Geraardsbergen, kort na de muur bijvoorbeeld.

Het is tof dat enkele gemeentes samenwerken om zo iets te organiseren. Maar volgens mij mag er wat meer pit in gestopt worden om het allemaal wat leuker te maken dan hoe het nu is.
Ik deel bovenstaande mening..
Ben ook van de streek en dit zijn mijn 'kritiekpunten':
- 10€ voor een toertocht die 90% gebaseerd is op bloso-routes vind ik vrij veel (wetende dat er -zoals reeds aangehaald- vele mooie paadjes zijn die niet op 'vaste parcours' liggen)..
- Bepijling kon soms beter (in het begin (aan 'de' zigeuners) zelfs fout gereden :s)
- MOOI singletrack parcours in Erpe-Mere! Dit was mijn 'topper'!
- Verder vrij zwaar parcours (100km) als je vertrok vanuit zottegem imo.. gemiddeld 24~25 tot na erpe-mere etc, maar toen kwamen de zware stukken.. (de grote stijle berg int veld, de muur, lierde etc, ...)
na 76km de muur onder je voeten krijgen doet geen deugd, dus dan maar op karakter/ego bovengereden, en toch wel vrij fier op mezelf :)

...(als ik deze nog meedoe) volgende keer dus mss toch beter starten vanuit nederhasselt ;-)

Getekend,
de man met de fietsbel 8) :lol:
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Oh ja , we weten het op voorhand dat het 10 euro is en dat vele toertochten veel meer uit de streek halen aan de helft van die prijs.
Ik rijd hem ieder jaar en klaag niet.
Het blijft een klassieker , ik weet zelf begot niet waarom.
Hoeveel ritten zijn er in de streek waar je 130km kan rijden ?
Hoeveel deelnemers waren er dit jaar?(Heel veel denk ik met de verkiezingen op zondag.)
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Inderdaad het parcours lag er veel droger bij dan verwacht (afgaand op de hoeveelheid water die er sinds vorige zondag soms met bakken uit de lucht kwam vallen). Enkel de Kakelenberg en de voet van de Berendries off-road lagen er drassig bij (maar dat is meestal het geval).
Dit was mijn derde deelname (vorige twee keer de 100km met enkele vrienden – deze keer de 130km op mijn eentje aangezien anderen forfait gaven). Ik ben om iets voor 7u in Voorde op parcours aangesloten en mij ingeschreven in Geraardsbergen.
Daardoor lag het zwaartepunt en klimwerk voor mij duidelijk in het begin. Die extra Brakellus van 30km heeft 2 totaal verschillende gezichten (bijna allemaal road tot bevoorrading aan voetbalplein – en het absolute hoogtepunt met veel off-road, dalen en klimmen rond de Berendries en Boterhoek). Pas na 55km (toen het opnieuw wat vlakker werd en reeds terug op parcours 100km in Erwetegem) ben ik een eerste bikercollega tegengekomen. Op de 70km lus was er gelukkig iets meer volk, maar toch heb ik de indruk dat de publieke belangstelling ieder jaar vermindert. De mogelijkheid om te vertrekken op zes verschillende plaatsen is wel uniek en biedt daardoor misschien een verkeerd beeld van de opkomst omdat alles veel meer verspreid is over het parcours.
Volgens mij ligt dit aan de hoge inschrijvingsprijs, het lage off-roadpercentage en het feit date er geen kleinere afstanden worden aangeboden. Misschien hebben velen ook een modderig parcours verwacht en zijn daardoor niet komen opdagen, maar dat was absoluut niet nodig. Ofwel zullen de organizatoren zich op een breed publiek moeten richten en bieden ze dus ook kortere afstanden en een lagere inschrijvingsprijs aan ofwel moeten ze resoluut gaan voor iets specialer (meer technische stroken en meer off-road voor de echte VTTers). Als je weet wat de organisaties van bijvoorbeeld de Wijngaardvrienden, Hoefijzerrit Mere en Opbrakel hier aanbieden in dezelfde streek, is hiervoor zeker het potentieel aanwezig. Ook vond ik die vroeger lus langs Sint-Lievens-Houtem veel interesanter (met Cothembos en Baleikouter) dan de 8km doorsteek van Zottegem naar Herzele.
Al bij al vond ik het een leuke dag (perfect fietsweer, mooi landschap, heel rustig). Bedankt!
Het technisch stukje aan de sportal Steenberg in Mere vond ik wel knap – alhoewel daar toch ook een ‘moeilijk’ stuk in mekaar te puzzelen valt – ik kijk hiervoor al uit naar volgende week.
De bevoorradingen, facilitieiten en algemene organisatie zijn dik in orde. Ook bepijling was goed (soms wel een beetje laat en slechts op laatste moment zichtbaar).
Necky1978
Mountainbiker

Post by Necky1978 »

freezy wrote:De omloop wisselt niet meer zoals vroeger? Een jaar wijzerzin - een jaar tegenwijzerzin.
Telkens 2 jaar dezelfde richting, vanaf volgend jaar is het weer in de andere richting.

Het was weer de moeite, ik had het wel zwaarder verwacht na de regenval van vorige week.

Vertrokken iets na 7 uur in Nederhasselt en het was pas in Lierde dat er mij iemand voorbij ging, het was precies dat ik alleen reed tot in Lierde :-)

Enkel voorbij Erpe-Mere even in een opstopping gezeten, voor de rest lekker kunnen vlammen, op het einde was het kaarske wel zo goed als uit, in totaal 142 km gereden.

Op naar volgend jaar voor de 4e opeenvolgende deelname.

Weet er trouwens iemand hoe land deze Regiotour al georganiseerd word?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

als ge vooraf inschreef was het maar 7€, het was mijn elfde keer dat ik deelnam en betaal nog steeds vooraf in. Dat er meer uit te halen valt is juist maar soit.

Necky1978 : dit was de twaalfde editie dus dat wil zeggen dat de allereerste in 1998 was en enkel deze heb ik gemist ook.

MaC'Red 8)
Ludo & Vic
Mountainbiker

Re: Thx Foto's Zottegem & Erpe-Mere

Post by Ludo & Vic »

Over welke mountainbikeclub gaat het, ik zie in je profiel dat je van Ninove bent ?

:off:

En nu weer on topic ...[/quote]
De Gooikse ... en nu weer indeed on topic :lol:
Marhu
Mountainbiker

Post by Marhu »

zware stukken.. (de grote stijle berg int veld, de muur, lierde etc, ...)
De grote stijle berg int veld is de BOSBERG ofwel ietske later de muur langs het veld naar boven, net voor 'de muur' :lol:
Post Reply