het onderwerp verraad de vraag. kan iemand helpe bij het uitkiezen en vinden van een fietsendrager voor een auto zonder trekhaak. het is een opel vectra als dat belang heeft.
greetz
fietsendrager voor auto zonder trekhaak
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Re: fietsendrager voor auto zonder trekhaak
bij decathlon in Antwerpen hebben ze er voor bijna alle auto's en heel goedkoopfreeze wrote:het onderwerp verraad de vraag. kan iemand helpe bij het uitkiezen en vinden van een fietsendrager voor een auto zonder trekhaak. het is een opel vectra als dat belang heeft.
greetz
- Kristof.
- Mountainbiker
Re: fietsendrager voor auto zonder trekhaak
Heb er zo 1, en ben er best tevreden vanSPECI wrote:bij decathlon in Antwerpen hebben ze er voor bijna alle auto's en heel goedkoopfreeze wrote:het onderwerp verraad de vraag. kan iemand helpe bij het uitkiezen en vinden van een fietsendrager voor een auto zonder trekhaak. het is een opel vectra als dat belang heeft.
greetz
Minder dan 50€
Mijn vader heeft vroeger zo een rek gehad. Da wordt met een een paar haken aan uwen auto vastgemaakt, maar het systeem is niet zo goed. Het hangt allemaal niet zo stevig en de manier waarop de fiets er aanhangt is ook niet altijd even goed.
Als je met een dergelijk rek op weg bent is het aan te raden om heel voorzichtig te rijden (vooral niet te snel optrekken) en onderweg eens te stoppen en na kijken of alles nog goed vastzit. Anders zou je wel eens je fiets onderweg kunnen verliezen en dat zou héél jammer zijn.
Als je met een dergelijk rek op weg bent is het aan te raden om heel voorzichtig te rijden (vooral niet te snel optrekken) en onderweg eens te stoppen en na kijken of alles nog goed vastzit. Anders zou je wel eens je fiets onderweg kunnen verliezen en dat zou héél jammer zijn.
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
fietsendrager uit de Makro: 25€. Voor 3 fietsen. (De horizontale buizen vd fietsen hangen in een soort houders.)
Als eens een 300Km in 1 stuk mee gereden met snelheden van rond de 130 en dat verroerde geen vin. Ook vele kortere ritjes natuurlijk.
Nadeel van dergelijke systemen zijn de beschadiging van de autolak (doffe plekken).
Als eens een 300Km in 1 stuk mee gereden met snelheden van rond de 130 en dat verroerde geen vin. Ook vele kortere ritjes natuurlijk.
Nadeel van dergelijke systemen zijn de beschadiging van de autolak (doffe plekken).
- MTBSDVD83
- Mountainbiker
Ik zou graag het fietsrek "Thule FreeWay 968" kopen.
Zijn er mensen die dit type hebben en mij kunnen helpen bij een paar vragen.
- Stevigheid op koffer?
- Past op Toyota Starlet? http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... CCIQ9QEwAQ
- Wat tegen diefstal (in koffer stoppen of iets anders)
Zijn er mensen die dit type hebben en mij kunnen helpen bij een paar vragen.
- Stevigheid op koffer?
- Past op Toyota Starlet? http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... CCIQ9QEwAQ
- Wat tegen diefstal (in koffer stoppen of iets anders)
Ik rijd met een gelijkaardig rek van Thule. Ik ben daar heel tevreden van. De fiets hangt daar stevig op, die verroert geen vin. Je moet wel voorzichtig zijn. Voor je het weet beschadig je de lak van je auto en je fiets.
Je kan de lengte van zo'n drager aanpassen zodat het op je koffer past. De eerste keer is het dus wel wat prutsen om de juiste afstelling te vinden. Ik dacht trouwens dat de automodellen waarop het rek geschikt is, vermeld staan op de doos.
Voor diefstal hoef je geen schrik te hebben. Dat rek hangt met 4 haken vast aan je koffer. Die krijgen ze er niet af. Sinds de mijne eens op de grond is gevallen en een hendel is afgebroken, leg ik mijne fiets gewoon in de koffer van de auto. Ik mis het niet echt.
Je kan de lengte van zo'n drager aanpassen zodat het op je koffer past. De eerste keer is het dus wel wat prutsen om de juiste afstelling te vinden. Ik dacht trouwens dat de automodellen waarop het rek geschikt is, vermeld staan op de doos.
Voor diefstal hoef je geen schrik te hebben. Dat rek hangt met 4 haken vast aan je koffer. Die krijgen ze er niet af. Sinds de mijne eens op de grond is gevallen en een hendel is afgebroken, leg ik mijne fiets gewoon in de koffer van de auto. Ik mis het niet echt.
- Koen V
- Mountainbiker
Ik plaats reeds 3jaar mijn fietsen op het dak met een combinatie van dwarsliggers (Thule) en Thule Proride 591.
Het systeem is gemakkelijk en snel te installeren.
De dwarsliggers kan je ook nog voor andere doeleinden gebruiken, vb bagagerek.
Nadelen :
-per fiets dat je op het dak wil plaatsen moeten je een fietsdrager kopen. De Thule Proride kost ongeveer 100euro.
-als je ongeveer 80km/h of sneller rijdt heb je wat geluidshinder door de wind.
Het systeem is gemakkelijk en snel te installeren.
De dwarsliggers kan je ook nog voor andere doeleinden gebruiken, vb bagagerek.
Nadelen :
-per fiets dat je op het dak wil plaatsen moeten je een fietsdrager kopen. De Thule Proride kost ongeveer 100euro.
-als je ongeveer 80km/h of sneller rijdt heb je wat geluidshinder door de wind.