Hagelandse crono 05/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Net terug van een prachtige Hagelandse. =D> =D>
Mij ferm gejeund en wss mijn tijd van vorig jaar verbeterd zonder risico's te nemen.

Parcours is gewoon prachtig , al die dennebossen en al die singletracks op die zanderige ondergrond. Als je meestal in W-Vlaanderen rijdt weet je dit wel te waarderen.

1 enorm minpunt en enorm frustrerend en zeker zo'n 7X te ver gereden en moeten terugkeren.
Die bepijling: :evil:
- te laat
- niet duidelijk
- te weinig

De meeste pijlen hingen in de bomen en hadden zowat hetzelfde kleur van de bladeren en dezelfde grootte. Een eenmalige keer stond er u bent te ver.
Als er al eens een stokje stond , kwam dit 10cm boven de grond en zat de pijl in het gras.
Waarschijnlijk te laat begonnen met bepijlen en geen tijd/plaats gehad om stokjes van 1m mee te nemen om zodoende voor de bocht reeds een paaltje te kunnen slaan. Het heeft geen zin om achter de bocht 4 pijlen in een boom te hangen om dat alleen de pijl daar kan bevestigd worden.
Ik ben een recreatieve rijder maar dit was toch niet meer te doen.

Wat me ook opviel in vergelijking met vorige jaren dat ik een gans aantal bikers tot 3X toe overstoken heb.

Een tip naar de organisatie : richt ook op zondag een recreatieve TT in met een langere afstand dan ga je een betere spreiding hebben tussen de chronorijders en de TT-rijders (die ook wel eens een lange afstand willen rijden).

Voor de rest geen klagen. :-D
Volgende jaar 100% zeker terug , het parcours is veel te mooi om deze links te laten lliggen.
sus
Mountainbiker

polar

Post by sus »

Als er iemand een polar cs200 gevonden moest hebben,graag een seintje.
Waarschijnlijk verloren ter hoogte van die mulle zandstrook :(
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Verschrikkelijk die bepijling! Zorgde voor heel wat frustraties en tijdsverlies, maar langs de andere kant was er op de rest niets aan te merken.
Heel vriendelijke mensen, goeie bevoorradingen, heel mooi parcours en zeker de ruime parking vond ik wel pluspunten.
Minstens 7 à 8 minuten verloren door verkeerd te rijden, maar toch in 3u37 gefinisht terwijl ik tussen de 3:45 en 4:00 had gehoopt.
Een pluim voor de organisatie, maar zoals al eerder gezegd, doe iets aan die pijltjes!!!
Tot volgend jaar :-D
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Nog nooit komen bollen in deze streek en vanuit de verre WVL'ers naar Hageland getrokken. Samen met Emperor bij de vroege starters, zag ik aan het vele volk dat voorbij kwam vlammen. Nu, om half zeven was het al 17°C, beloofde voor de dag, weinig zuurstof in de lucht. Paar keer toch lucht moeten happen, was t warm zeg

Bevoorrading ok, heb maar één drinkepul op de t parcour zien liggen, flink =D>. De laatste 15 km een patat van jewelste gekregen #-o #-o #-o , tmoest geen 5 km langer geduurd hebben, was dan ook tevreden toen ik het pas langs het kanaal terugzag.

Mooi parcour, zelfs een zandstrook, nijdige klimmekes, enkele keren van de fiets gemoeten, nog wat werken aan de techniek in het afdalen ook.

Net zoals iedereen misreden, probeerde de rijder voor mij te volgen, maar als die ook eens terugkeert en vraagt waar t in is ...
3u57 op de fiets, 4u onderweg. Had iets beter kunnen zijn, mits de inzinking.
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

bram DR wrote:Waar kan je je tijd al zien?
Bij aankomst gevraagd aan dat ventje achter de laptop. Voorts op mijn polar... Beiden gaven hetzelfde :wink:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

ze moeten deze pijltjes gebruiken van tstad Aarschot, maar ze kunnen er toch makkelijk een zilver of rood lint onderhangen zodat deze toch wat opvallen? Ik denk dat iedereen minstens een aantal keren misreden is, dus uw positie in de stand zal wel min of meer juist zijn. Veel erger vond ik dat er bikers waren die ganse stukken afsneden (bewust of onbewust, dat laat ik in het midden)
Ikzelf ben ook een aantal keren misreden, maar telkens terug gekeerd om het parcours terug te volgen!

Ik vind het jammer voor de organisatie, want heb er veel sympathie voor!
Perfecte bevoorradingen met de drinkbussen, maar dit wisten we al van voorgaande edities! Ik snap ook niet hoe het komt dat de bepijling zo een ramp was, in het verleden was dit toch stukken beter.

Dus volgend jaar meer pijlen, evt een plakkaatje erbij met bocht 180 gr of zo....
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Had vandaag superbenen, maar mn chronotijd zag ik zienderogen wegtikken toen ik de zoveelste keer ben verkeerd gereden.
Op den duur zakt de moraal wel erg diep weg en is het bijna belachelijk als je telkens dezelfde mensen opnieuw inhaalt.
Er vroeg zelfs ene of ik een lasbril draag :lol:
Ook die laatste verkeerslichten heb ik altijd pech: rood net voor ik aankom. Dus weeral extra minuten erbij.
Desalniettemin nog fris toegekomen na 82km in 3h31mins.
Kheb me rot geamuseerd!
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Voorlopige uitslag kan je op de website vinden.
IK heb net 2 min teveel voor goud #-o . Als er nu eens deftige pijltjes waren :(

Tot nu toe eerste bij de -18 jarigen :o, niet slecht vind ik als 16 jarige.
Frankie
Mountainbiker

Post by Frankie »

Met wat krijt/spuitbus op de grond en een paar lintjes kan je ook al veel opvangen, ook al moeten ze die mini-pijltjes gebruiken. In de afdalingen kon je inderdaad nooit voluit, had m'n les geleerd nadat we al eens een hoop minuten verloren door tot helemaal beneden door te rijden (en dus de hele klim terug omhoog). Heel frustrerend dat je dan opnieuw dezelfde mensen moet passeren, alsof je ter plaatse blijft trappelen in de race.

Voorts van de rest natuurlijk grandioos georganiseerd.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Post Reply