Garmin GPSmap 60CSX/CX

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ben deze morgen mijn pakketje gaan afhalen.

GPSmap 60CSX met MTB pakket (stuurhouder, 2gigSD en Topo België)

De eerste stap van de activatie met codes hebben ze voor mij gedaan bij Point 2 in Paal... =D>

De rest zal ik zelf moeten ontdekken, wish me luck [-o<

Heb me ook ingeschreven voor hun GPS cursus, zal altijd handig zijn denk ik..
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Stel dat je de coördinaten krijgt doorgegeven en je daar heen moet rijden, waar kan je die invoeren? Ik bedoel dan rechtstreeks op het toestel. Niet via een waypoint in Mapsource.
B.E.L.G.
Mountainbiker

Post by B.E.L.G. »

SusXT wrote:Stel dat je de coördinaten krijgt doorgegeven en je daar heen moet rijden, waar kan je die invoeren? Ik bedoel dan rechtstreeks op het toestel. Niet via een waypoint in Mapsource.
Volg de handleiding: Basisbediening pag. 10 #-o

Makkelijkste is de MARK knop te gebruiken om vervolgens de coördinaten te wijzigen.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=310#specsTab

Weet er iemand de reden waarom je een track moet opkappen in MAX 500 punten?

Als ik bij de specs zie dat de active log tot 10.000 punten kan zijn.
Of 20 tracks van 500 punten. Maar waarom dan geen 10 tracks van 1000 pounten?
Is dit een SW limitatie die eventueel met niet officiële FW oid op te lossen is?
Of echt een HW limitatie van het toestel?

Nu niet dat het superstorend is, maar het is wel makkelijker om een track in een keer te rijden dan 3 maal trackback te moeten doen.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

-JP- wrote:https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=310#specsTab

Weet er iemand de reden waarom je een track moet opkappen in MAX 500 punten?

Als ik bij de specs zie dat de active log tot 10.000 punten kan zijn.
Of 20 tracks van 500 punten. Maar waarom dan geen 10 tracks van 1000 pounten?
Is dit een SW limitatie die eventueel met niet officiële FW oid op te lossen is?
Of echt een HW limitatie van het toestel?

Nu niet dat het superstorend is, maar het is wel makkelijker om een track in een keer te rijden dan 3 maal trackback te moeten doen.
Als je naar je trackscherm gaat
Dan zie je daar eigenlijk twee soorten geheugens

Bovenaan de balk die zichzelf vult = tracklog = hetgeen je registreert
Deze balk is 1 geheugen en kan maximaal 10000 puntjes bevatten
Als je tracks binnenhaalt op pc dan zijn alle "active log" filetjes, tracks die jij geregistreert hebt en dus in die balk bovenaan verzameld wordt

Onderaan het trackscherm heb je het geheugen voor tracks die je upload naar het toestel (en dus in principe wilt narijden), of die je opslaat vanuit het tracklog geheugen (deze laatste wordt dan wel gefilterd naar 500)
In dit geheugen kan je maximaal 20 tracks plaatsen die elk maximaal 500 puntjes bevatten
Er staat steeds een melding hoeveel geheugen nog vrij is

Bovenstaande kan je niet veranderen, daar moet je mee leven :-D

Tips:
Heb je een track van meer dan 500 puntjes die je wilt narijden:
Dan kan je ofwel in mapsource de track filteren naar max 500 (met verlies van nauwkeurigheid)
Ikzelf knip de track in meerdere deeltracks, geef ze allemaal dezelfde kleur en zet er een logische naam bij "TrackxDeel1" "TrackxDeel2" ...
Op je gps vloeien deze deeltracks naadloos over in elkaar en visueel heb je 1 track
Een snellere manier om een track van meer dan 500 puntjes op je gps te brengen zonder te filteren is deze in mapsource de naam "Active Log 001" (of een ander getal) te geven
Als je deze oplaad, komt deze terecht in je tracklog bestand bovenaan
Nadeel van deze werkwijze: je kan meerdere active logs, of hetgeen je aan het registreren bent onderling geen andere kleuren geven, en al hetgeen in je tracklog staat, is steeds gevisualiseerd op je kaart
Voordeel: het is snel
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Weet er iemand waar ik de hoogtemeters kan uitlezen bij de 60csx?
Ik kan heel de tocht loggen maar ik vind nergens de HM's terug?
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

telkens op page of quit duwen tot er hoogtemeters verschijnt en hier kan je de hm's aflezen.
Indien je op voorhand de datavelden insteld of menu- wijzig datavelden, enter- kies tot stijging enz.
Nelis McKrelis
Mountainbiker

Post by Nelis McKrelis »

ik had de 60cs en krijg volgende week de csx.. mapsource mag dan gratis zijn als je topo's wil bijkopen lopen de kosten toch snel op!

over de gps zelf niets dan lof!! werkt fijn en overzichtelijk :)

greetz.
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Ik ben aan het overwegen om deze te kopen en niet de Edge 705 want de Edge lijkt mij teveel features te hebben dat ik niet kan/zal gebruiken en daarenboven is de Edge 100 EUR duurder (360 EUR versus 260 EUR voor de 60CSX).

Enkele vraagjes over de 60CSX:
- Kan men op de 60CSX de hellingsgraad tonen terwijl men aan het rijden is? Zo ja, wat is de naam van het 'data field'?
- Koopt men er best een 2 of 4 Gb microSDC geheugenkaart bij?
- Op de collishop site vond ik niet direct een microSDC kaart maar daarentegen wel MicroSDHC. Zijn de MicroSDHC geheugenkaarten compatibel?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Frankiebis wrote:Enkele vraagjes over de 60CSX:
- Kan men op de 60CSX de hellingsgraad tonen terwijl men aan het rijden is? Zo ja, wat is de naam van het 'data field'?
- Koopt men er best een 2 of 4 Gb microSDC geheugenkaart bij?
- Op de collishop site vond ik niet direct een microSDC kaart maar daarentegen wel MicroSDHC. Zijn de MicroSDHC geheugenkaarten compatibel?
1. Op de Oregon 400T is dat niet mogelijk, dus ik betwijfel het dat dit bij de 60CSX zou lukken. Op de Edge is het wel mogelijk #-o
2. Met 2Gb kom je al ruimschoots toe, 4 Gb is overkill imho
3. Zou geen probleem mogen geven:

Changes made from version 3.10 to 3.20:

* Update data card driver to support SD version 2 cards.

Bevestiging: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=150 ... c&start=15
Post Reply