Die dryzones nemen het vocht uit je schoenen op. Bijgevolg heb je dus droge schoenen maar zijn die dryzones nat. Je kan ze aan de lucht laten drogen maar dat duurt al snel 24-48 uur of je kan die dryzones gewoon even in de microgolf steken en dan zijn ze meteen droog. Zo kan je uw dryzones de dag nadien opnieuw gebruiken.Serge R wrote:Wat is hier dan de bedoeling nog van, ik snap deze handeling echt niet.freezy wrote:In je schoenen steken, na een paar uur zijn de schoenen droog en dan de dryzones een paar minuten in de microgolf of op een warme plaats leggen.
Om mijn schoenen op het werk snel droog te krijgen heb er de luxe van te mogen beschikken over 2 oventjes die dag en nacht gans het jaar 1200° warmte afgeven.
Thuis is er gewoon de keuze uit 4 paar schoenen dan zal wel iets droog bij zijn zeker.
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Bij deze wens ik jullie te bedanken voor jullie mening/bijdrage. Vanaf heden zal ik dus deze rotonde in de juiste richting passeren, omdat ik het belangrijk vind dat regels correct worden nageleefd.Streets wrote:Dat is verboden, maar dit mag allezins niet de bedoeling zijn om iemand doelbewust omver te rijden.stijn13 wrote:"Is het volgens het verkeersreglement toegelaten om op het fietspad van het ronde punt in de tegengestelde richting te rijden dan de auto's, wetende dat dit fietspad deel uitmaakt van die rotonde".
Dit zou bij een mogelijk accident echter in jouw nadeel kunnen uitgesproken worden.
Streets
- jimmyvlb
- Mountainbiker
Streets wrote:Dat is verboden, maar dit mag allezins niet de bedoeling zijn om iemand doelbewust omver te rijden.stijn13 wrote:"Is het volgens het verkeersreglement toegelaten om op het fietspad van het ronde punt in de tegengestelde richting te rijden dan de auto's, wetende dat dit fietspad deel uitmaakt van die rotonde".
Dit zou bij een mogelijk accident echter in jouw nadeel kunnen uitgesproken worden.
Streets
Zowiezo kan dat fietspad wat meeloopt met de rotonde en de zijstraat kruist gezien worden als een oversteekplaats voor fietsers.
Pas op het moment dat jij al aan het oversteken bent moet de auto je voorrang verlenen.
Als jij nog niet op de oversteekplaats bent moet je auto's voorrang verlenen.
De bestuurder hoort wel de oversteekplaats met matige snelheid te naderen en rekening te houden met mogelijk overstekende fietsers.
Een bestuurder van een auto die gehaast is gaat inderdaad enkel naar links kijken omdat onder normale omstandigheden niemand van rechts kan komen op een rotonde. ( tenzij anders aangegeven met een bord dat fietsers uit beide richtingen kunnen komen).
- Smirnoff103
- Mountainbiker
Post by Smirnoff103 »
Ik ben vandaag naar Lauwers geweest maar ze verkopen dit product niet meer. Ze ging wel kijken voor een alternatief want bleek dat die tamelijk duur & ingewikkeld waren.freezy wrote:Dryzone http://www.sportlauwers.be/NEW/ADVIES/v ... _maken.htm
In je schoenen steken, na een paar uur zijn de schoenen droog en dan de dryzones een paar minuten in de microgolf of op een warme plaats leggen.
Ik zal een bericht opnieuw posten wanneer ik meer info heb en / of in het bezit zal zijn van dat nieuw product
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
De wegcode is er om eenduidigheid te maken zodat hij ook geldt voor bestuurders die van 100 km ver komen en er voor de eerste keer ergens passeren.hondahornet wrote:Das waar, regels zijn regels en dienen opgevolgd te worden, maar dat neemt niet weg dat je blindelings je voorrang moet nemen op een t-punt waar iedereen in een straal van 10 km weet dat daar dagelijks honderden fietsers passeren.
gewoontes zijn soms dodelijk. voorrang van rechts kan ook gelden op een aarden wegje met een snelle quad of een mega trage pikdorser.
don't forget.
Streets
-
XVMx
- Mountainbiker
Voila, vandaag ook voor de allereerste keer met de bike naar het werk geweest. 25km tussen Kortenberg en Anderlecht industrie, en ik moet zeggen dat het plezant was
.
Eerst de Mechelsesteenweg afgereden tot aan Vierarmen, dan de Tervuursesteenweg naar beneden om via de Waverse aan de Vorstlaan uit te komen. Dan de Vorstlaan volgen richting Watermaal-Bosvoorde om uit te komen aan de hippodroom. Tot hier toe had ik constant een fietspad, daarna werd het iets moeilijker om Ukkel en Vorst door te komen. Hier is vaak het tramspoor voorzien als fietspad (fietsen geschilderd tussen de tramsporen). Voordeel is dat je dan relatief midden in de weg moet rijden, waardoor auto's je enkel voorbijgaan als ze echt de ruimte hebben. Van de tram zelf had ik weinig last, die stoppen te vaak en zitten dus eigenlijk weinig te "duwen".
Dan op het werk een frisse douche, en ik moet zeggen dat het lang geleden was dat ik met zo een smile aan mijn bureau ben aangeschoven :) .
Vanavond zal het wel ietsje meer zweten worden dan deze morgen...
Groeten,
Xavier
Eerst de Mechelsesteenweg afgereden tot aan Vierarmen, dan de Tervuursesteenweg naar beneden om via de Waverse aan de Vorstlaan uit te komen. Dan de Vorstlaan volgen richting Watermaal-Bosvoorde om uit te komen aan de hippodroom. Tot hier toe had ik constant een fietspad, daarna werd het iets moeilijker om Ukkel en Vorst door te komen. Hier is vaak het tramspoor voorzien als fietspad (fietsen geschilderd tussen de tramsporen). Voordeel is dat je dan relatief midden in de weg moet rijden, waardoor auto's je enkel voorbijgaan als ze echt de ruimte hebben. Van de tram zelf had ik weinig last, die stoppen te vaak en zitten dus eigenlijk weinig te "duwen".
Dan op het werk een frisse douche, en ik moet zeggen dat het lang geleden was dat ik met zo een smile aan mijn bureau ben aangeschoven :) .
Vanavond zal het wel ietsje meer zweten worden dan deze morgen...
Groeten,
Xavier
- hondahornet
- Mountainbiker
Post by hondahornet »
Proficiat, en nu nog volhouden!!!
En ik kan je zeggen dat het de vrijdag, na 4 dagen rijden, soms tegen de zin is om s'morgens aan te zetten, maar ben altijd content dat ik het gedaan heb.
En bij ons hier is de fietsvergoeding van 0.15€ naar 0.20€ gegaan
(met terugwerkende kracht vanaf 01/01/10
)
En ik kan je zeggen dat het de vrijdag, na 4 dagen rijden, soms tegen de zin is om s'morgens aan te zetten, maar ben altijd content dat ik het gedaan heb.
En bij ons hier is de fietsvergoeding van 0.15€ naar 0.20€ gegaan
(met terugwerkende kracht vanaf 01/01/10
-
el gordo
- Mountainbiker
jep jep,
tijd voor een nieuwe job. Maar dit betekent een investering.
Ik heb namelijk een nieuwe rugzak nodig; in mijn huidige kan ik geen laptop meenemen. Hebben jullie voorstellen?
Momenteel gebruik ik onderstaande, en liefst zo ik ook zulke rugzak willen. En naast de laptop, moet er ook voldoende ruimte zijn voor oa regenkleding.
tnx
EG

tijd voor een nieuwe job. Maar dit betekent een investering.
Ik heb namelijk een nieuwe rugzak nodig; in mijn huidige kan ik geen laptop meenemen. Hebben jullie voorstellen?
Momenteel gebruik ik onderstaande, en liefst zo ik ook zulke rugzak willen. En naast de laptop, moet er ook voldoende ruimte zijn voor oa regenkleding.
tnx
EG

Deuter Futura 28 Lel gordo wrote:jep jep,
tijd voor een nieuwe job. Maar dit betekent een investering.![]()
tnx
EG
Zit een vak in om een camelbak in te steken wat perfect kan dienen voor een laptop in te steken.
Perfect woon-werkverkeerrugzak als je net dat tikkeltje meer moet meenemen dan anders.