Trek Remedy 2010

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

K2-er wrote:
frederikc wrote:vandaag voort eerst me mijn remedy8 gaan rijde in rotselaar en het is een superbike

ik vond alleen dat hij veel weerstand had met omhoog te rijden
maar ik vermoed dat dit voornamelijk door de brede banden en het grove profiel,
maar dit geeft dan weer een voordeel voor meer grip op de afdaling

veder heb je veel voordeel aan de talas, je voelt als het ware je voorwiel harder aan de grond "kleven" naarmate je je veerweg verlaagt
(ik ben er niet sneller door omhooggereden maar wel met meer "gemak" en comfort)

favoriete speelterrein van de fiets (en zijn baasje) : niet al té steile technische singletrack afdalingen in bossen
Volgens mij wil je met dit soort fiets net wel steile afdalingen en singletracks doen ...

ik zeg niet da ik hiermee geen steile afdalingen mee wil doen, want ik vind dit ook plezant maar alleen geen al "té" steile (zeker niet als ze echt steil zijn en nog es bezaaid zijn met hoge boomwortels en grote/losliggende stenen, ooit zo eens serieus naar beneden gedonderd op zo'n afdaling, sindsdien ben ik op dit soort afdalingen niet echt happig meer, ik weet wel dat dit ook aan het baasje ligt, je bike is maar zo goed als diegene die eropzit he)

en qua singletracks heb ik niet gezegd da deze bike da ni graag doe, integedeel, das enorm fun met deze bike zeker als ze licht tot medium dalend zijn met goe veel bochtenwerk (zeker als dit zo'n go with the flow bochten zijn) in bosgebied en hier en daar es een stukje terug bergop (zo stukke van 2 tot 3m hoogte waarmee je op snelheid van uw afdalen zonder (al te veel) trappen omhoog kunt). Op dit soort tracks heeft deze bike echt een enorme flow waardoorje op deze tracks vanzelf sneller ga gaan rijden zonder het direct te beseffen :drunk:

hopelijk vind ik de tijd voor aan mijn praktijk te beginnen voor mijn rijbewijs, eens ik dan een L heb kan ik meer naar deze streken (rotselaar, holsbeek, kessel-lo, en gelijkaardige streken) gaan en zelfs eens regelmatig naar de ardennen enzo, hier zal deze bike pas ten volle tot zijn recht komen [-o<

greetz
EcoRacer
Mountainbiker
Location: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Post by EcoRacer »

Ik had net de Remedy 7 besteld omdat ik een hekel heb aan die Talas vorken. Heb zelf een Rock Shox Pike met U-turn op mijn andere bike staan en ik heb die U-turn nog nooit gebruikt. Gewoon lock-out opzetten en de berg opvliegen. De Float is ook iets meer "plush" dan die Talas, die heeft meer last van "stiction".

Voor de rest niets dan lof voor de Remedy, gisteren even kort off-road getest en ik moet zeggen dat ik zelden zo iets "plush" onder mijn kont gehad heb. Veel mensen rijden met veel te veel druk in hun vorken dempers. zit nu rond 25-30% sag en voelt perfect aan.

Het testen blijft voorlopig nog even uit want ik had dit weekend wat anders om te testrijden. ;) (pics volgen)
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

EcoRacer wrote:Ik had net de Remedy 7 besteld omdat ik een hekel heb aan die Talas vorken. Heb zelf een Rock Shox Pike met U-turn op mijn andere bike staan en ik heb die U-turn nog nooit gebruikt. Gewoon lock-out opzetten en de berg opvliegen. De Float is ook iets meer "plush" dan die Talas, die heeft meer last van "stiction".

Voor de rest niets dan lof voor de Remedy, gisteren even kort off-road getest en ik moet zeggen dat ik zelden zo iets "plush" onder mijn kont gehad heb. Veel mensen rijden met veel te veel druk in hun vorken dempers. zit nu rond 25-30% sag en voelt perfect aan.

Het testen blijft voorlopig nog even uit want ik had dit weekend wat anders om te testrijden. ;) (pics volgen)

"stiction"??
deze bike heeft idd wel een plush gevoel moet ik zeggen :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

frederikc wrote: ik vond alleen dat hij veel weerstand had met omhoog te rijden
favoriete speelterrein van de fiets (en zijn baasje) : niet al té steile technische singletrack afdalingen in bossen
Had je dan niet beter gewoon voor een Fuel EX gekozen? Die zal wat beter klimmen.
En voor simpele, en niet al te steile en minder technische afdalingen heb je zo'n brute Remedy niet nodig. :wink:
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

kawa wrote:
frederikc wrote: ik vond alleen dat hij veel weerstand had met omhoog te rijden
Had je dan niet beter gewoon voor een Fuel EX gekozen? Die zal wat beter klimmen.
En voor simpele, en niet al te steile en minder technische afdalingen heb je zo'n brute Remedy niet nodig. :wink:
de remedy heeft bij mij meer een aantrekkingskracht die de fuel ex miste, alhoewel ik deze ook wel als optie zag, maar ik wil mij graag geleidelijk aan verbeteren op gebied van afdalen, om zo mezelf toch ook op die technische afdalingen te wagen en dan is een remedy toch iets handiger dan de fuel
EcoRacer
Mountainbiker
Location: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Post by EcoRacer »

Op de lokale trails hier op grefsenkollen verkies ik toch de remedy over een fuel ex denk ik zo. Moet zeggen dat het beestje goed klimt voor 150mm veerweg te hebben. Klimt als een berggeit met propedal aan, afdalen als een light DH bike en toch goed op snelheid te houden. zou hem nu eens graag gaan testen in Hafjell bikepark, maar dat zal voor binnen enkele weken zijn.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

EcoRacer wrote:Op de lokale trails hier op grefsenkollen verkies ik toch de remedy over een fuel ex denk ik zo. Moet zeggen dat het beestje goed klimt voor 150mm veerweg te hebben. Klimt als een berggeit met propedal aan, afdalen als een light DH bike en toch goed op snelheid te houden. zou hem nu eens graag gaan testen in Hafjell bikepark, maar dat zal voor binnen enkele weken zijn.
Klink goed! Daar zal het beestje zich goed thuisvoelen.
Post Reply