deraileurkabel breekt

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Visueel ziet hij er nog goed uit. Ofwel ben jij een propere kuiser, ofwel zijn die 10000km niet allemaal off road gereden, ofwel .... weet ik veel :-)

10000km off road met één derrie haal ik in ieder geval niet. Kost nu ook geen stukken van mensen, dus als je problemen blijft ondervinden is't mss idd eens de moeite om een nieuwe aan te schaffen.

Maar deftig afstellen met ketting op juiste lengte en deftige kabels blijft een vereiste. Anders heb je het binnen de kortste keren opnieuw voor.

grtz
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

Jeanke6 wrote:Visueel ziet hij er nog goed uit. Ofwel ben jij een propere kuiser, ofwel zijn die 10000km niet allemaal off road gereden, ofwel .... weet ik veel :-)

10000km off road met één derrie haal ik in ieder geval niet. Kost nu ook geen stukken van mensen, dus als je problemen blijft ondervinden is't mss idd eens de moeite om een nieuwe aan te schaffen.

Maar deftig afstellen met ketting op juiste lengte en deftige kabels blijft een vereiste. Anders heb je het binnen de kortste keren opnieuw voor.

grtz
dat was een foto als hij nog niew was :-D . nu, ik ben een kuismaniak ( al heb ik er geen probleem mee dat zulk een all mountain / freeride bike na 1.5 jaar vol gebruikssporen zit ( die dient daarvoor ). ik ben al een tijdje aan het overwegen om een saint dubbel crank te steken ( 44 buitenblad van XT gebruik ik toch nooit ). maar met de introductie van dyna sys 10 speed van shimano ben ik wat aan het twijfelen. nu, dat zijn andere tandwielen en ketting, dus een saint crank in combinatie met dynasys ketting en casette is geen optie ) . het moet wel iets stevigs zijn wan de trapassen van men XT , daar zitten redelijk wat kappen in door opvliegende keien, en recent heb ik ook een trapaslager om die reden moeten vervangen. en dat is dan het laatste wat ik er aan vervang ( santa cruz blur LT2 ) zodat ik kan sparen voor een Santa Cruz Nomad carbon 2 :drunk:
Post Reply