Good 'n Evil grips te smal

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Philippe Van Geel
Mountainbiker

Good 'n Evil grips te smal

Post by Philippe Van Geel »

Ik heb onlangs Race Face Good 'n Evil grips, die zogezegd universeel zijn, gekocht van een webshop. Toen ik ze wou aanbrengen bleek mijn stuur, een Ritchey WCS 31,8mm, te dik. Dit is alweer een setje dat niet past. Eerder was dat ook al het geval met SRAM's. Ondertussen rij ik nog altijd rond met tot op de draad versleten grips van dik 5 jaar oud. Ik vraag mij af of er wel grips zijn die passen op dit stuur. Mijn volgende keuze valt op de ESI Racer's Edge. Weet iemand of die passen?
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Re: Good 'n Evil grips te smal

Post by Trevorken »

Die ESi grips zullen wel passen, maar je moet wel wat wringen om ze erop te krijgen. Zijn die andere grips vaste of kunnen deze vervormen? Als ze kunnen vervormen, dan kan je ze er wel opkrijgen met bv het stuur nat te maken met ruitenreiniger.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Grips zonder lockring zijn allemaal spannerkes, en zonder glijmiddel wil dat er niet over.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

met de compressor lucht tussen grips en stuur blazen, dan gaan ze er als een 'hovercraft' over.

Aan de grips en stuur zal het niet liggen, maar aan de techniek van de monteur :wink:

ESI grips monteren het moeilijkst van allemaal, dat is echt een pain in the ass, zelfs met compressor.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Esi's inspuiten met haarlak (het stuur ook) en je schuift ze er zo op.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Ja, maar op een carbonnen stuur spuit ik liever niet teveel producten.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

_alain_ wrote:Esi's inspuiten met haarlak (het stuur ook) en je schuift ze er zo op.
das idd de beste manier en dat het nu op staal alu carbon ti of wat dan ook is da kan geen kwaad. wel goeie haarlak gebruiken hé

Image
Bikeman
Mountainbiker

Post by Bikeman »

Ik heb ook een WCS oversized stuur en ESI Racer's Edge. Ik heb deze er gewoon met wat water en wat wringen. Nu zitten ze muurvast, geen gedraai en geen geschuif van de grips.

Succes!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Water en zeep.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

ESI's gaan heel makkelijk op mijn carbon stuur (Ritchey Superlogic 10D), eigenlijk.
Ik wrijf de binnenkant in met een sopje van water en zeep, en dan schuift dat er zo over.
Eens opgedroogd zit dat muurvast.
Post Reply