Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Just terug van de 115km, moe (lees : zeer moe) maar voldaan.
Mooiste en zwaarste van België =D>
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

MX jorgy wrote:Deze ook gereden en volgend jaar zeker terug van de partij.
Superrit,super mooie technische afdalingen en klimmetjes.
Heb wel maar de 65km gereden maar voor mij was dit voldoende.
Kvind het toch nog altijd raar dat er op zulke technische ritten veel volk rijdt die eigenlijk weinig technische baggage bezit.
Dus sorry voor de bikers die we voorbij gevlogen zijn in de afdalingen en die soms es vloekten op onze snelheid :oops:
In de klimstroken moest ik dan ook wel es sommigen terug laten passeren #-o

Eigenlijk heb ik mij vooral geërgerd aan de zovele bikers die overal hun lege papiertjes en lege gellekes zomaar langs de grond gooien.
Doe zoals ik en steek het in uw achterzak tot aan de bevoorrading of finish. [-X
Begrijp niet dat sommige zo een klimparcours rijden zonder veel klimtalent :wink:

Ieder zijn plezier zeker en al doende leert men !
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Heel wat mannen/vrouwen :-D zien rijden met Hutchinson Cobra Tubeless Ready. (met die verstevigde rode zijkant).

Voldeden die banden goed vandaag (is normaal een droogweer band me dunkt) en lag toch redelijk vuil/nat op sommige plaatsen? Ben aan het zien om mijn RAra te vervangen (2.25 te breed en schuurt tegen kader achteraan en heel flauwe zijwanden om met notubes te rijden) en had mijn oog er ook al laten op vallen deze in 2.1 .
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

jodelaietie wrote:Heel wat mannen/vrouwen :-D zien rijden met Hutchinson Cobra Tubeless Ready. (met die verstevigde rode zijkant).

Voldeden die banden goed vandaag (is normaal een droogweer band me dunkt) en lag toch redelijk vuil/nat op sommige plaatsen? Ben aan het zien om mijn RAra te vervangen (2.25 te breed en schuurt tegen kader achteraan en heel flauwe zijwanden om met notubes te rijden) en had mijn oog er ook al laten op vallen deze in 2.1 .
voldeden voor mij prima... bijna overal boven en beneden geraakt, enkel die extreme afdaling waar er volgens mij niemand reed, maar soit... en ik ben nochtans ook geen technisch wonder... khad nog redelijk veel grip op die wortels ook, dat verwonderde me wel... niet te veel druk, had ze op 2 bar (weeg 83kg)... aja, en kreed met de tubeless light zonder rode tierlantijntjes :wink:
Last edited by Emperor of the Mud on Sun 13 Jun 2010 23:43, edited 1 time in total.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

vertrokken voor de 65km en de eerste 20km beetje te snel maar was nog nog aanvaardbaar voor mij dan met nen andere beginnen samen rijden om beetje rustiger te doen ,1ste bevorrading niet gedaan ,2de alléén snel een banaan en direct weer weg ,dan ineens den Uncle Sam met zijn zogezegde slechte conditie mij voorbij gevlamd :lol: ,

Maar verder op mijn tempo en dan helaas in een afdaling na 40km bochtje te laat gezien en niet meer kunnen remmen en helaas lag er een boomstronkje om te stoppen dus 55km/h en direct stoppen geeft een mooi duikvlucht met koprol en schaafwonden over het hele lichaam :lol:

Direct weer recht maar helaas ,zadel was niet meer op de zadelpen #-o dus recht op de trappers verder en aan derde controle ,technische hulp met nieuwe zadelpen en weer weg

tevreden uitgereden maar met mindere benen dan vorig jaar

Rdhf 2011 Here we Come
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Ha, voor de 1e keer den deze gebold! Jawaddedadde, twas serieus tegen de tanden me dunkt... 2400 en ne kluts hoogtemeters op 90km... Vooraf gehoord dat het hier serieus technisch zou zijn... Kvond het al bij al nog goed meevallen (al wil ik hem wel niet in de regen rijden)... Bijna overal boven en beneden geraakt, enkel die kasteelafdaling zag ik niet zo goed zitten... En kwas precies de enige niet... Kvond het zeker niet storend dat er af en toe moest gewandeld worden... Kzit natuurlijk liever OP de fiets, maar twas hoop en al een meter of 500 alles samen... Een hele tijd rondgebold aan iets meer dan 15avg, maar na de kasteelbev buikkrampen gekregen en mij noodgedwongen achter een boompje moeten zetten... Gevolg: avg naar beneden, kaka kwijt en precies ook een tijdje mijn turbo... Serieus wa tijd verloren daardoor... En dan helpen de laatste (officieel) 4 klims ook niet echt, er zat er eentje tussen van 20% gemiddeld, manman... Van harte genoten van de laatste afdaling met die trapjes en binnengerold met 14avg op de teller en op de 120e plaats... Er zat meer in, maar dat zal voor volgend jaar zijn! Als we tegen dan weer niet moeten gaan stemmen...
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Mijn eerste deelname aan de RDHF.
Dit jaar al redelijk wat Ardennen marathons gereden inclusief de LCMT.
En toch was het de eerste keer dit jaar dat ik de man met de hamer tegenkwam.
Dit is de zwaarste, met zekerheid.
Volgend jaar stip ik deze aan als piekmoment, de eerste deelname was maar een kennismaking.
:wink:
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Emperor of the Mud wrote: enkel die extreme afdaling waar er volgens mij niemand reed,
toch wel :wink: , voelde wel de toppen van mijn achterband tegen mijn gat schuren :P
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

s-biker gert wrote:
Emperor of the Mud wrote: enkel die extreme afdaling waar er volgens mij niemand reed,
toch wel :wink: , voelde wel de toppen van mijn achterband tegen mijn gat schuren :P
Jaja, hoor, zeker gereden, alei geschoven. Als er niet te veel volk voor je zat was het goed te doen, weinig wortels, geen stenen en mulle bosgrond is ideaal, veel grip om ook op 't voorwiel te remmen! Yihaaaaaaaa!

En ik lag met een The Raven 2.2 als achterband, massa's grip gehad op wortels en stenen!! Op 1,5bar! Een aanrader!

Ik ben nog voor de 1e bevoorrading gevallen in een stenige afdaling, door een tragere voorligger te willen voorbij gaan. Moest de persoon in kwestie dit lezen, hopelijk heb ik je niet gehinderd? Mezelf wel even gehinder: verdikt, spaak geplooid, lichte slag in 't wiel, dikke knie en wat schaafwonden, vandaag lukt plooien amper ... maja, traag afdalen is zo zonde, hé. Hopelijk niet te veel schade aan mijn XMax [-o<
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Schitterend!
90 km puur genieten, goed gedoseerd en dus zonder helemaal dood te zitten uitgereden op de 141e plek.

Ik zou hier de hoogtepunten kunnen aanhalen, maar het waren er zo veel dat ik er zeker zou vergeten...

Die afdaling voor dat kasteel was beter te doen al rijdend dan te voet. Gewoon kont boven het achterwiel, achterwiel blokkeren en al slidend naar beneden. Al was het wel even slikken bij dat korte knikje op het einde, dat nog steiler werd...

Wat me opviel in vergelijking met vorig jaar (toen heb ik de 65 km gereden), is dat het op het parcours van de 90 merkelijk rustiger is dan wanneer je met de 65 vertrekt. Dat stapstuk over die rotsen naast de rivier was vorig jaar de oorzaak van filevorming op de 65, op de 90 was daar niks van te merken.

Qua banden ben ik gestart op zomerbandjes (Saguaro en Mezcal), en dat was heel goed te doen. Aangezien ik wist waar mij aan te verwachten van worteltapijten, ben ik gestart met 1.5 bar in de banden, en daarmee had ik op de meeste wortels grip genoeg.
Post Reply