Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
reteip76
Mountainbiker
Location: Scott Scale Pro 29r 2012, Scott scale 35 2010, Kuota Kharma 2011

Post by reteip76 »

Mijn eerste keer Malmedy, de 65. Ik heb genoten (alhoewel ik me de eerste 20km regelmatig afvroeg waar ik aan begonne was), na de eerste stop een goed tempo gevonden. In het klimmen menige bikers achtergelaten, maar in het dalen maakten deze dat dan weer goed. Hier heb ik nog heeel veeeeel in te leren. Ook was ik met veel te harde banden vertrokken (RoRo op 2bar, nadien op 1.4 gezet en ik voelde me veel beter, mijn gewicht 59 zal er ook iets met te maken hebben denk ik).
Respect voor degene die de langere afstanden aflegden, respect voor de vrouwen!!!
Verwonderd dat er bikers zijn zonder verende voorvork OK, maar onverantwoord dit te rijden zonder helm #-o
Ik kijk uit naar volgend jaar.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Emperor of the Mud wrote:
s-biker gert wrote:
Emperor of the Mud wrote: enkel die extreme afdaling waar er volgens mij niemand reed,
toch wel :wink: , voelde wel de toppen van mijn achterband tegen mijn gat schuren :P
bedoelde wel degelijk die afdaling waar er zo'n oranje vangnet geplaatst was... eerste deel lukte, derde deel na de bocht ook, maar dat vangnet gedeelte was me toch van het goeie teveel... Als er mensen zijn die dat al rijdend doorgeraken: =D> ... ik kan/durf het niet.
Was inderdaad tricky.
Ik dank het vangnet.
Mijn voorwiel kwam net naast de rand terecht, gelukkig bleef mijn stuur in het net hangen anders lag ik daar ergens beneden...

Die rode jeukende vlekken, blij dat ik niet alleen ben... :P
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

reteip76 wrote:Mijn eerste keer Malmedy, de 65. Ik heb genoten (alhoewel ik me de eerste 20km regelmatig afvroeg waar ik aan begonne was), na de eerste stop een goed tempo gevonden. In het klimmen menige bikers achtergelaten, maar in het dalen maakten deze dat dan weer goed. Hier heb ik nog heeel veeeeel in te leren. Ook was ik met veel te harde banden vertrokken (RoRo op 2bar, nadien op 1.4 gezet en ik voelde me veel beter, mijn gewicht 59 zal er ook iets met te maken hebben denk ik).
Respect voor degene die de langere afstanden aflegden, respect voor de vrouwen!!!
Verwonderd dat er bikers zijn zonder verende voorvork OK, maar onverantwoord dit te rijden zonder helm #-o
Ik kijk uit naar volgend jaar.

MTBclinics.be en wij helpen je technischer te rijden en nog zo veel meer.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

El Baelos wrote:.

Die afdaling voor dat kasteel was beter te doen al rijdend dan te voet. Gewoon kont boven het achterwiel, achterwiel blokkeren en al slidend naar beneden. Al was het wel even slikken bij dat korte knikje op het einde, dat nog steiler werd...
Dat snap ik dus niet eh. Ik heb veel mensen dit zien doen: achterwiel blokkeren. Dit is dus volledig fout! Achterwiel moet ge altijd lichtjes laten lopen (tenzij ge kort wilt draaien natuurlijk) en met het voorwiel doet ge 90% van het remwerk.
Dader
Mountainbiker

Post by Dader »

Ja wat een Marathon, de mooiste, de zwaarste!

Ik heb het geprobeerd 115km singlespeed maar dat is niet gelukt, vol goede moed vertrokken en halverwege de 90 afslag genomen ook dat verliep niet zoals ik had verwacht (te veel omhoog lopen), het is geen Cimes de Waimes had ik al gemerkt :) dus heb ik de eerste afslag naar de 65km genomen.

De starre vork was geen probleem als je het gewend bent, je hebt alleen spierpijn de volgende dag! Maar ok in de extreme afdalingen met veel wortels en stenen gaat het bij mij althans niet heel erg vlot.

Pieterp hoe is het jou vergaan??
Fientje
Mountainbiker

Post by Fientje »

viperke wrote:Die afdaling met vangnet was nog doenbaar, wel soms op het randje. De truc is vaak om je voorwiel de goeie richting op te sturen, de achterkant volgt dan bijna automatisch. Een beetje durven driften helpt in snelle korte bochten ook nog wel eens.
Het enige echt onberijdbare stuk was na 20km aan dat riviertje, daar fietst een held als Ken Bulckie zelfs niet :)

Chapeau voor de organisatie ! Alles was prachtig ! Veel respect voor wie de 115 finishte =D>

Een tip die sommigen een pak meer plezier zal bezorgen in de toekomst.. www.mtbclinics.be !
Geloof mij, Kenny vlamt erdoor :-D
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Fientje wrote:
viperke wrote:Die afdaling met vangnet was nog doenbaar, wel soms op het randje. De truc is vaak om je voorwiel de goeie richting op te sturen, de achterkant volgt dan bijna automatisch. Een beetje durven driften helpt in snelle korte bochten ook nog wel eens.
Het enige echt onberijdbare stuk was na 20km aan dat riviertje, daar fietst een held als Ken Bulckie zelfs niet :)

Chapeau voor de organisatie ! Alles was prachtig ! Veel respect voor wie de 115 finishte =D>

Een tip die sommigen een pak meer plezier zal bezorgen in de toekomst.. www.mtbclinics.be !
Geloof mij, Kenny vlamt erdoor :-D
Hoe doet ie dat dan? Zou bijna trial gewijs moeten zijn, en ik geloof nooit dat hij zo sneller is dan te lopen :-)

Anyway, zeer mooie tocht. De 65 gedaan en van elke km genoten (behalve de zuigende venengrond dan).

Ik ben ook gelijk gestart met iemand met een rode Niner rigid singlespeed. Respect als je dat zo kunt uitrijden maar ik hoop dat je er ook nog wat plezier aan beleefd hebt want ik zag je op het asfalt van de startklim al serieus afzien.

Heeft er trouwens iemand nieuws over de persoon die in een warmtedeken gewikkeld lag langs de kant? Was op zo'n 2/3 van het parcours (65km) denk ik en er stonden zo'n zestal mensen bij. Was op een van de minder steile klimmen en ook niet technisch dus vraag me af wat daar kan gebeurd zijn? Toen we de daaropvolgende afdaling (singletrack) afkwamen kwam er net een auto van de organisatie dus ik hoop dat alles goed gekomen is...
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

Heeft er trouwens iemand nieuws over de persoon die in een warmtedeken gewikkeld lag langs de kant? Was op zo'n 2/3 van het parcours (65km) denk ik en er stonden zo'n zestal mensen bij. Was op een van de minder steile klimmen en ook niet technisch dus vraag me af wat daar kan gebeurd zijn? Toen we de daaropvolgende afdaling (singletrack) afkwamen kwam er net een auto van de organisatie dus ik hoop dat alles goed gekomen is...
Zag er erger uit dan het in feite was. Eén van de voorbijgaande bikers was dokter. De diagnose laat ik in het midden, maar wat extra rust en voldoende water moet volstaan om deze jongeman terug op zijn positieven te laten komen. :wink:
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

fcb wrote:
MX jorgy wrote:Deze ook gereden en volgend jaar zeker terug van de partij.
Superrit,super mooie technische afdalingen en klimmetjes.
Heb wel maar de 65km gereden maar voor mij was dit voldoende.
Kvind het toch nog altijd raar dat er op zulke technische ritten veel volk rijdt die eigenlijk weinig technische baggage bezit.
Dus sorry voor de bikers die we voorbij gevlogen zijn in de afdalingen en die soms es vloekten op onze snelheid :oops:
In de klimstroken moest ik dan ook wel es sommigen terug laten passeren #-o

Eigenlijk heb ik mij vooral geërgerd aan de zovele bikers die overal hun lege papiertjes en lege gellekes zomaar langs de grond gooien.
Doe zoals ik en steek het in uw achterzak tot aan de bevoorrading of finish. [-X
Begrijp niet dat sommige zo een klimparcours rijden zonder veel klimtalent :wink:

Ieder zijn plezier zeker en al doende leert men !
@ fcb: klimtalent genoeg zenne as het technisch is,ik bedoelde die lange klims waar je geen techniek nodig hebt maar enkel coureursbenen :-)
Daarvoor moet je veel km's in de benen hebben en net dat heb ik nog tekort.
Ik hoop hier gauw iets aan te kunnen doen :wink:
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Voor mij de mooiste koers van België. Ik bedoel de 65 dan. Geen verpozing, elke minuut ofwel technisch en steil klimmen ofwel zeer technisch dalen. Ik heb alleen moeten stappen door "het rivierke" en de afdaling van het vangnet heeft me dit jaar geen sluiting van de schoen gekost... Dat is voor mij al een reden om hem elk jaar weer te doen. Die afdaling want dan hangt er een net. Zonder net is het maar freaky :) Ah en mijn rooi vlekskes zijn weg!

Spijtig van de krampekes want anders zat er een top 5 plaats in. Nu wel tevreden met de 8e!

Nu duurt dat weer een jaar voor we naar de RDHF gaan :(

Binnen twee weken wel nog eens techniektraining in Malmedy :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Post Reply