belgacom gp in verviers 05/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

viperke wrote:Als je persé zo lang mogelijk wil sporten, train dan ofwel meer in de week, of leg u toe op de ironman van Hawai :drunk:

Er zijn ontelbaar veel sporten waar trainingen en wedstrijden veel korter zijn dan een xc van 1-2u hoor. Tia Hellebaut klaagt toch ook niet dat hare sprong maar 2" duurt ? :p
hmm, jij bent blijkbaar nog heel jong...Want je denkt dat iedereen veel vrije tijd heeft.

Ik bedoelde maar...
Ik heb getwijfeld tussen Verviers FunB en de Hagelandse chrono.
Ik heb voor de chrono gekozen...en zo zullen er wel meerdere geweest zijn. Vandaar de lage opkomst bij de fun klasse denk ik.

btw: En ik had in de namiddag nog tijd over om een BBQtje te doen met vrouw en kinderen...Dat noemen ze de kerk in het midden houden :wink:
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

El Perro Diablo wrote:
Lucifer wrote:Ik vond het evenals vorig jaar weer prachtig parcours ! Inderdaad de moeite waard om vanuit NL naar België te reizen voor dit soort wedstrijden.

Wat mij ook opviel is dat er zo weinig Masters waren, in Apeldoorn (NL) waren er ruim 200 aan de start. In Verviers nog geen 80. Bij de elites is het precies andersom, daar zie je in Nederland weer minder mannen aan de start staan.

Ik zou het toejuichen als de Belgen en Nederlanders weer gezamenlijk hun competitie voeren. Sterke startvelden, de mooiste parcoursen en ik hoop dat jullie ons Nederlanders dan wat aardiger gaan vinden :wink:

Jammer dat er ook zo weinig publiek was in Verviers. Wat ik overigens wel kan begrijpen, jemig... ik heb me suf :drunk: gelopen om op de mooiere publiekspunten te komen.
'k Was al blij da er aan de start wat gevatte Hollanders met goede humor stonden bij de Masters... :lol:
+100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

viperke wrote:Als je persé zo lang mogelijk wil sporten, train dan ofwel meer in de week, of leg u toe op de ironman van Hawai :drunk:

Er zijn ontelbaar veel sporten waar trainingen en wedstrijden veel korter zijn dan een xc van 1-2u hoor. Tia Hellebaut klaagt toch ook niet dat hare sprong maar 2" duurt ? :p
Volgens mij springt die echt hoger dan 2 inch zunne....

Als ge hard genoeg rijdt, is 1.5uur in Verviers lang genoeg....
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

BTW

Vandaag nog een bangelijke (en lange) reportage gezien over de elite wedstrijd op EXQI, doe zo verder. =D>
beerken
Mountainbiker

Post by beerken »

Zou het niet ten goede komen de organisaties een label te geven.
bv. A = perfecte organisatie + topparcour
B = perfecte organisatie + matig parcour
C = indien nog nodig ???
Zo kunnen organisaties met een A label bv. voorkeur krijgen aangaande
datumbepaling en met een beetje onderlinge afspraken kan dan ook vermeden worden dat zoals dit weekend De Hagelandse crono en Verviers
en daarbovenop nog eens de tour de france samenvallen.
Want ik denk dat onze renners die nu in Frankrijk vertoeven toch ook stuk voor stuk een van bovenstaande wedstrijden ( of allebei) zouden willen rijden.

(zou deze topic niet ergens anders thuishoren, want nu horen we alleen maar de mensen die in Verviers geweest zijn. (verplaatsen? help :oops:)
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ik vind het ook wel jammer dat er geen Benelux Cup meer is.
Voor de rest een verklaring dat er minder renners aan de start stonden bij de Elites en beloften: Trans Germany, Alpentour en start van Tour VTT... daar stonden toch heel wat mannen aan de start die normaal ook in Verviers zouden rijden. Ik vond het ook jammer dat ik er niet was eigenlijk in Verviers, want dit is echt een prachtig parcours, maar zat dus in Trans Germany.

Kvind het trouwens een zeer rare wedstrijdkalender dit jaar, maar soit...
tègniesj
Mountainbiker

Post by tègniesj »

Blijkbaar is het altijd wel iets... Ik vind dat spijtig.
Mijn mening: Je moet keuzes kunnen maken. Wil je XC rijden? Rij dan zeker de grote wedstrijden zoals de Belgacom GP's.
De kritiek op deze wedstrijden/organisatie en de daarbij horende negatieve sfeer die daardoor wordt gecreëerd, vind ik onterecht.

Er wordt nu eindelijk eens wat gedaan om het MTB ook bij het grote publiek meer bekendheid te geven. Steun dan ook deze organisaties. Kritiek kan je altijd geven of zoals een gezegde zegt: Je vindt altijd wel een stok om een hond te slaan.

Keuze tussen XC en chrono's / marathon: Uitgezonderd enkele betere renners, zijn het merendeel van de chrono/marathon rijders, rijders die ofwel in een XC snel achterop raken, ofwel renners die tochten willen combineren met een wedstrijdelement.

De meest competitieve en meest complete mtb-discipline is en zal altijd het XC blijven. XC moet het uithangbord worden en blijven, de tochten / chrono's en marathons kunnen dan nog meer profiteren van het competitieve en sportieve imago van de XC's.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Idd Tègniesj, alle lof voor de organisatoren van xc-wedstrijden, zeker Verviers was heel dik in orde. Golazo (of een andere professioneel eventburea) is volgens mij toch iets wat de xc-wedstrijdsport nodig heeft om verder te groeien.

Het geklaag dat wedstrijden nu samenvallen begrijp ik ergens wel, maar da's nu eenmaal het gevolg in een sport die groeit, en da's uiteindelijk toch positief voor iedereen. De wielerbonden hebben nu al veel moeilijkheden om een kalender op te stellen die iedereen schikt, het zal nooit voor iedereen goed zijn.

Hebben jullie nog suggesties hoe er meer publiek naar wedstrijden kan worden getrokken? Verviers verdiende echt wel meer dan nu het geval was.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

tègniesj wrote:
Keuze tussen XC en chrono's / marathon: Uitgezonderd enkele betere renners, zijn het merendeel van de chrono/marathon rijders, rijders die ofwel in een XC snel achterop raken, ofwel renners die tochten willen combineren met een wedstrijdelement.
Ach zo had ik het nog niet bekeken .

Ofwel kunt ge stellen dat uitgezonderd enkel betere XC rijders , het merendeel van de XC rijders na pakweg 70km hopeloos achterop begint te geraken op een chrono .
De meest competitieve en meest complete mtb-discipline is en zal altijd het XC blijven.
Het hangt er vanaf wat ge onder compleet en competitief wilt verstaan .
XC moet het uithangbord worden en blijven, de tochten / chrono's en marathons kunnen dan nog meer profiteren van het competitieve en sportieve imago van de XC's.
Als ik al dat geklaag over die XC's lees , zwak parcours , weinig deelnemers , jaloezie naar cyclo's .... :-? .
Schoon uithangbord .

Ieder zijn ding zou ik zeggen .
Post Reply