verkiezingspoll

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Poll ended at Sun 27 Jun 2010 21:00

Vlaams Belang
45
20%
Vivant
1
0%
LDD
6
3%
Open VLD
19
8%
CD&V
3
1%
Sp.a
19
8%
N-VA
98
43%
Groen!
18
8%
Blanco
19
8%

Total votes: 228

cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

pacer wrote: Trouwens, zonder VRT, geen De Wever, ze hebben hém gemaakt, net zoals de geitenboer.
zelfs dat zie je compleet verkeerd: hij heeft zichzelf gemaakt, ondanks de vrt

noot: de vrt is geen kanaal om je eigen politieke kijk te propageren, de zender is in principe politiek neutraal

dit blijkt dus zéér om niet te zeggen onmogelijk te begrijpen voor bepaalde 'linkse' mensen (die zich verder wél ruimdenkend en democratisch vinden hoor)
pacer wrote: Als je de ander dan toch haat, te lui, te bruin, te fransoos vindt, dan moet je terugvallen op het volk en zijn patriotisme en een 4 a 8 jarenplan uitwerken voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik denk eigenlijk niet dat dat idee écht leeft bij de mensen, het wordt helaas gebruikt als een gemakkelijke schaamlap om stemmen te winnen voor een nationalistisch populisme. De Waal en den bruine hebben het allemaal gedaan. Smijt ze buiten en het draait hier super! Euh, NOT.
zeer degoutant, die verdraaing van de feiten, Peumans is zelfs een grote liefhebber van Wallonië

ik daag je nogmaals uit quotes van n-va te geven waarin ze dit stellen

Vlaanderen is als natie gegroeid omdat het Belgische staatsproject een francofoon project was zonder veel respect voor de eigen Vlaamse taal en cultuur, het is dat trouwens nog, dit heeft tot een kortsluiting geleid, en het doet dat nog, mede daardoor zijn Vlaanderen en 'Belgique' totaal uit elkaar gegroeid

dit heeft de creatie van een federale staat noodzakelijk gemaakt (idd constitutioneel complex), waardoor de kloof tss beide landsdelen nog veel groter geworden is, en maakt straks (maanden of jaren, mss decennia) het einde van België noodzakelijk

de Walen zijn wat ze zijn en de Vlamingen zijn wat ze zijn, in meer dan een opzicht vind ik Walen 'beter' of 'sympathieker' dan Vlamingen (bvb. Vlamingen zijn veel minder ecologischer en veel materialistischer)

mochten Vlaanderen en Nederland samen een regering moeten vormen, het zou ook niet lukken, wegens veel te verschillend, idem dito voor Frankrijk Engeland of Frankrijk Duitsland

ook dat willen blinde linkse mensen dus eenvoudigweg niet begrijpen
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Simp wrote:Ok, dus jij ziet Brussel dan als een aparte staat? De Wever wil net het Brussels gewest afschaffen. Snap je nu waarom heel dat programma van de N-VA mooi is op papier, maar niet werkt in de praktijk. Heel het gepruts van een nieuwe staat Brussel in de EU is helemaal geen goede oplossing, integendeel, het gaat veel kosten en het maakt alles weer ingewikkelder. Hervorming ok, maar niet ten koste van alles.

Mij afdoen als belgicist is makkelijk, blijkbaar is dat een soort scheldwoord in N-VA middens. Ik vind gewoon dat De Wever niet God is en het partijprogramma van de N-VA niet de Bijbel.
hey, ik ben de wever niet he, zelfs geen n-va'er

het afschaffen van het brussels hoofdstedelijk gewest kan een politiek-strategische zet zijn, als het dat niet is, als ze dat werkelijk menen, vind ik het stom, brussel wordt deel van 'Belgique' (belgië zonder vlaanderen) of het wordt een aparte entiteit (al dan niet brussels dc) het wordt, vrees ik, in geen geval deel van Vlaanderen, en wees gerust: vlaanderen kan economisch overleven zonder brussel (de stad loopt trouwens niet weg, ze blijft vlaanderen economisch stimuleren & vice versa)

maar om op basis van dat ene punt hun hele project afschieten is ook stom
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Makkelijk om te zeggen. Eerst een paar weken aan de lopende band N-VA propaganda posten en als er eens kritisch gereageerd wordt, ben je ineens geen N-VA'er meer.
Davodin
Mountainbiker

Post by Davodin »

Het klopt nochtans, ik ben voorzitter van een lokale afdeling van N-VA, hij is geen lid van de N-VA.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nee, ik ben gewoon iemand die zich enorm ergert aan de waanzin die 'België' heet en aan de enorme hypocrisie van (sommige) belgicisten, die niet eens beseffen dat ze (staats)nationalisten zijn, die voortdurend een beroep doen op dure woorden als 'solidariteit' en zo, terwijl het in werkelijkheid vaak gaat om postjes en macht

van de twitter blog van noels (nogmaals: iemand die voor een weliswaar 'hervormd' België is):
Ik vrees dat er een mega-ronde belastingen op ons afkomt. Besparen=belasten volgens PS-woordenboek. #kies10 about 14 hours ago via web
en meer (vermogens) belastingen = nog meer dysfunctionele transfers van vlaanderen naar wallonië, terwijl ook de belastingen op het vermogen in België al boven het Europese gemiddelde liggen

de franstaligen lachten de uitnodiging van de croo junior gisteren, om over besparingen te denken gewoon weg, terwijl het hier het op een na belangrijkste thema is
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

van impe stelt de zaken in 't nieuwsblad voor alsof de komende pandoering van de cd&v louter te wijten is aan de grilligheid van de moderne kiezer (in 2007 nog top, nu flop), die maakt het politici steeds moeilijker te regeren, vandaar dat federale en vlaamse verkiezingen moeten samenvallen, "voor we allemaal zot draaien."

alsof samenvallende verkiezingen (een vraag van belgicisten) de kiezer minder wispelturig zou maken

de waarheid is bovendien dat de cvp al heel lang bezig is haar pluimen te verliezen, dat het goede resultaat van 2007 te danken was aan het kartel (dit vermeldt ze niet eens) en dat nu de lange termijn trend verder gezet wordt

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 1-2007.gif
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

van de van impe kleuter- direct naar de masterclass...

voornaamste boodschap van het artikel is: de terugval van christendemocratische partijen in europa is structureel (vermeldt België niet eens),

anders gezegd: de opgang van 't n-va zou structureel kunnen zijn (terwijl het overal voorgesteld wordt als eenmalig en tijdelijk):

http://www.guardian.co.uk/commentisfree ... -in-europe

Has Christian Democracy reached a dead end in Europe?

Across Europe, Christian Democratic parties are suffering from a structural dilemma that leaves them little room for manoeuvre
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Kunnen we afspreken dat je stopt met schelden op mensen die zich niet kunnen verdedigen? Maak misschien anders een blog met al je kritieken, dan moet je hier uw mening niet zitten opdringen aan iedereen die onwetend dit topic opent.
Davodin
Mountainbiker

@simp

Post by Davodin »

Simp wrote:Ik had mij voorgenomen om mij niet meer mengen in deze discussie, maar dit is toch weer frappant.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 4/1.795804

De Wever weet wel waarom hij een ander daarop af stuurt. De arme man wordt gewoon in mootjes gehakt door Vandenbroucke. Die Danny Pieters is dan nog professor sociaal zekerheidsrecht, triest. Een voorbeeld van hoe populistisch de standpunten van de N-VA zijn, maar als het erop aankomt gewoon niet uitvoerbaar zijn.
U heeft gelijk dat Pieters nogal werd aangepakt door VDB, maar weeral niet echt inhoudelijk, wel vormelijk, hij onderbrak constant, hij liet Pieters niet uitpraten.

Lees dit artikel anders eens:
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... interviews

Pieters is trouwens ook voorzitter van de RvB van de VDAB, dus toch niet te onderschatten.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Simp wrote:Kunnen we afspreken dat je stopt met schelden op mensen die zich niet kunnen verdedigen?
bedoel je dit?:
Simp wrote:Het bestaat niet door partijen zoals de NVA en het Vlaams Belang, die reeds jarenlang een rad voor de ogen van Jan met de pet draaien dat alle Walen lui zijn, dat ze niet willen werken en dat de 'hardwerkende Vlaming' daar moet voor opdraaien. Alles is de fout van de Walen, ook de politieke crisis.
of ben je gewoon weer ad hominem bezig (ik 'scheld' op weerloze mensen', blijkbaar omdat ik van impe's artikel als kleuterklas journalistiek omschrijf of sommige belgicisten als hypocrieten), omdat je inhoudelijk nergens staat?
Simp wrote:Maak misschien anders een blog met al je kritieken, dan moet je hier uw mening niet zitten opdringen aan iedereen die onwetend dit topic opent.
ik heb evenveel recht om hier, zoals jij het uitdrukt, "mijn mening op te dringen" als jij
Last edited by cyclon on Thu 10 Jun 2010 15:43, edited 1 time in total.
Locked