Hagelandse crono 05/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
hansy043
Mountainbiker

r

Post by hansy043 »

Mooi weer, mooi parkoers maar wat een kutpijlen. Ik denk wel dat iedereen zijn buik ervan vol had. Dit zal wel bij iedereen voor de nodige frustraties gezorgd hebben. Dus volgend jaar andere pijlen :lol:
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

schitterend parcours, vanuit het verre boezinge bijna 2u rijden met den auto maar het was de rit zeker waard

ben zelf wel gene chrono-rijder maar kheb toch men best gedaan om binnen de 5u binnen te zijn , met 4u30 is dat dus zeker geslaagd voor mij
wetende dat ik zodanig veel verkeerd gereden heb dat ik er 85km had ipv de vooropgestelde 80 #-o

op het einde nog ergens een pijl gemist waardoor ik onbewust een klein hoekje heb afgesneden via een afdaling waarvan ik dacht hier komen brokken van (bleek dat die afdaling dus niet in het parcours zat en dat kon ik best begrijpen) :drunk:
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Voor volgend keer:
Plaats achter je prutspijltjes een wit blad papier, dat is goed zichtbaar, en blijft goed hangen met deze elastieken.
En als het voor het milieu is: neem voor mijn part papier dat reeds bedrukt is.
Vooral in de bossen meermaals verkeerd gereden, en tempo moeten vertragen om toch maar een pijl te ontwaren tussen als de andere bladeren.
Dat kan toch niet voor een chronorit!
Opmerking: de bordjes met de melding dat je te ver gereden was waren wel goed zichtbaar!! Waar is de logica??
Voor de rest: een prachtige tocht!
MAR
Mountainbiker

Post by MAR »

fluo orange ipv fluo geel pijlen ?
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

kan iemand van de organisatie me pb'en aub. Was nr 62.
Ik heb 3u24 gereden, aankomstblad was juist ingevuld (ik sta om 12u33, check aub), maar in uitslag sta ik met 4u43. Precies de tijd van m'n vriendin. Ik had haar even tegengereden, maar ben speciaal de tweede keer niet langs tentje gepasseerd.
Kunnen jullie dit in orde brengen aub?

Alvast bedankt!
Jan
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

Ik vond de pijltjes wel ok. Het zoeken ernaar maakt het fietsen wat spannender, avontuurlijker en actiever.

Wat ik niet ok vond zijn de vele valsspelers die na 10km plots ineens terug voor mij rijden en blijkbaar toch de controleposten weten zijn. Ofwel hebben die allemaal een tweelingbroer (en sommigen 2 drielingbroers)

Nog voor de eerste controlepost ben ik al zeker 3 man voor mij tegengekomen die een kwartier eerder niet konden volgen. Heb een paar van hun nummers onthouden. Voorlopig staan ze nog in de uitslag heb ik gezien. Straf!

De mogelijkheid tot afsnijden van sommige klimmetjes was dan soms ook veel te makkelijk en ik heb er, zonder overdrijven, dit zeker 15 zien doen. Echt zielig... Doe dan met de kids mee als je het niet aankunt hé.

Al bij al dus een spijtige zaak, want nu blijkt dus dat je eigenlijk de gehele uitslag van de Hagelandse Chrono met een dikke korrel zout moet nemen.

De controlepunten mogen voor mijn part verdubbeld worden volgend jaar.
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

MAR wrote:fluo orange ipv fluo geel pijlen ?
+1
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

De controlepunten mogen voor mijn part verdubbeld worden volgend jaar.
ook +1
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Dag zonnekloppers!

Eerst en vooral was er vandaag enorm veel volk in Langdorp =D> =D> =D>

Over de pijlen is idd zeer veel discussie... Na de meeste reacties gehoord te hebben was dat het grote minpunt. Het gebruik ervan is een beetje buiten onze wil om. Maar er is nu toch een eventuele oplossing in de maak om volgend jaar met een beter type te kunnen werken. We hebben gemerkt dat de combinatie zonlicht en zomers groen de pijlen bijna onzichtbaar maakte. De hele crew is dan ook tijdens de rit op pad geweest om nog zoveel mogelijk pijlen zichtbaarder te maken en wat lint te hangen. Zij waren al bezig met uitpijlen vanaf donderdag. Ook het gebruik van verf en kalk is verboden :roll: wat de mogelijkheden dus beperkt. Er is trouwens ook gesaboteerd waardoor de vroege vertrekkers zelfs niet juist konden rijden...

Wat mij wel is opgevallen is dat ik in totaal 2 vuilniszakken aan afval heb opgehaald #-o Ook de bidonnen waren in vele bermen terug te vinden. Dat is wel spijtig natuurlijk... En stemt tot nadenken over het systeem.

Tot volgend jaar met hopelijk andere en betere pijlen!
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Een hele mooie tocht =P~ ........maar die bepijling #-o
Ik ben toch net onder de 4u gedoken met 03:59:53

tot volgend jaar !
Post Reply