Cannondale 2011 - Scalpel

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Locked
Herder Ronny
Mountainbiker

Post by Herder Ronny »

Tom-s wrote:Weet iemand wat die XC3 stuurpen/stuurbuis combi's eigenlijk wegen?
Ze geven namelijk altijd 150 gram op als gewicht (geloof er niets van) en zo licht is het toch moeilijk een stuurpen/stuurbuis combi te laten maken.
Stuurpen/buis Cannondale One Piece XC3 Si 31.8/120 +5° 262 gr incl. Dop+muddop (zonder 25.4 adapter) :wink:
saiko
Test team

Post by saiko »

Herder Steven wrote:Dat zijn stuurpennen van Leonardi Racing, een Italiaanse Dale-dealer die zelf wat custom spullen op de markt brengt. Werd vorig jaar gebruikt door Fontana. Een stuurpen zoals deze of van FRM in combi met een SL-stuurbuis levert idd een lager gewicht op dan een SI-stuurpen van dezelfde lengte...Heb eentje in bestelling...Zijn leverbaar in -15 gr., wat ik een voordeel vind. Stuurpennen van Dale zijn ofwel 5 of 20 graden en niets ertussen...
dan ga je bedrogen uitkomen vrees ik. Die Jhonny stem van leonardi racing weegt 180-190 gram. De buis die in u lefty zit weeg ook nog eens 120-135 gram afhankelijk van welk jaar.
Totaal gewicht -> 300 gram in beste geval en dus zwaarder als gewone XC3
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Image

+

Image

Is volgens mij het laagste gewicht dat ik gezien heb, maar ik heb toch verkozen voor de XC3 Si stuurpennen wegens hun stijfheid ;-)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

RigolleM wrote:Plaats gewoon een custom stuurbuis en je kan gewone stuurpennen installeren, hoef je niet die afschuwelijke Italiaanse rommel aan te schaffen :lol:
Is die custom buis niet moeilijk te monteren? Dacht dat jij daar toch problemen hebt mee gehad?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

RigolleM wrote:Image

+

Image

Is volgens mij het laagste gewicht dat ik gezien heb, maar ik heb toch verkozen voor de XC3 Si stuurpennen wegens hun stijfheid ;-)
Syntace f99 is lichter, maar wss nog niet gezien :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Herder Steven wrote:Is die custom buis niet moeilijk te monteren? Dacht dat jij daar toch problemen hebt mee gehad?
Ik heb nog een oude custom stuurbuis die ik via Fuel heb aangeschaft, en met deze heb ik al drie Lefty ringen (tss lager en lefty klem) vierkant geslagen, en dan maar opgegeven. :oops: Bij de nieuwe balhoofden (carbon) zijn ze gemakkelijker te plaatsen, maar voor mijn RZ verkies ik toch voor de stijfheid van een XC3 SI stem.

@Endorfin: ik heb nog een Extralite UL3 MTB stem liggen van 82g, maar mijn custom stuurbuis weegt 115g (waarop ik op doelde) ;-)
Jekyll racer
Mountainbiker

Flash 2011

Post by Jekyll racer »

All nieuwe Flash modelen 2011 te zien

http://www.beukersbikecentre.nl/extrani ... ?nid=25409
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Ik post even wat foto's, best wel mooi :

Flash Hi-Mod :

Image

Flash 29er :

Image

Flash Carbon 3:

Image
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Wat ziet mijn lodderig oog? Een nieuwe SI-stuurpen? Lijkt wat op de druppelvormige stuurpen die vroeger op de Supersix-racers zat...
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

verdikke. die portemonnee zal weer flinterdun zijn tegen het einde van het jaar...
Locked