Volgende week uitzien naar Sijsele !! daar zullen we hem wel moeten afspuiten denk ik, het weer ziet er niet zo goed uit!! see you !!Giobiker wrote:2 keer zelfs
Za 05/06/2010 Lovendegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- betonboerke
- Mountainbiker
Post by betonboerke »
- backdraft10
- Mountainbiker
Post by backdraft10 »
Gisteren voor de 45km gegaan en éénmaal misreden waardoor ik na 10km terug aan de sporthal stond???
Ben dan maar terug gekeerd en nog enkele bikers attend gemaakt die ook verkeerd waren. Bleek dus aan de vaart een groen papier te hangen met daar 45km op en een pijl naar links en daarboven een oranje pijl met 75km VTT rechtdoor, blijkbaar moesten alle vtt's rechtdoor en was er verwarring met het groene blad die voor cyclo bedoeld was. Uiteindelijk ben ik met 50km binnen gelopen in een rit met een paar goede singletracks maar toch nog vrij veel road vond ik.
Organisatie en bevoorading dik in orde.
Conclusie: Goede rit ter afwisseling van de vlaamse ardennen om eens een mooi gemiddelde te kunnen halen.
Tot volgend jaar
Organisatie en bevoorading dik in orde.
Conclusie: Goede rit ter afwisseling van de vlaamse ardennen om eens een mooi gemiddelde te kunnen halen.
Tot volgend jaar
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
- goldfinger
- Mountainbiker
Post by goldfinger »
Who cares?Sgt.Stedenko wrote:Hoeveel was het inschrijvingsgeld voor de 75 km eigenlijk?
Vandaag (zondag) gestart in Lovendegem voor de 75 km als supplementaire training voor de Regiotour volgende week.
Vrij vroeg vertrokken met onze voorzitter Fieldbiker en Radonman.
Alles onder een grijze hemel, maar droog.
Vrij vlug langs de buurt van de sukkelaars voorbijgereden, die zich afvroegen of ze vandaag de boot, de Porsche of de Mercedes zouden nemen...
Enkele kilometers verder was het al regenen, en héél af en toe was het echt "drasjch national". Mooie off-road stukjes langs de zijkanten van de dijken, een speelbosje...toch leuk! (Daar ook Marijke en Jempi zien staan flirten tussen de struiken!
Na de tweede RV toch wel goe beginnen regenen! Maar we treurden er niet om, den Tim trok stevig door en de Field en ik lieten ons in de slipstream (waterstream) meeschuiven. De laatste kilometers werden we nog verrast doo zandputten waar duidelijk met motoren in gesjeesd werd.
Tof om daar ook eens door te cruisen! De laatste kilometers lagen voor ons en nat, maar tevreden trokken we douchewaarts.
Persoonlijk vond ik het parcours zeker niet slecht, uiteraard kan je geen hoogtemeters verwachten! Supervriendelijk mensen van de organisatie.
Aan mijn 2 ander DZM-compagnons bedankt voor de compagnie
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Zaterdagmorgen hier gereden in mijn thuishaven,met fietske heen-en terug of goed voor 90 warme km's.
Rit begon moeilijk,door een niet zo duidelijke begin-bepijling die soms voor verwarring zorgde!!
Eenmaal uit Lovendegem werd het duidelijk dat we eerst een toeristische uitstap kregen in de leie-streek,leuk en mooi!
Altijd fantastisch rijden in deze regio bij warm of heet weer,met hele leuke terrasjes
en prachtige uitzichten!
Maar er kwam al vrij snel een eind aan,enkele mindere verbindingstukken brachten ons naar de speeltuinen rond de vijvers,aan de vaarten!
Heel leuk,jammer dat ze hier nog heel wat lieten liggen in vergelijking met de tt van Lotenhulle!
De langste afstand kreeg er een inspiratie-loze lus bij,die ons eigenlijk met slechts 1 doel naar de
gemeenschapelijke bevoorading met de boanne-gasten bracht,een te flauwe lus dus!
Met Lovendegem in zicht kregen we nog het oude GRUU-crossterrein onder de wielen geschoven,terug samen met de kortere afstand!
De organisatie was wel in orde,het parcours kan nog heel wat verbeteren,een ideaal winter-parcours wat mij betreft!!
Voor de gelegenheid een grote zandbak op zaterdag en waarschijnlijk een grote modderpoel tegen zondagmiddag??
Had er iets meer van verwacht,zeker na de fantastische rit van vorige week in Lotenhulle in gedachten,die deels over hetzelfde parcours reed!
Rit begon moeilijk,door een niet zo duidelijke begin-bepijling die soms voor verwarring zorgde!!
Eenmaal uit Lovendegem werd het duidelijk dat we eerst een toeristische uitstap kregen in de leie-streek,leuk en mooi!
Altijd fantastisch rijden in deze regio bij warm of heet weer,met hele leuke terrasjes
Maar er kwam al vrij snel een eind aan,enkele mindere verbindingstukken brachten ons naar de speeltuinen rond de vijvers,aan de vaarten!
Heel leuk,jammer dat ze hier nog heel wat lieten liggen in vergelijking met de tt van Lotenhulle!
De langste afstand kreeg er een inspiratie-loze lus bij,die ons eigenlijk met slechts 1 doel naar de
gemeenschapelijke bevoorading met de boanne-gasten bracht,een te flauwe lus dus!
Met Lovendegem in zicht kregen we nog het oude GRUU-crossterrein onder de wielen geschoven,terug samen met de kortere afstand!
De organisatie was wel in orde,het parcours kan nog heel wat verbeteren,een ideaal winter-parcours wat mij betreft!!
Voor de gelegenheid een grote zandbak op zaterdag en waarschijnlijk een grote modderpoel tegen zondagmiddag??
Had er iets meer van verwacht,zeker na de fantastische rit van vorige week in Lotenhulle in gedachten,die deels over hetzelfde parcours reed!
Het parcours zelf vond ik, ondanks het vlakke landschap, zeer goed.
De bepijlijng was echter slecht. Samen met een Herder was ik vertrokken voor de 75, maar 3 of 4-maal was de bepijling weg of verkeerd aangebracht.Resultaat is dat we na 40 km ineens terug aan de start stonden. Balen ....!!!!
Met het oog op de Regiotoer had ik nog getwijfeld of ik geen 150 km met de koersfiets zou doen. Dat weet ik dan weer voor volgend jaar.
De bepijlijng was echter slecht. Samen met een Herder was ik vertrokken voor de 75, maar 3 of 4-maal was de bepijling weg of verkeerd aangebracht.Resultaat is dat we na 40 km ineens terug aan de start stonden. Balen ....!!!!
Met het oog op de Regiotoer had ik nog getwijfeld of ik geen 150 km met de koersfiets zou doen. Dat weet ik dan weer voor volgend jaar.
- goldfinger
- Mountainbiker
Post by goldfinger »
Wss slechte bril, of te snel gereden!STUKA wrote:Het parcours zelf vond ik, ondanks het vlakke landschap, zeer goed.
De bepijlijng was echter slecht. Samen met een Herder was ik vertrokken voor de 75, maar 3 of 4-maal was de bepijling weg of verkeerd aangebracht.Resultaat is dat we na 40 km ineens terug aan de start stonden. Balen ....!!!!![]()
Wij vonden de bepijling zéér goed en waren verwonderd dat de Herders niet volgden in ons spoor!
www.dzm.be
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
75 Euro of nen euro de km hé??
Ze zullen ze niet slecht verdiend hebben dit weekend!!?
Ze zullen ze niet slecht verdiend hebben dit weekend!!?
- Cubedude
- Mountainbiker
- Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS
Zaterdag hier de 75 km afgehaspeld. Ik moet zeggen dat ik me steengoed geamuseerd heb. Al vanaf de start het gezelschap gekregen van twee bikers uit de streek en het tempo ging serieus omhoog. Op de eerste bevoorrading aangekomen met een gem van 25. Kort na de herneming komt ons eens herder voorbijgesjeesd en hopla daar ging het tempo opnieuw de hoogte in. Ik hing eraan gelijk aan een rekker
wijselijk besloten om me toch maar niet op te blazen om zo geen lijdensweg te krijgen tot aan de aankomst. Mijn 2 kompanen weer vergezeld aan de 2e bevoorrading (die overigens uitstekend was). We beloofden onszelf om het nu wat rustiger te doen (ik moest in de namiddag nog gaan werken). Die belofte hield net geen 2 km stand. Ik zag een ander groepje van 3 voor ons rijden en reed het gat dicht. Dat was voor die lui het sein om de zweep erop te leggen en hopla, het was weer van dat. Dat laatste stukje crossterrein was er voor mij teveel aan. Ik heb ze maar laten gaan wegens klopke 
de laatste 3 km dan maar losgereden.
Ik vond het overigens een erg mooie rit, alleen spijtig dat ik er niet veel van gezien heb wegens steeds met mijn tong over mijn stuur
Bepijling was erg goed en het offroad gehalte voldoende. Het was echt een magnifiek vlamparcours; Voor meer sensatie moet je natuurlijk naar de ardennen, de vlaamse ardennen of het heuvelland. Maar met dit mooie weer en een erg leuk groepje kon voor mij pret niet op.
Die twee bikers alvast bedankt om mijn kar er bij jullie te mogen aanhangen.
gem 26.5 op 73.5 km
al dit leuks was voor een luttele 3.5 euro's (VWB)
de laatste 3 km dan maar losgereden.
Ik vond het overigens een erg mooie rit, alleen spijtig dat ik er niet veel van gezien heb wegens steeds met mijn tong over mijn stuur
Bepijling was erg goed en het offroad gehalte voldoende. Het was echt een magnifiek vlamparcours; Voor meer sensatie moet je natuurlijk naar de ardennen, de vlaamse ardennen of het heuvelland. Maar met dit mooie weer en een erg leuk groepje kon voor mij pret niet op.
Die twee bikers alvast bedankt om mijn kar er bij jullie te mogen aanhangen.
gem 26.5 op 73.5 km
al dit leuks was voor een luttele 3.5 euro's (VWB)