Starten rond 9u30, vdmme, mij als 1e laten afklokken, dat betekende al bijna 10sec verlies op uncle, 20 op den amg, en bijna een halve min. op slijkske en jodelaitie. Een beetje rustig starten, en éénmaal we de bossen indoken kon de gas erop. Helaas, 3x helaas : 500m in 't bos en de ketting loopt eraf vooraan,... en achteraan,.., vdmme mijn derrailleur en mijne ketting hangen onder mijne velo. 3km ver en 't is al gedaan
Niet panikeren, 't is nog geen 10u. de pat is niet kapot
In't eerste uur bijna 25km afgelegd, niet slecht, maar 't was wel 't gemakkelijkste deel van 't parcours. Doelstelling was +- 23km/h te halen, dit zou nodig zijn om enigzins in de buurt te komen van de rest, die ondertussen wss al aan de laatste km's bezig waren. Bergop ging het helemaal niet met de ketting die heel de tijd versprong van tandwiel
3u29', 81km. zo'n 10min. minder dan vorig jaar, maar naar mijn gedacht ook 3km minder ver. Dit zou niet voldoende zijn .
Op't terras vond ik tot mijn verrassing de gezellen nog terug, en konden we ervaringen uitwisselen: Slijkske 3u42 samen met AMG, die blijkbaar een slechte dag had, Jdelaitie enkele min. rapper, maar tot mijn verassing trager dan ik , en dan Uncle Sam: goeie benen, maar slechte ogen en in quasi dezelfde rijtijd binnengekomen met een km meer in de benen. Blijkbaar had ik toch beter gereden dan ik zelf dacht. In de uitslag uiteindelijk ca 1,5min. eerder dan Sam
Over 't parcours: super, maar ik denk dat er vorig jaar moeilijker en uitdagender passages inzaten, dit jaar heb ik slechts 1x moeite moeten doen om een passage te nemen, en dan nog doordat ik niet zag waar ik naartoe moest.