Zo 06/06/2010 Bornem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nameeb
Mountainbiker
Location: Kona , Epic S Works , Carbon Lefty Dirty Harry 29er

Post by nameeb »

Na onze testrit van gisteren de echte kilometers gemeten. De aangekondigde afstanden waren 28 , 42 , 55 , en 72 km . De werkelijke zijn 29 , 43 , 57 en 73 km . Opgepast : enkele van de nieuw ontdekte stukjes parcours zijn energievretend . Het ene ligt in een stuk waar alle afstanden passeren , het andere is voorbehouden voor de 2 grootste afstanden. De 29 en 43 krijgen hun bevoorrading praktisch in het midden van hun tocht . De 57 km krijgt 2 maal te eten en op de langste afstand mag men 3 keer langs tafel passeren. Op sommige plaatsen is het oppassen voor gladde brugjes , al had dit veel te maken met de regen gisteren. Tot zondag
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

Hopelijk is mijn nieuw frame op tijd [-o< [-o< ,frame-breukje gehad en dat komt nu wel zeer ongelegen als klein-brabander met Bornem in het verschiet ](*,)
Foto's zien er alleszins zeer belovend uit =D>
BikingRon
Mountainbiker

Post by BikingRon »

De foto's laten weer het beste verhopen, zoals gewoonlijk zullen de greenie's ons weer een mooie tocht voorschotelen. :-D :-D
Ook Frank en Sabine gaan hun steentje bijdragen! :lol: :lol:
Dus voor degenen die nog twijfelen, niet twijfelen en gewoon afkomen!
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

Ghostbiker Mrc wrote:Hopelijk is mijn nieuw frame op tijd [-o< [-o< ,frame-breukje gehad en dat komt nu wel zeer ongelegen als klein-brabander met Bornem in het verschiet ](*,)
Foto's zien er alleszins zeer belovend uit =D>
te veel power zeker,ghostbiker :lol: .Als de bike in orde geraakt,kan je zelfs in Ruisbroek inpikken want ook daar komt de 72km langs,net na een lastige doortocht over een stuk dijk,"made (gemaaid??) by the greenbikers".
Vintage Biker
Mountainbiker

Post by Vintage Biker »

Dacuba wrote:Nu zondag gaan wij het parcours verkennen. Hierna zullen we dan zeker een parcoursomschrijving kunnen geven ! :drunk:
Het is al bijna woensdag.......
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Vintage Biker wrote:
Dacuba wrote:Nu zondag gaan wij het parcours verkennen. Hierna zullen we dan zeker een parcoursomschrijving kunnen geven ! :drunk:
Nameeb heeft de uitleg toch al gedaan...
In ieder geval: het maximum is zeker uit de streek gehaalt ! Nonnebos zal weer een grote speeltuin worden.
Aussie Angus
Mountainbiker

Post by Aussie Angus »

BikingRon wrote:Ook Frank en Sabine gaan hun steentje bijdragen! :lol: :lol:
Sabine heeft ne serieuze rotsblok 'bijgedragen', want naar ik hoor wordt het vlot 25°C dees weekend.
Ik kijk in elk geval meer dan ooit uit naar deze uitgave, ben benieuwd naar de nieuwe tracks
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

Vintage Biker wrote:
Voor de 72 km verlaten we het Breeven via een klein stukje van het Graafschap om zo de N16 over te steken en langs een lastige off-roadtrack in het Buitenland uit te komen.Daar gebruiken we een mooie singletrack (door de greenies aangelegd voor een eerdere TT maar door de plaatselijke bikers blijkbaar gretig gebruikt :wink: ) om vervolgens via het Moer en een stukje prive-dijk de eerste bevoorrading te bereiken.Via de gekende singletrack op de Vlietdijk gaan we terug richting Moer om later via een 300m lange doortocht over een nieuw gemaaide dijk in Ruisbroek aan te komen (ni van de poes :lol: ).Hier kunnen de techneuten zich uitleven op het mooiste Bloso-stukje van Klein-Brabant om dan via Kalfort (bevoorrading 2) langs het fort van Liezele te passeren.Nu gaat het via onverharde weg tot aan de N17 waar we aan de overkant éénmalig enkeke nieuwe singletracks mogen gebruiken.Langs een prachtige singletrack met enkele technische bruggetjes kammen we Lippelobos uit en kruisen we terug de N17.Na voor een derde keer te hebben bijgetankt in Overheide gaat het naar het Tekbroek om de single van de Vlietdijk te bedwingen en langs Oppuurse onverharde stroken het Hoogste te bereiken.Met nog een goeie 10km te gaan zoeken we nu het Nonnenbos op,door velen van jullie toch steeds als het hoogtepunt van de tocht ervaren.Draaien en keren dat het een lieve lust is :-) !Nu nog even het Graafschap in en we verwelkomen jullie terug in het Breeven met een gratis boterham.De kleinere tochten zijn steeds kortere lussen van deze 72 km-rit.
BTW,ondanks de regen voor en tijdens onze verkenningsrit,was de staat van de ondergrond zeer goed.Met het beloofde prachtweer kan dit enkel nog maar verbeteren!
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

@ bip bip
een klein beetje te teveel lengte ipv power :-D ik heb mijn buurman zijn mtb al aangeboden gekregen indien het frame niet op tijd binnen is.
maar ik passeer eerst langs de inschrijving,nog wat extra kilometerkes meer maken hé :-D
nameeb
Mountainbiker
Location: Kona , Epic S Works , Carbon Lefty Dirty Harry 29er

Post by nameeb »

Bip Bip heeft het parcours perfect samengevat, vandaag nog een strookje gemaaid en morgen maai ik het laatste lange stuk . Trainen zal deze week niet lukken
Post Reply