3000 € voor een bike waar maar 10 maanden mee gereden is? Gezellig hoor die tien maanden, zeker als het een wedstrijdbike was. In dat geval zou ik zeker het frame aan een zeer grondige inspectie onderwerpen, en eisen dat de slijtonderdelen (ketting, tandwielen, cassette) vervangen worden: dat lijkt me (zeker voor een team, dat alles goedko(o)p(er) kan krijgen) het meeste nette om te doen.wacko007 wrote:Je ziet daar opeens een advertentie van een Fuel 100 ('04). Nog maar 10 maanden met gereden. Kostprijs: €3000
Daarnaast zie je een Trek Fuel 98 ('04) onder dezelfde voorwaarde
Prijs: €2000.
Ga je voor de Fuel 100; droombike met het allerbeste materiaal,
of voor de Fuel 98 met iets minder maar wel €1000 goedkoper???
Op basis van de specs lijkt de 100 mij ook niet zoveel bijster interessanter: de frames zijn volgens de site identiek en, ok, er is XTR ipv XT, en die Avid Ultimates zijn ook mooi, en ja, die SID WC weegt 150 gr minder dan de team, maar daartegenover staat dan weer de SID XC demper op de 100 ipv de Fox PPD op de 98. Beetje rare keuze voor hét wedstrijdbeest, nee? Omgekeerd ware logischer geweest denk ik? Al bij al val ik er dus niet stijl van achterover...
Nee, als je wat gaat shoppen bij onze Oosterburen, koop je voor die 1000 euro extra veel ander moois voor op je '98... Of je houdt ze gewoon in de pocket