Za 12/06/2010 Regiotour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kvr
Mountainbiker

Post by kvr »

en weet iemand waar de foto's te vinden zijn die genomen zijn aan het sportcentrum van Zottegem ?
Campie
Mountainbiker

Post by Campie »

Hallo kvr,

Foto's te vinden via volgende link:
http://picasaweb.google.com/sportdienst.zottegem2010

Sportieve groeten,

Geert
Spijtig genoeg heeft men me blijkbaar enkel met een(toch wel lekkere) blonde ename getrokken...
Ludo & Vic
Mountainbiker

Regiotour 2010

Post by Ludo & Vic »

Wij zijn gestart vanuit Ninove. Met de Muur als eerste grote kuitenbijter!

Het parcours lag inderdaad beter bij dan verwacht. De zon en wind op de vrijdag hadden goed hun werk gedaan! Met zijn brede landbouwwegen is dit een ideale tocht om in clubverband de kilometer teller vlot om hoog te krijgen.

De bevoorrading was overal goed met een pluim voor Zottegem: uitgebreid assortiment. En snelle Refill van drinkbussen =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

't was voor mij een 1e deelname, en die is goed meegevallen. Ik wist dat er vooral brede veldwegen aan bod zouden komen, dat en een strak windje maakte dat er een deftig tempo kon ontwikkeld worden. De regio Brakel heb ik links laten liggen , zodat ik met 100km over de streep bolde. De hoogtemeters zullen we sparen voor volgend weekend. De zaterdag Herzele, dat vorig jaar een super parcours aanbood :drunk: , en de zondag wss Kluisbergen dat 1800hm beloofd voor de 80km #-o .
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Mij geamuseerd en tevreden van wat ik gepresteerd heb.

Bedankt gasten !
Ludo & Vic
Mountainbiker

Thx Foto's Zottegem & Erpe-Mere

Post by Ludo & Vic »

Dank u aan de fotografen van de verschillende regiodiensten =D>
Ik ben een bezig met een compiliatieke voor onze mountainbikeclub
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Door omstandigheden maar de 70 km kunnen bollen. Samen met diegenen van onze club die de 100 km begonnen in Zottegem gestart in Herzele.
Mij goed geamuseerd en indien mogelijk volgend jaar terug voor de 100 km.

Enkele kilometers voor het einde toch wel een klopke van den hamer gekregen, maar dat lag waarschijnlijk aan het redelijk hoge tempo dat ik er op na hield de kilometers ervoor...
Dan ook nog ingehaald door vrouwelijk schoon dat al een tijdje tientallen meters achter mij hing... Ze had haar eigen 2 vriendinnen uit het wiel gereden en haalde mij in een 5 tal kilometer voor het einde... #-o
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

Hoewel ik van de streek ben, was het de eerste keer dat ik deze reed. Ik ben echter niet zo onder de indruk als de mensen hierboven. Talloze toertochten in de streek leren dat je er veel meer kan uithalen dan wat dit weekend uitgepijld was. Ik vond het echt heel veel asfalt en weinig uitdagende offroad-stukken.

Je hebt vandaag meer en meer toertochten waar je seingevers staan hebt aan de gevaarlijke punten. Zo'n dingen heb je hier helemaal niet. Nochtans moest we een paar keer een heel gevaarlijke baan over. In Geraardsbergen, kort na de muur bijvoorbeeld.

Het is tof dat enkele gemeentes samenwerken om zo iets te organiseren. Maar volgens mij mag er wat meer pit in gestopt worden om het allemaal wat leuker te maken dan hoe het nu is.
MC Johan
Mountainbiker

Re: Thx Foto's Zottegem & Erpe-Mere

Post by MC Johan »

Ludo & Vic wrote:Ik ben een bezig met een compiliatieke voor onze mountainbikeclub
Over welke mountainbikeclub gaat het, ik zie in je profiel dat je van Ninove bent ?

:off:

En nu weer on topic ...
barty
Mountainbiker

Post by barty »

130 km....dat was ongeveer de afstand die ik de laatste 6 weken had afgelegd #-o #-o
Dus was het logisch dat ik zaterdag in Zottegem ook startte voor de 130 km :oops: #-o #-o
Aan toeristentempootje gestart rond 8 u en ik moet zeggen dat het vrij aardig bolde
De brede veldwegen liepen vrij aardig en zelfs de Muur werd zowaar in echte Cancellara-stijl bedwongen.
Vrijwel de ganse tocht alleen gereden , maar de laatste 30 km op en rond Brakel oeieoeie nog maar zelden zo diep gegaan en krampen tot achter mijn oren.
De zomerbandekes, die dan nog hard geblazen waren , waren niet steeds geschikt om door de zeldzame ploeterstrookjes te geraken maar dat mag geen excuus zijn.

Bij aankomst in Zottegem naar de douches gestrompeld.
De halfve baanronde rond het voetbalveld naar de douches leken wel een marathon, Usain Bolt moest zijn wereldrecord niet echt vrezen.
nog een lekkere après gehad in stralende zon en de lang verwachtte bbq-worstjes waren andermaal lekker.
Toch heb ik zaterdag moeten opgeven ...tijdens de derde bbq-worst had mijn buikje er genoeg van, gelukkig had mijn après compagnon wel nog een knorrend buikje.

Het traject van deze Regiotoer kon me andermaal bekoren, de bepijling misschien hier en daar iets duidelijker en de bevoorradingen...vrij karig vond ik maar toch een absolute geslaagde dag voor mij.
Post Reply