Hagelandse crono 05/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Met 5, waren we gistermorgen. 5 forumbikers die zouden "strijden" om als eerste over de meet te komen. Na de "tegenstand " de laatste weken goed geobserveerd te hebben, was schatte ik mijn kansen vrij laag in, een 3e plaats leek mij het hoogst haalbare. De temperaturen die tot 30° zouden stijgen speelden ook al niet in mijn voordeel. Een heel moeilijk, technisch parcours, dat was het enigste waarop ik kon hopen.
Starten rond 9u30, vdmme, mij als 1e laten afklokken, dat betekende al bijna 10sec verlies op uncle, 20 op den amg, en bijna een halve min. op slijkske en jodelaitie. Een beetje rustig starten, en éénmaal we de bossen indoken kon de gas erop. Helaas, 3x helaas : 500m in 't bos en de ketting loopt eraf vooraan,... en achteraan,.., vdmme mijn derrailleur en mijne ketting hangen onder mijne velo. 3km ver en 't is al gedaan :evil: . Na de problemen met mijn kader, nu dit. Strontvelo (iemand geinterresseerd?).
Niet panikeren, 't is nog geen 10u. de pat is niet kapot [-o< , dus een nieuw derrailleur en ketting zoeken en we kunnen opnieuw starten. Via de organisatie 't adres gekregen van een fietsenmaker, die mij kon helpen aan 't nodige gerief. Tegen 11u stond ik opnieuw aan de start, en kon ik voor de 2e maal de bosberg opvliegen. Oppassen dat ik mijn eigen niet opblaas, dat was 't belangrijkste in 't begin. Dat, en niet verkeerd rijden, want na 5km was ik ook al de verkeerde weg opgegaan :evil: . Gelukkig niet te ver, en voor de rest van de rit was't heel de tijd geconcentreerd de omgeving zitten bekijken op zoek naar pijltjes. Lastig, U zo heel de tijd moeten concentreren, maar wel nodig als je niet te veel km's wil rijden.
In't eerste uur bijna 25km afgelegd, niet slecht, maar 't was wel 't gemakkelijkste deel van 't parcours. Doelstelling was +- 23km/h te halen, dit zou nodig zijn om enigzins in de buurt te komen van de rest, die ondertussen wss al aan de laatste km's bezig waren. Bergop ging het helemaal niet met de ketting die heel de tijd versprong van tandwiel :evil: , waardoor ik al rijdend moest zoeken naar de beste afstelling om de boel draaiende te houden. In één van de zandbakken had ik ook al een soort blauwe garen verzameld aan mijn achterwiel. :evil: Tijd om te stoppen was er echter niet, dus al rijdend het grootste deel verwijderd. Aan de 2e en 3e bev. telkenmale 2 drinkbussen meegenomen, waarvan ik de 2e bus telkenmale kwijtgeraakte aan de jonge supporters langs't parcours. Dus in totaal 6 drinkbussen geleegd, en nog kwamen de krampen in't laatste uur vervaarlijk dichtbij. 't Tempo was ondertussen al heel wat lager dan in't begin, en tergend traag liepen de km's op. Gelukkig waren de laatste 10km weer wat meer draaien en keren, en kon ik daar weer wat recuperen. De laatste 3km langs 't water waren welgekomen, maar meer dan 30km/h haalde ik er niet meer uit. Moegestreden. Absoluut niet tevreden over mijn eigen prestatie, want eigenlijk had ik nergens het goede gevoel. Nooit had ik het gevoel van vorig jaar toen ik Uncle pas op 't laatst moest laten gaan.
3u29', 81km. zo'n 10min. minder dan vorig jaar, maar naar mijn gedacht ook 3km minder ver. Dit zou niet voldoende zijn .
Op't terras vond ik tot mijn verrassing de gezellen nog terug, en konden we ervaringen uitwisselen: Slijkske 3u42 samen met AMG, die blijkbaar een slechte dag had, Jdelaitie enkele min. rapper, maar tot mijn verassing trager dan ik , en dan Uncle Sam: goeie benen, maar slechte ogen en in quasi dezelfde rijtijd binnengekomen met een km meer in de benen. Blijkbaar had ik toch beter gereden dan ik zelf dacht. In de uitslag uiteindelijk ca 1,5min. eerder dan Sam :bounce: . Hij is beter dan ik, hij heeft wss ook rapper gereden, maar ik sta ervoor in de uitslag 8) . Mijn seizoen is geslaagd.

Over 't parcours: super, maar ik denk dat er vorig jaar moeilijker en uitdagender passages inzaten, dit jaar heb ik slechts 1x moeite moeten doen om een passage te nemen, en dan nog doordat ik niet zag waar ik naartoe moest.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Merci aan de organisatie voor de fijne tocht!
Heb me schitterend geamuseerd!
Alleen zou je van mede chrono rijders toch mogen verwachten dat ze uit de weg gaan als ze niet boven geraken [-X en dat ze de nodige respect tonen voor de natuur! (vuilnis kan toch best mee tot aan de volgende bevoorrading)

Tja de pijltjes daar is al genoeg over geschreven zeker ;)
Ceule
Mountainbiker

Post by Ceule »

Ook ik heb enkele malen verkeerd gereden, maar gelukkig fout snel kunnen herstellen. Deze kleine gele pijlen zorgen voor problemen.
Ook ik kan mij van de indruk niet ontdoen dat er verscheidene deelnemers hun plaats in de rangschikking erg belangrijk vinden en hier zelfs voor willen zeuren, spijtige zaak (mssn kunnen er sommigen nog een moteurken in hunne trapas plaatsen). Heb ook enkele malen deelnemers ingehaald die ik voordien reeds ver achter me had gelaten.
Als ik de totale uitslag bekijk dan kan ik maar één conclusie trekken, wat is het niveau in België gestegen ??? :evil: zoveel deelnemers met zo'n snelle tijd !!! nog veel meer controleposten anders heeft een uitslag geen zin meer. Ik ben alvast tevreden met mijn 4u05' en heb effectief de volledige afstand gereden. =D>

En deelnemers die drinkbussen (of ander afval) weggooien, SHAME [-X
mssn mobiele controles en elkeen die iets wegsmijt = diskwalificatie
sisse
Mountainbiker

Hagelandse crono

Post by sisse »

Prachtig weer zeer mooi parkoers,verleden jaar was het wel iets lastiger had ik de indruk.
Maar de bepijling was volgens mij niet goed genoeg om tegen de klok te bollen.Reed in de eerste 40 km maar liefst 10 keer verkeerd .Ben daarna gewoonweg een pak trager gaan rijden om telkens de pijltjes goed te kunnen bekijken.Ook het feit dat bij het kruisen van de grote wegen geen signaalgevers stonden vond ik maar niks,waarom kan dit in de Ardennen wel en hier niet?!
Reed een tijdje geleden in dezelfde buurt de 3 action Classic de 100km als toertocht,toen ben ik nergens verkeerd gebold-raar
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Als ik me goed herinner zat er één groot privé-stuk in het parkoer: daar tussen de boomgaarden. Of is er nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik de gps-track rijdt?
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

-JP- wrote: Tja de pijltjes daar is al genoeg over geschreven zeker ;)
Zeer jammer, 3e maal aan de start en vroeger hadden ze volgens mij pijltjes waar je niet moest achter zoeken.
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

De hagelandse zoektocht was een betere naam geweest.... :-?
Ik heb samen met een kameraad aan een niet al te snel tempo de rit gereden en zijn toch ook al enkele malen die kutpijltjes voorbij gereden ze. Vind dit persoonlijk niet kunnen voor dergelijke grootschalige organisatie, verder zijn er veel te veel punten waar veel mensen het traject af kunnen snijden, niet de fout van de organisatie dat mensen afsnijden natuurlijk, maar kunnen daar toch meer controle plaatsen denk ik.

Verder wel genoten van de schitterende tocht en dito omgeving :-D

Conclusie voor mij : -schitterende tocht en sympathieke organisatie maar zou misschien beter een gewone toertocht zijn in plaats van chrono en er zou veel minder iritatie zijn bij het zien van afsnijdende mensen, en op sommige plaatsen is het gewoon gevaarlijk met het verkeer en zonder seingevers en ook met die rode lichten, je moet natuurlijk altijd de verkeerregels volgen maar iedereen kent het gevoel van wat een nummer aan het stuur met sommige mensen kan doen en dit hier is in tegenstelling met grote ardennenmarathons geen verkeersarm gebied....
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Wanneer komen de rest van de foto s op de site ???
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Buffalo mtb wrote:De hagelandse zoektocht was een betere naam geweest.... :-?
Ik heb samen met een kameraad aan een niet al te snel tempo de rit gereden en zijn toch ook al enkele malen die kutpijltjes voorbij gereden ze. Vind dit persoonlijk niet kunnen voor dergelijke grootschalige organisatie, verder zijn er veel te veel punten waar veel mensen het traject af kunnen snijden, niet de fout van de organisatie dat mensen afsnijden natuurlijk, maar kunnen daar toch meer controle plaatsen denk ik.

Verder wel genoten van de schitterende tocht en dito omgeving :-D

Conclusie voor mij : -schitterende tocht en sympathieke organisatie maar zou misschien beter een gewone toertocht zijn in plaats van chrono en er zou veel minder iritatie zijn bij het zien van afsnijdende mensen, en op sommige plaatsen is het gewoon gevaarlijk met het verkeer en zonder seingevers en ook met die rode lichten, je moet natuurlijk altijd de verkeerregels volgen maar iedereen kent het gevoel van wat een nummer aan het stuur met sommige mensen kan doen en dit hier is in tegenstelling met grote ardennenmarathons geen verkeersarm gebied....
Ja man niet al te snel tempo #-o #-o Voor mij wast toch snel genoeg ze :bounce: Had blijkbaar de goede benen thuis gelaten.Allez de superbenen want was toch redelijk content. :bounce: :bounce:
En je beschrijft het hier goed ze, die k*tpijltjes en da kruispunt en het verkeer maakt het op sommige plaatsen redelijk gevaarlijk.
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

wanneer komen de foto's online ?
Post Reply