XTR 2011- X.0 2011> foto's X.0 en X.9 pag 8

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Je mag toch is met de XX komen testrijden van mij. Tot nog toe geen betere cassette gehad : schakelt super nauwkeurig, en vanwege het 'open' ontwerp, ook geen last van modder, want die valt er gewoon tussendoor. Bij een 9s cassette, en vooral de SRAM PG990 was het bij modder altijd miserie.
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

Prijzen lijst van de komplete schakel groep wat betreft 10 speed Sram

X7: 569 euro
X9: 739 euro
XO: 1119 euro
XX: 1499 euro

http://www.bike-components.de/index.php ... =62&order=
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

madskatingcow wrote:Je mag toch is met de XX komen testrijden van mij. Tot nog toe geen betere cassette gehad : schakelt super nauwkeurig, en vanwege het 'open' ontwerp, ook geen last van modder, want die valt er gewoon tussendoor. Bij een 9s cassette, en vooral de SRAM PG990 was het bij modder altijd miserie.
'k Hebt mogen zien in't slijk op den Belgacomcup in Kester, al die XX groepen vol slijk en einde wedstrijd....enfin, "al" is er mss over, mor veel...
Voor dien prijs mag't al fijn schakelen als droog is me dunkt.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

El Perro Diablo wrote:
madskatingcow wrote:Je mag toch is met de XX komen testrijden van mij. Tot nog toe geen betere cassette gehad : schakelt super nauwkeurig, en vanwege het 'open' ontwerp, ook geen last van modder, want die valt er gewoon tussendoor. Bij een 9s cassette, en vooral de SRAM PG990 was het bij modder altijd miserie.
'k Hebt mogen zien in't slijk op den Belgacomcup in Kester, al die XX groepen vol slijk en einde wedstrijd....enfin, "al" is er mss over, mor veel...
Voor dien prijs mag't al fijn schakelen als droog is me dunkt.
Wat mij daar ook opviel in kester was dat de meeste Sram achterderries bomvol modder zaten rond de derrie wieltjes bij shimano was dat een pak minder. :-k
saiko
Test team

Post by saiko »

naar mijn ervaring is Sram in de modder ook niet zo goed als shimano.
Als het droog is, dan is het een ander verhaal.
Ludo & Vic
Mountainbiker

Post by Ludo & Vic »

Daar hebben ze naam megemaakt! en dat verlaten ze nu gewoon.
Geen draaishifters = geen sram simpel!!![/quote]

Als er geen gripshift is vanaf 2011 bij Sram, zijn er dan andere "goeie" draaishifters bij andere fabrikanten. Wie van jullie heeft ervaring met alternatieven? Of moeten we beginnen te hamsteren?
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Nee, maar doe mij dan maar de shimano triggers iig geen sram triggers. Ik zou het dom en arrogant van SRAM vinden om geen draaishifters te maken, meer dan de helft rijd hier mee! Bleek hier uit een poll en ook verkoop cijfers.

Buiten het heerlijke geklak en de achterderrie, vind ik de rest gewoon niet goed genoeg en vind ik shimano fijner en beter.

Kijk x9 en XT kan je nog verglijken XO en XTR, zeker de drivertrain is zoveel beter van shimano, oke de cassette is tweemaal zo duur, das ook wel weer zo
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

wasbeer2006 wrote:Nee, maar doe mij dan maar de shimano triggers iig geen sram triggers. Ik zou het dom en arrogant van SRAM vinden om geen draaishifters te maken, meer dan de helft rijd hier mee! Bleek hier uit een poll en ook verkoop cijfers.

Buiten het heerlijke geklak en de achterderrie, vind ik de rest gewoon niet goed genoeg en vind ik shimano fijner en beter.

Kijk x9 en XT kan je nog verglijken XO en XTR, zeker de drivertrain is zoveel beter van shimano, oke de cassette is tweemaal zo duur, das ook wel weer zo
Er zijn hier al een paar gevechten geweest tussen de X0 en Xtr aanhangers en allebei zijn ze ervan overtuigd dat hun "groep" het beste is.
We zullen het nooit weten zeker... :roll:
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

La-Pierre wrote:
wasbeer2006 wrote:Nee, maar doe mij dan maar de shimano triggers iig geen sram triggers. Ik zou het dom en arrogant van SRAM vinden om geen draaishifters te maken, meer dan de helft rijd hier mee! Bleek hier uit een poll en ook verkoop cijfers.

Er zijn hier al een paar gevechten geweest tussen de X0 en Xtr aanhangers en allebei zijn ze ervan overtuigd dat hun "groep" het beste is.
We zullen het nooit weten zeker... :roll:
och das simpel

Rohloff :-D
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Foto's XTR 2011

Post by madskatingcow »

Dit zou wel is de nieuwe XTR 2011 kunnen zijn, jammer genoeg geen foto van de crank, of close- up van de wielen (zijn in elk geval andere stickers) :

Image

Image

Image

Image
Post Reply