Whats the bike rentals/terrain like there where you are?
Het eiland Kos ...
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Geef me anders je adres eens door, dan kom ik eens op bezoek en kan je me de mooiste bikespots van het eiland tonen.gburton wrote:My Afrikaans is beter as my Hollands.
Anyways- In Kardamena on Kos, at 'Kos Mountainbike' one can hire 'Specialized Rockhopper'-
The best Bikes on the Island! and lots of good advice.
Ik zou mijn scott scale met vaste vork willen meenemen, goede keuze?
- S-Biker Gino
- Mountainbiker
Post by S-Biker Gino »
Ik vertrek morgen naar Kos en heb een paar MTB's gereserveerd bij Walter in Kardamena , verder heb ik mijn Edge met zoveel mogelijk trails geladen (zelf via Google Earth nog wat bijgewerkt) en dan ga k mij ginder nog ergens een kaart zien aan te schaffen en zien waar ik kom hé. Als je wat zoekt MOET er daar wel wat te doen zijn, misschien wel met hier en daar een risico op een doodlopend trail maar daar ik deze keer geen klimmateriaal mee neem (wordt daar wat te oud voor om dat allemaal mee te zeulen) zal het op mijn trappen (stappen) terug keren worden...
Verslagje volgt later en k ga een poging doen om al mijn tracks op te slaan
Verslagje volgt later en k ga een poging doen om al mijn tracks op te slaan
- S-Biker Gino
- Mountainbiker
Post by S-Biker Gino »
Deze kan ik vandaag vanop het bewuste eiland meteen ontkrachtenel gordo wrote:Kos = fietseiland?
yeah right...
als je wil kan je er wel leuke tochten doen, maar ik zou niet te ver wegdromen want dan kan je teleurgesteld terug komen.
De voor wie het wil rollercoaster descent is geen optie, inbegrepen in dezelfde prijs ha!
Bandentip: niet op gewicht besparen en neem er met extra stevige zijflanken (snakeskin oid) en het profiel hoeft niet te grof te zijn want het zijn voornamelijk dirt tracks (stenig, steengruis en stof dus).
De singeltrack die ik gevonden heb is amper te voet te doen, redelijk dikke rotsblokken op en over met hier en daar een doornenstruik, voornamelijk door de lokale berggeitjes gebruikt
[/img]
ik was daar twee jaar geleden in hotel Magic Life, niet te ver van Kos centrum. Daar waren de mtb's gratis en kon je elke dag kiezen uit twee of drie ritten met een begeleider. Daar waren in elk geval leuke stukken. Iets te veel op het asfalt, maar toch met enkele pittige hellingen en nadien leuke off road afdalingen.
Dichtbij Kos stad heb je dé toeristische attractie, één of ander sanatorium van tweeduizend jaar oud. Om daar verder naar omhoog te rijden, mag je de avond voordien toch niet te veel ouzookes gedronken hebben hoor (wat ik dus wél voor had).
Dichtbij Kos stad heb je dé toeristische attractie, één of ander sanatorium van tweeduizend jaar oud. Om daar verder naar omhoog te rijden, mag je de avond voordien toch niet te veel ouzookes gedronken hebben hoor (wat ik dus wél voor had).
- S-Biker Gino
- Mountainbiker
Post by S-Biker Gino »
Na daar een dag of 4 met de MTB (gehuurd bij Walter van Kos Mountainbike) zo'n 175km waarvan net 42km asfalt rondgereden en zo'n 2350m geklommen te hebben kan ik volgend besluiten, er zijn daar toch wel behoorlijk wat offroad mogelijkheden waarbij de hoogste paden net boven de 600m gaan en je kan je daar zeker amuseren, niks van hoog technisch niveau, dat niet maar als ik de keuze heb om met mijn luie kl**** aan een overbevolkt zwembad of strand te liggen of wat stof in de bergen te gaan snuiven dan is mijn keuze snel gemaakt
Maar omdat beelden veel meer zeggen:

Maar omdat beelden veel meer zeggen:

- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT