Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
Ja dat was inderdaad een ramp aan die 2de bevoorrading, iets meer dan 10min verloren voor een drinkbus te vullenpearl jam wrote:Toen ik passeerde aan de 2de bevoorrading in Theux was dat een ramp wat de drank betreft. Ze konden daar langs geen kanten volgen en een massa volk die dorst hadden.pliepla wrote: Mijn recept: met een halve camelbak heb ik genoeg drinken tot aan de tweede bevoorrading......, wat extra te drinken en vul mijn cambelbak om de twee bevoorradingen bij. Nu, waar ik in de uitslag terechtkom, steekt het ook niet meer op 5 of 10 minuten ...
PARCOURS 2010 :
t.o.v. vorig jaar zijn er enkele wijzigingen :
- op de 115 km wordt tussen de Pont du Centennaire (nabij Hockai) en Solwaster de Hoëgne-vallei dit jaar niet aangedaan (wandeltocht in de gemeente Jalhay en die krijgt parcours-voorrang).
- ter compensatie van voorgaande wordt er een lus tot boven op Botrange aan het parcours gelast. Maar die krijgen die van de 90 km ook extra (iets van een 3-tal km)
- het kasteel van Reinhardstein wordt dit jaar jammer genoeg geschrapt (kasteel verhuurd en dus geen bevoorrading, maar de huurders geven ook geen doorgang over de koer)
- ter compensatie van voorgaande wordt het parcours in de Warchevallei dan weer iets uitgebreid met een nieuwe afdaling en een extra klim (= andere jaren de afdaling waar men naar de Warchevallei duikt alvorens naar het kasteel te klimmen)
- in Bernister wordt een weide uitgeschakeld en vervangen door een singletrack langs de kam boven de Warchevallei die de laatste jaren niet meer werd gebruikt omwille van filevorming (hopelijk nu minder erg door het starten in golven). Reden : zie hieronder
OPROEP AAN GPS-GEBRUIKERS :
Ik doe elk jaar een oproep om de tracks niet op het net te gooien, maar dat is blijkbaar uit de tijd. Gevolg daarvan is de wijziging in het parcours hierboven.
Enkele landbouwers zetten hun weide één dag open voor de raid. Vele gps-gebruikers houden daar geen rekening mee en klauteren toch over de poorten. Triest "hoogtepunt" : een poort werd onlangs opengezet en niet terug gesloten, met als gevolg uitgebroken vee. Deze eigenaar geeft, ondanks zijn sympathie voor de RDHF, geen toelating meer.
De organisatoren kunnen er niet echt mee lachen!
t.o.v. vorig jaar zijn er enkele wijzigingen :
- op de 115 km wordt tussen de Pont du Centennaire (nabij Hockai) en Solwaster de Hoëgne-vallei dit jaar niet aangedaan (wandeltocht in de gemeente Jalhay en die krijgt parcours-voorrang).
- ter compensatie van voorgaande wordt er een lus tot boven op Botrange aan het parcours gelast. Maar die krijgen die van de 90 km ook extra (iets van een 3-tal km)
- het kasteel van Reinhardstein wordt dit jaar jammer genoeg geschrapt (kasteel verhuurd en dus geen bevoorrading, maar de huurders geven ook geen doorgang over de koer)
- ter compensatie van voorgaande wordt het parcours in de Warchevallei dan weer iets uitgebreid met een nieuwe afdaling en een extra klim (= andere jaren de afdaling waar men naar de Warchevallei duikt alvorens naar het kasteel te klimmen)
- in Bernister wordt een weide uitgeschakeld en vervangen door een singletrack langs de kam boven de Warchevallei die de laatste jaren niet meer werd gebruikt omwille van filevorming (hopelijk nu minder erg door het starten in golven). Reden : zie hieronder
OPROEP AAN GPS-GEBRUIKERS :
Ik doe elk jaar een oproep om de tracks niet op het net te gooien, maar dat is blijkbaar uit de tijd. Gevolg daarvan is de wijziging in het parcours hierboven.
Enkele landbouwers zetten hun weide één dag open voor de raid. Vele gps-gebruikers houden daar geen rekening mee en klauteren toch over de poorten. Triest "hoogtepunt" : een poort werd onlangs opengezet en niet terug gesloten, met als gevolg uitgebroken vee. Deze eigenaar geeft, ondanks zijn sympathie voor de RDHF, geen toelating meer.
De organisatoren kunnen er niet echt mee lachen!
- scelter
- Mountainbiker
Jammer van die GPS tracks. Allé, lees dwaze GPS-gebruikers, want ik ben absoluut voor het verspreiden van GPStracks. Ikzelf rij ook met GPS en als ge uw gezond verstand gebruikt weet ge dat ge niet over poorten moet gaan klauteren, of privéterreinen moet oprijden. Blijkbaar heeft niet iedereen gezond verstand. Daarbij is het perfect mogelijk om op een GPS een alternatieve route te zoeken. Maakt gewoon deel uit van het GPS-rijden.
Begrijpelijk dat die boer het verbied als zijn vee gaan lopen is.
Begrijpelijk dat die boer het verbied als zijn vee gaan lopen is.
-
Palmboy
- Mountainbiker
Volgens http://www.meteoonline.be/14-daagse/Eur ... dy/4055554 niet echt.den daler wrote:hopelijk word het weer een droge editie
zoals het nu is waar ideaal
hopelijk volgende week hetzelfde
Ik ben gisteren naar het gemeentehuis geweest. De zaak uitgelegd en een volmacht papier gekregen. Ze zei wel dat het niet zeker was dat ze dat op het kiesbureau zouden aanvaarden. Is het nu in orde of kunnen ze daar tegen mijn vrouw nog zeggen dat het niet geldig is om die reden?
Heb ondanks attest van de organisatie geen volmacht gekregen hier in Zoersel.
Uitleg = Malmedy ligt niet in buitenland.
Heb wel een document gekregen dat ik net over de grens maar moest laten afstempelen op een politiebureau ??? Over bureaucratie gesproken.
ALs ik hier vlakbij in Zundert zou logeren moet ik niet gaan stemmen maar 180 km verder in Malmedy wel
Wie sprak hier over een apenland ??
Uitleg = Malmedy ligt niet in buitenland.
Heb wel een document gekregen dat ik net over de grens maar moest laten afstempelen op een politiebureau ??? Over bureaucratie gesproken.
ALs ik hier vlakbij in Zundert zou logeren moet ik niet gaan stemmen maar 180 km verder in Malmedy wel
Wie sprak hier over een apenland ??
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
ivm met het GPS gebeuren: mss is het mogelijk om door de organisatie reeds een GPS--file op de site te zetten met alternatieven erin, dan kan die naderhand eens gereden worden
heb zo ooit eens in Verviers gereden waar toen het WK marathon werd gereden, op de site stond een GPSfile die niet over privé gebieden rijd
er zijn mensen die net zoals ik ook op zondag werken maar rij ook eens graag een +100km en die tracks zijn buiten de marathons niet echt voorhanden
heb er vandaag nog 105km met 2553hm gereden, maar door mijn beperkte kennis van de bossen ginds heb ik wat routes gecombineerd maar dan zitten er ook saaie betonstukken in omdat ik het zelf maar wat heb inmakaar gestoken
Solo's ride vind ik daarom een goed alternatief, maar er mag eens wat afwisseling zijn
heb zo ooit eens in Verviers gereden waar toen het WK marathon werd gereden, op de site stond een GPSfile die niet over privé gebieden rijd
er zijn mensen die net zoals ik ook op zondag werken maar rij ook eens graag een +100km en die tracks zijn buiten de marathons niet echt voorhanden
heb er vandaag nog 105km met 2553hm gereden, maar door mijn beperkte kennis van de bossen ginds heb ik wat routes gecombineerd maar dan zitten er ook saaie betonstukken in omdat ik het zelf maar wat heb inmakaar gestoken
Solo's ride vind ik daarom een goed alternatief, maar er mag eens wat afwisseling zijn