Ik ben gewend om met 2,7 - 3 bar te rijden voor 54kg. Is dat goed voor zaterdag of moet er wat af/bij van de bars? Bedankt
Hagelandse crono 05/06/2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- scelter
- Mountainbiker
Voor 54kg kunt ge gerust wat lager in druk gaan. 2 Bar moet wel mogelijk zijn. Ge gaat meer grip vinden, vooral als het nat ligt.Donavan wrote:Aan alle kenners hier.. Ik kan best wel wat tips gebruiken.
Ik ben gewend om met 2,7 - 3 bar te rijden voor 54kg. Is dat goed voor zaterdag of moet er wat af/bij van de bars? Bedankt
Als ik bv met 2 bar zou rijden, zou ik om de 5km langs de kant staan met snakebites, of nog erger, met een kromme velg.
- LuckyIron
- Mountainbiker
binnenbanden of tubelessDonavan wrote:Aan alle kenners hier.. Ik kan best wel wat tips gebruiken.
voor tubeless: ik weeg ongeveer 60kg en rij met 1.8 bar ongeveer.
met binnenbanden max. 2.5 bar
- scelter
- Mountainbiker
Niet waar soms? Een platte band vervormt meer -> vervorming vraagt energie -> energie die niet dient om vooruit te gaan en dus verloren gaat -> dus harder trappen.Gary Visser wrote:Euh... ach ja, laat maar.martin b. wrote:Ik rij met ongeveer ook met 3.5 bar en ik weeg ongeveer 83 kilo . Zoals vorige berichten hoe platter je banden hoe harder je moet trappenskin wrote:ik rij met 3.5 bar en ben 100kilo
Zoals altijd is het dus een afweging maken tussen uw energie zo efficiënt mogelijk te gebruiken om voor uit te gaan, lees een zo laag mogelijke rolweerstand, grip, comfort, risico op lekrijden.