Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Tabula Rasa
- Mountainbiker
Post by Tabula Rasa »
alles gepakt maar wachten tot 8u om te gaan stemmen en dan naar Malmedy te sprinten ... 
17u en al in de zetel, terwijl ik eigenlijk nog in Malmedy zou moeten zijn. Mijn eerste editie is dus serieus in mineur geëindigd. Na een goeie 13km (bij de technische afdaling met heel wat boomwortels) gleed mijn voorwiel weg met de gekende gevolgen.
Efkes vloeken, stuur recht zetten maar duidelijk nog onder de indruk van de val iets verder voor een tweede keer een serieuse duik gemaakt, waar ik toch efkes 5 minuten van moest bekomen hoor.
Slachtoffers: linkerknie en rechterbil. Fietsen ging en dus op weg naar de eerste bevoorrading om te kijken wat dit gaf... Maar heel snel merkte ik dat het grootste slachtoffer mijn kopke was
Bij de minste technische passage sloeg de schrik toe en daalde ik als een slak af. Menige bikers vonden dit zeker niet zo leuk (alhoewel ik nooit een reactie gekregen heb. Bedankt daarvoor!), bij deze mijn excuses. Ondertussen begon ook mijn bil behoorlijk tegen te werken met als gevolg dat ik aan de eerste bevoorrading de gewone weg naar Malmedy genomen heb.
Nummerplaat afgegeven, fiets op de wagen en vertrokken... serieus teleurgesteld!
Tot volgend jaar want met deze heb ik nog een eitje te pellen!
PS: Wat ik in de weinige 13 km onder de wielen gekregen heb, was fantastisch. Niets op aan te merken en terecht één van de mooiste marathons. Verdoeme!
Efkes vloeken, stuur recht zetten maar duidelijk nog onder de indruk van de val iets verder voor een tweede keer een serieuse duik gemaakt, waar ik toch efkes 5 minuten van moest bekomen hoor.
Slachtoffers: linkerknie en rechterbil. Fietsen ging en dus op weg naar de eerste bevoorrading om te kijken wat dit gaf... Maar heel snel merkte ik dat het grootste slachtoffer mijn kopke was
Bij de minste technische passage sloeg de schrik toe en daalde ik als een slak af. Menige bikers vonden dit zeker niet zo leuk (alhoewel ik nooit een reactie gekregen heb. Bedankt daarvoor!), bij deze mijn excuses. Ondertussen begon ook mijn bil behoorlijk tegen te werken met als gevolg dat ik aan de eerste bevoorrading de gewone weg naar Malmedy genomen heb.
Nummerplaat afgegeven, fiets op de wagen en vertrokken... serieus teleurgesteld!
Tot volgend jaar want met deze heb ik nog een eitje te pellen!
PS: Wat ik in de weinige 13 km onder de wielen gekregen heb, was fantastisch. Niets op aan te merken en terecht één van de mooiste marathons. Verdoeme!
-
Orkje
- Mountainbiker
Ik zit ook al thuis. De 21 km gereden tot de eerste bevoorrading maar dan terug naar de start want er zit duidelijk 'iets' niet juist. De benen wilden zeker mee, maar mijn longen/luchtpijp/? deden PIJN telkens het steil omhoog ging. Zelfs diep in- en uitademen was/is ellende.
Plezier was er daardoor niet meer aan. HEEL jammer, want ik vond die kilometers de strafste die ik in ons Belgenland al gebold heb. Editie 2011, wacht maar!
Ik was trouwens blij nog een paar singlespeeders aan te treffen (al moet ik toegeven dat ik een tweede versnellingetje gemonteerd had).
De sfeer zat er bij iedereen dik in!
Plezier was er daardoor niet meer aan. HEEL jammer, want ik vond die kilometers de strafste die ik in ons Belgenland al gebold heb. Editie 2011, wacht maar!
Ik was trouwens blij nog een paar singlespeeders aan te treffen (al moet ik toegeven dat ik een tweede versnellingetje gemonteerd had).
- Wacko007
- Mountainbiker
Ik ben vertrokken voor de 115km en heb nog kunnen stemmen vóór 15h... Tja, klopt niet eh.
Na 17 km fietsen en 3 km lopen ben ik op de bevoorrading aangekomen. Er was duidelijk weerstand bij het trappen (ter hoogte van de 4X). Enkele kilometers verderop aan de bevoorrading alles gedemonteerd en ontdekt dat de body van mijn wiel helemaal uitgesleten was. Geen oplossing en dus dan maar met de shuttle terug naar de start en naar huis...
Een grote teleurstelling na een hele zondag sleutelen en werken aan de fiets. Ik voelde en hoorde toen dat er iets niet helemaal juist was aan het achterwiel. Toch dacht ik dat een DT Swiss 190s naaf wel betrouwbaar zou zijn en heb ik me daar verder geen zorgen over gemaakt.
Vandaag dan nog maar verder gesleuteld. De lagers voor de achterbrug zijn ook aan vervanging toe. Bottom bracket zat er ook al aan te komen.
Der zal maar één iemand tevreden zijn met mijn weekend; de fietsenmaker!
Greetz,
Julien.
Na 17 km fietsen en 3 km lopen ben ik op de bevoorrading aangekomen. Er was duidelijk weerstand bij het trappen (ter hoogte van de 4X). Enkele kilometers verderop aan de bevoorrading alles gedemonteerd en ontdekt dat de body van mijn wiel helemaal uitgesleten was. Geen oplossing en dus dan maar met de shuttle terug naar de start en naar huis...
Een grote teleurstelling na een hele zondag sleutelen en werken aan de fiets. Ik voelde en hoorde toen dat er iets niet helemaal juist was aan het achterwiel. Toch dacht ik dat een DT Swiss 190s naaf wel betrouwbaar zou zijn en heb ik me daar verder geen zorgen over gemaakt.
Vandaag dan nog maar verder gesleuteld. De lagers voor de achterbrug zijn ook aan vervanging toe. Bottom bracket zat er ook al aan te komen.
Der zal maar één iemand tevreden zijn met mijn weekend; de fietsenmaker!
Greetz,
Julien.
- MX jorgy
- Mountainbiker
Deze ook gereden en volgend jaar zeker terug van de partij.
Superrit,super mooie technische afdalingen en klimmetjes.
Heb wel maar de 65km gereden maar voor mij was dit voldoende.
Kvind het toch nog altijd raar dat er op zulke technische ritten veel volk rijdt die eigenlijk weinig technische baggage bezit.
Dus sorry voor de bikers die we voorbij gevlogen zijn in de afdalingen en die soms es vloekten op onze snelheid
In de klimstroken moest ik dan ook wel es sommigen terug laten passeren
Eigenlijk heb ik mij vooral geërgerd aan de zovele bikers die overal hun lege papiertjes en lege gellekes zomaar langs de grond gooien.
Doe zoals ik en steek het in uw achterzak tot aan de bevoorrading of finish.
Superrit,super mooie technische afdalingen en klimmetjes.
Heb wel maar de 65km gereden maar voor mij was dit voldoende.
Kvind het toch nog altijd raar dat er op zulke technische ritten veel volk rijdt die eigenlijk weinig technische baggage bezit.
Dus sorry voor de bikers die we voorbij gevlogen zijn in de afdalingen en die soms es vloekten op onze snelheid
In de klimstroken moest ik dan ook wel es sommigen terug laten passeren
Eigenlijk heb ik mij vooral geërgerd aan de zovele bikers die overal hun lege papiertjes en lege gellekes zomaar langs de grond gooien.
Doe zoals ik en steek het in uw achterzak tot aan de bevoorrading of finish.
-
bezembiker
- Mountainbiker
Post by bezembiker »
voor mijn eerste ardennerit van het jaar is het er ene die kan tellen!heb mij wel bijzonder goed geamuseerd maar de boomwortels waren toch men beste vrienden niet,bijna tweemaal serieus overkop gegaan maar het juist op het nippertje kunnen vermijden
een ding dat ik daar geleerd heb is doseren en doseren en zeker in de eeste helft zo weinig mogelijk in de rooie gaan wat zeker nie simpel is!de laaste drie hellingen waren bijzonder zwaar,juist op de derde laatste efkes moeten afstappen maar de andere 2 nog naar boven gereden wat me een bevredigend gevoel gaf
EEN PRACHT VAN EEN ORGANISATIE
PRIMA UITPIJLING?NOOIT GETWIJFELD NAAR WAAR HET WAS
OP DE GEVAARLIJKE PUNTEN SEINGEVERS
OP DE BEVOORRADINGEN WERD ETEN EN DRINKEN AANGEGEVEN
KORTOM ZO GOED ALS PERFECT VOORMIJ
de 90 km in 5u37.57 gaf me ook een goed gevoel want ik had gerekend op 6u
een ding dat ik daar geleerd heb is doseren en doseren en zeker in de eeste helft zo weinig mogelijk in de rooie gaan wat zeker nie simpel is!de laaste drie hellingen waren bijzonder zwaar,juist op de derde laatste efkes moeten afstappen maar de andere 2 nog naar boven gereden wat me een bevredigend gevoel gaf
EEN PRACHT VAN EEN ORGANISATIE
PRIMA UITPIJLING?NOOIT GETWIJFELD NAAR WAAR HET WAS
OP DE GEVAARLIJKE PUNTEN SEINGEVERS
OP DE BEVOORRADINGEN WERD ETEN EN DRINKEN AANGEGEVEN
KORTOM ZO GOED ALS PERFECT VOORMIJ
de 90 km in 5u37.57 gaf me ook een goed gevoel want ik had gerekend op 6u
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Al werd ik op de eerste aangeduide klim voorbijgezoefd door één of andere zwitserdie in een latere box stond...
Fantastische tocht, lekker technisch... Enorm genoten!!
Fantastische tocht, lekker technisch... Enorm genoten!!
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Prachtige chrono. De 90km gereden.
Genoten van begin tot einde.
Toch nog heel wat anders dan de Hagelandse (enigste chrono die ik tot nu toe gereden had) op gebied van organisatie en parcours.
Vertrokken om te genieten en dat hebben we gedaan , avg hartslag 148 (laten piepen van zodra hij de 160 voorbijging) en aan elke bevoorrading pulleke gevuld en vast voedsel gegeten.
Geen last van de maag deze keer .en op het einde enorm veel lijken opgeraapt.
Best dat ik gisteren mijn voorband Rara geruild heb voor wat meer grip want die wortelkes zijn toch niet te onderschatten.
Die afdalingen waren gewoon super. Het gebeurt niet veel dat mijn polsen pijn doen nadien.
Ik dacht dat ik nooit binnen de 6 uur ging binnen zijn maar dit is heel goed meegevallen 5:36 en een beetje boven de 16 gemiddeld. 10de bij de ma2 en 56ste overall.
Bedoeling was een eenmalige deelname om hem ooit eens gereden te hebben maar ik kom zeker terug volgend jaar en zal hem dan laten piepen aan 170 bpm.
Veruit de mooiste rit die ik ooit gereden heb jammer dat het zo ver is !

Genoten van begin tot einde.
Toch nog heel wat anders dan de Hagelandse (enigste chrono die ik tot nu toe gereden had) op gebied van organisatie en parcours.
Vertrokken om te genieten en dat hebben we gedaan , avg hartslag 148 (laten piepen van zodra hij de 160 voorbijging) en aan elke bevoorrading pulleke gevuld en vast voedsel gegeten.
Geen last van de maag deze keer .en op het einde enorm veel lijken opgeraapt.
Best dat ik gisteren mijn voorband Rara geruild heb voor wat meer grip want die wortelkes zijn toch niet te onderschatten.
Die afdalingen waren gewoon super. Het gebeurt niet veel dat mijn polsen pijn doen nadien.
Ik dacht dat ik nooit binnen de 6 uur ging binnen zijn maar dit is heel goed meegevallen 5:36 en een beetje boven de 16 gemiddeld. 10de bij de ma2 en 56ste overall.
Bedoeling was een eenmalige deelname om hem ooit eens gereden te hebben maar ik kom zeker terug volgend jaar en zal hem dan laten piepen aan 170 bpm.
Veruit de mooiste rit die ik ooit gereden heb jammer dat het zo ver is !