zelfs dat zie je compleet verkeerd: hij heeft zichzelf gemaakt, ondanks de vrtpacer wrote: Trouwens, zonder VRT, geen De Wever, ze hebben hém gemaakt, net zoals de geitenboer.
noot: de vrt is geen kanaal om je eigen politieke kijk te propageren, de zender is in principe politiek neutraal
dit blijkt dus zéér om niet te zeggen onmogelijk te begrijpen voor bepaalde 'linkse' mensen (die zich verder wél ruimdenkend en democratisch vinden hoor)
zeer degoutant, die verdraaing van de feiten, Peumans is zelfs een grote liefhebber van Walloniëpacer wrote: Als je de ander dan toch haat, te lui, te bruin, te fransoos vindt, dan moet je terugvallen op het volk en zijn patriotisme en een 4 a 8 jarenplan uitwerken voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik denk eigenlijk niet dat dat idee écht leeft bij de mensen, het wordt helaas gebruikt als een gemakkelijke schaamlap om stemmen te winnen voor een nationalistisch populisme. De Waal en den bruine hebben het allemaal gedaan. Smijt ze buiten en het draait hier super! Euh, NOT.
ik daag je nogmaals uit quotes van n-va te geven waarin ze dit stellen
Vlaanderen is als natie gegroeid omdat het Belgische staatsproject een francofoon project was zonder veel respect voor de eigen Vlaamse taal en cultuur, het is dat trouwens nog, dit heeft tot een kortsluiting geleid, en het doet dat nog, mede daardoor zijn Vlaanderen en 'Belgique' totaal uit elkaar gegroeid
dit heeft de creatie van een federale staat noodzakelijk gemaakt (idd constitutioneel complex), waardoor de kloof tss beide landsdelen nog veel groter geworden is, en maakt straks (maanden of jaren, mss decennia) het einde van België noodzakelijk
de Walen zijn wat ze zijn en de Vlamingen zijn wat ze zijn, in meer dan een opzicht vind ik Walen 'beter' of 'sympathieker' dan Vlamingen (bvb. Vlamingen zijn veel minder ecologischer en veel materialistischer)
mochten Vlaanderen en Nederland samen een regering moeten vormen, het zou ook niet lukken, wegens veel te verschillend, idem dito voor Frankrijk Engeland of Frankrijk Duitsland
ook dat willen blinde linkse mensen dus eenvoudigweg niet begrijpen