Vandaag in Denderhoutem vertrokken voor de 130 km samen met enkele forumbikers nl. David, Anthony, Johan en Kenneth waarvoor dank voor het leuke gezelschap.
Het was schitterend bikeweer, rond Brakel en Zottegem enkele vettige stroken maar had het vééééél slechter verwacht.
De extra lus van 30 km is wel pittig maar mag er zeker zijn.
Bevoorradingen meer dan genoeg en lekkere druiven en watermeloen : mmmm !!!
Heb een mooie zaterdag gehad.
Tot volgend jaar !
Za 12/06/2010 Regiotour
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
- Schoupabiker
- Mountainbiker
- Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem
Post by Schoupabiker »
Wegens tijdgebrek als één van de laatste vertrokken in Ninove (ca. 11u30) en dan de 100 moeten doen.
Amai, het lag er véééll beter bij dan vermoed voor de start. De grond kan hier duidelijk wat hebben!
Veel uitdaging was er inderdaad niet, maar het weer zat mee, toffe ambiance op de bevoorradingen en van alles genoeg (... allé een douchegelleke gekregen in Denderhoutem want in Ninove was alles op bij de start).
Dus ik ben dik tevree!

Amai, het lag er véééll beter bij dan vermoed voor de start. De grond kan hier duidelijk wat hebben!
Veel uitdaging was er inderdaad niet, maar het weer zat mee, toffe ambiance op de bevoorradingen en van alles genoeg (... allé een douchegelleke gekregen in Denderhoutem want in Ninove was alles op bij de start).
Dus ik ben dik tevree!
- Wyky666
- Mountainbiker
Bedankt aan de orginisatoren van de toer.
Vandaag de 100 km gereden.
Wij zijn vertrokken in Epre Mere. Het parcour lag er voor 95 % perfect bij.
1 minpuntje, de bevoorrading in Geraardsbergen was niet zo goed aangeduid. Na de bevoorrading kwamen we verschillende mensen tegen die er voorbij waren gereden.
Een dikke 9.5/10
Grtz
Vandaag de 100 km gereden.
Wij zijn vertrokken in Epre Mere. Het parcour lag er voor 95 % perfect bij.
1 minpuntje, de bevoorrading in Geraardsbergen was niet zo goed aangeduid. Na de bevoorrading kwamen we verschillende mensen tegen die er voorbij waren gereden.
Een dikke 9.5/10
Grtz
Heb ook de 100 gedaan vanuit Erpe-Mere en kwam snel tot de conclusie dat de grond behoorlijk wat water kan verwerken. Op de bovenvermelde stukjes slijk na bijna niks nattigheid te vinden. Alles vond ik dik in orde, op het weinig bos na maar daar kunnen de organisatoren niks aan doen. De muur in het parcours is toch altijd iets extra (vind ik dan toch)!
Ik ben één van die mensen die de bevoorrading in Geraardsbergen gemist heeft, maar niet getreurd.
Redelijk doorgesnord en de laatste 20 km pikte het toch serieus. Na 3u48 was de bevoorrading aan de aankomst dan ook super, vooral de appelsienen konden me meer dan bekoren!
Merci voor een leuke MTB-voormiddag!

Ik ben één van die mensen die de bevoorrading in Geraardsbergen gemist heeft, maar niet getreurd.
Redelijk doorgesnord en de laatste 20 km pikte het toch serieus. Na 3u48 was de bevoorrading aan de aankomst dan ook super, vooral de appelsienen konden me meer dan bekoren!
Merci voor een leuke MTB-voormiddag!
- MaC'Red
- Mountainbiker
Eerst al bedankt aan men reisgezelschap van vandaag, FietsertjeAnn, Anthony, Kenneth en Johan.
's ochtends per bike naar Denderhoutem gereden als opwarming en dus een eerste 10 km al op de teller. Het was van 2006 geleden dat ik de 130km had gereden maar met mijn copains vandaag was het nog zo tof, wel ondervonden dat de extra lus zeer veel veranderd is tov 2006 en dit in de zeer positieve zin.
Eerst natuurlijk de start kilometers van Denderhouetem naar Nederhasselt en Geraardsbergen natuurlijk welke in een sneltempo werden afgewerkt, in G'bergen dan met Anthony het korte bikepark gereden maar amaai het kruid torende boven onze helm met moemnten want het dan ook onmogelijk maakte het hele traject te rijden.
Dan na de Kakelenberg de splitsing 100 - 130 km en dara het toch " samen uit, samen thuis" is bij ons allemaal deze afstand gekozen.
Schone hellingen, enkele technische stukjes en natuurlijk de hellingen rond de Berendries waren zeer goed. Op de extra lus had Anthiny een klopke van de hamer maar het was dan ook de eerste keer dat hij zo'n afstand reed.
Ik ervan geprofiteerd om wat op souplesse te rijden want het klimmen ging eigenlijk ook voor geen 100% bij mij eigenlijk. Aan het luske van Lierde tot Zottegem bleek precies geen einde aan te komen ook want het was tevens de langste lus van de hele afstand en de zwaarste ook trouwens.
Hier dan terug samen gekomen en verder gereden naar Herzele wat het kortste luske was met zijn 8 km waar we nog es de gas hebben open getrokken, het einde kwam mettertijd in zicht want enkel nog Erpe Mere zat er nog tussen en dus nog een goeie 43 km.
Kenneth had onderweg last gekregen van kramp welke ook nog bleek aan te houden en hij staakte zijn rit te Mere, samen met ons 4en dan verder voor de laatste 23 kms langs Burst en Aaigem om via de Molenbeek naar Haaltert door te rijden.
Aan de windmolenstraat Anthony dan terg afgezet want hij was van thuis vertrokken en schoten we nog met drie over om nog rap door het Eiland te crossen naar de finish aan de sporthal.
Eerst en vooral ne dikke chapeau aan Johan ( de Wettel ) en MC Anthony omdat ze beide voor het eerst zo'n afstand reden en nog uitreden ook
. Ook merci aan Kenneth en Anneke natuurlijk voor de companie vandaag. Met haar dan nog richting welle om de bikes af te spuiten en verder naar huis gereden en een werkdag aan uren later terug thuis met 145 km. Mijn garmin registreerde een 1171 hms op de 124 km ( ipv 130 km )
MaC'Red
's ochtends per bike naar Denderhoutem gereden als opwarming en dus een eerste 10 km al op de teller. Het was van 2006 geleden dat ik de 130km had gereden maar met mijn copains vandaag was het nog zo tof, wel ondervonden dat de extra lus zeer veel veranderd is tov 2006 en dit in de zeer positieve zin.
Eerst natuurlijk de start kilometers van Denderhouetem naar Nederhasselt en Geraardsbergen natuurlijk welke in een sneltempo werden afgewerkt, in G'bergen dan met Anthony het korte bikepark gereden maar amaai het kruid torende boven onze helm met moemnten want het dan ook onmogelijk maakte het hele traject te rijden.
Dan na de Kakelenberg de splitsing 100 - 130 km en dara het toch " samen uit, samen thuis" is bij ons allemaal deze afstand gekozen.
Schone hellingen, enkele technische stukjes en natuurlijk de hellingen rond de Berendries waren zeer goed. Op de extra lus had Anthiny een klopke van de hamer maar het was dan ook de eerste keer dat hij zo'n afstand reed.
Ik ervan geprofiteerd om wat op souplesse te rijden want het klimmen ging eigenlijk ook voor geen 100% bij mij eigenlijk. Aan het luske van Lierde tot Zottegem bleek precies geen einde aan te komen ook want het was tevens de langste lus van de hele afstand en de zwaarste ook trouwens.
Hier dan terug samen gekomen en verder gereden naar Herzele wat het kortste luske was met zijn 8 km waar we nog es de gas hebben open getrokken, het einde kwam mettertijd in zicht want enkel nog Erpe Mere zat er nog tussen en dus nog een goeie 43 km.
Kenneth had onderweg last gekregen van kramp welke ook nog bleek aan te houden en hij staakte zijn rit te Mere, samen met ons 4en dan verder voor de laatste 23 kms langs Burst en Aaigem om via de Molenbeek naar Haaltert door te rijden.
Aan de windmolenstraat Anthony dan terg afgezet want hij was van thuis vertrokken en schoten we nog met drie over om nog rap door het Eiland te crossen naar de finish aan de sporthal.
Eerst en vooral ne dikke chapeau aan Johan ( de Wettel ) en MC Anthony omdat ze beide voor het eerst zo'n afstand reden en nog uitreden ook
MaC'Red
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Leuke tocht, goed georganiseerd, en prima weertje om te biken.
Voor de eerste keer 100 km op een toertocht, en niet echt kapot toegekomen. Parcours lag dan ook véél beter dan verwacht, en was ook niet zo lastig, al deden de hellingen in buurt van Geraardsbergen na
70 km toch wat pijn. Veel bevoorradingen, nog nooit zoveel fruit gegeten op één dag
Vond ook dat het niet zo technisch was, maar toch heel tevreden.
Tot volgend jaar.
Voor de eerste keer 100 km op een toertocht, en niet echt kapot toegekomen. Parcours lag dan ook véél beter dan verwacht, en was ook niet zo lastig, al deden de hellingen in buurt van Geraardsbergen na
70 km toch wat pijn. Veel bevoorradingen, nog nooit zoveel fruit gegeten op één dag
Vond ook dat het niet zo technisch was, maar toch heel tevreden.
Tot volgend jaar.
- VaMalder
- Mountainbiker
Voor de 70km vertrokken vanuit Denderhoutem, redelijk eenzaam tot voor Erpe-Mere. Daar 2 andere bikers tegengekomen van regio Leuven die voor de 100 gingen.Met hen meegereden gezien hun tempo en het mijne gelijkaardig was.
Goede bepijling, vooral de aanduiding van gevaarlijke punten was duidelijk en accuraat. Veel bevoorradingen, met genoeg keuze en zelfs de sportdrank was drinkbaar
Tot volgend jaar
Goede bepijling, vooral de aanduiding van gevaarlijke punten was duidelijk en accuraat. Veel bevoorradingen, met genoeg keuze en zelfs de sportdrank was drinkbaar
Tot volgend jaar
Gisteren vertrokken vanuit Erpe Mere om de 100km af te haspelen.
Het bovenstaande valt alleen maar te beamen: goede organisatie, perfect bepijling en sobere maar goede bevoorradingen.
Op onze website kun je een samenvattend filmpje van de tocht bewonderen.
http://www.mtbteammargi.tk
Het bovenstaande valt alleen maar te beamen: goede organisatie, perfect bepijling en sobere maar goede bevoorradingen.
Op onze website kun je een samenvattend filmpje van de tocht bewonderen.
http://www.mtbteammargi.tk
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Gisteren met drie man de 130km gedaan. Vertrokken om 10u10 in Ninove. Prachtige rit, zeker een aanrader. Het zwaarste gedeelte was het extra lusje van 30km voor de langste afstand. Aan de Berendries was het toch stevig trappen. Super technisch was het niet, maar wel oppassen geblazen voor de prikkeldraad links en rechts op de smalle paadjes tussen de weilanden. De afstand tussen de 2de en derde bevoorrading, waar alle afstanden weer samen kwamen was wel té groot. Tip voor volgend jaar : wat meer afwisseling aan de bevoorradingen : rijsttaart of pudding e.d, want de drie laatste bevoorradingen kreeg ik geen wafel / mueslireep meer binnen.
Totaal op GPS : 124.6km, 20.4km/h gemiddeld.
In elk geval : tot volgend jaar
Totaal op GPS : 124.6km, 20.4km/h gemiddeld.
In elk geval : tot volgend jaar
Iemand een idee waar de foto's staan die de fotograaf aan die bultjes net voor aankomst in Erpe-Mere getrokken heeft te vinden zijn?
Edit : Gevonden, maar mezelf er niet tussen gevonden... http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa/m ... _fotodatum
Edit : Gevonden, maar mezelf er niet tussen gevonden... http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa/m ... _fotodatum