Trek Remedy 2010

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

:off:

Mag ik ne keer iets vragen??
Vorig jaar heb ik een TREK 8000 gekocht. Die is voorzien met Avid Juicy 5 schijfremmen. Weet er iemand welke die originele remblokjes zijn die er op gemonteerd zijn? Ik vind die nog altijd de beste maar ik weet niet hoe er aan te geraken.

Proficiat met uw nieuwe aanwinst btw =D> . t' Ziet er een ferm fietske uit.
EcoRacer
Mountainbiker
Location: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Post by EcoRacer »

Offtopic:
Volgens mij zijn dat de originele avid juicy 5/7/carbon Metal (sintered) pads die erbij geleverd worden.

OnTopic:
Vond zelf de afmontering van de Remedy 8 beter, maar de kleuren stonden mij iets minder aan dan de Remedy 7. Aangezien ik vermits een kleine opleg kon wisselen naar Shimano XT was er niet echt een probleem.

Heb direct bij de leverancier ook nog alle service parts besteld voor de hele ophanging want je weet maar nooit. (assen, lagers,bouten, dropout) Dat is het voordeel van in een bikeshop te werken. ^^ Cheap Parts...
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

EcoRacer wrote:Offtopic:
Volgens mij zijn dat de originele avid juicy 5/7/carbon Metal (sintered) pads die erbij geleverd worden.

OnTopic:
Vond zelf de afmontering van de Remedy 8 beter, maar de kleuren stonden mij iets minder aan dan de Remedy 7. Aangezien ik vermits een kleine opleg kon wisselen naar Shimano XT was er niet echt een probleem.

Heb direct bij de leverancier ook nog alle service parts besteld voor de hele ophanging want je weet maar nooit. (assen, lagers,bouten, dropout) Dat is het voordeel van in een bikeshop te werken. ^^ Cheap Parts...

ik vind de 8 qua kleur net iets mooier maar rondrijden met de kleuren van de 7 zou ik ook niet erg vinden :-) (maar smaak is persoonlijk, gelukkg maar :lol: ), maar de 9.9 vind ik nog het mooist,
maar carbon is voor mij geen optie, kan dan beter eerst zelf wa zien af te vallen, dan vo een lichtere bike te gaan en €5999 voor een bike vind ik nu toch al iet te duur (toch al zeker voor een recreatief biker die zichzelf op nog veel punten kan verbeteren)

greetz
EcoRacer
Mountainbiker

Post by EcoRacer »

De 9.9 is heel vet om te zien en om mee te rijden maar aangezien ik al eens vaak tegen de grond steek ga ik liever voor het alu model. :lol:
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

EcoRacer wrote:De 9.9 is heel vet om te zien en om mee te rijden maar aangezien ik al eens vaak tegen de grond steek ga ik liever voor het alu model. :lol:

ditto,
voor gewichtbesparing moet ik het niet doen, dan moet ik eerst bij mezelf beginnen (en dat is toch het plan, dit zou al de grootste gewichtsbesparing zijn :oops: )

en ik durf op moeilijk terrein ook wel eens onderuitgaan,
en vo carbon moetje niet hard onderuitgaan maar ene keer zacht onderuitgaan op een verkeerde plek of manier kan ook al genoeg zijn
maar al doende leert men :lol:

wel spijtig da je de 9.9 niet int alu kunt krijgen en dat je de groep niet kunt kiezen
dan had ik deze wrrs gekoze met XT

maar strak ne keer die van mij gaan afhalen se :drunk:

greetz
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Knappe bike Karel man! :wink:
EcoRacer
Mountainbiker

Post by EcoRacer »

Tokke wrote:Knappe bike Karel man! :wink:
Thanks Thanks!
Hopelijk vandaag de adapters binnen! Dan kunnen we eens gaan sjezen!
Maar nu eerst de beentjes eens gaan strekken op de koersfiets. :P
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

Fy faen, kjemperå sykkel du har der. Kos deg med den på grefsenkollen... Image
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

vandaag voort eerst me mijn remedy8 gaan rijde in rotselaar en het is een superbike

ik vond alleen dat hij veel weerstand had met omhoog te rijden
maar ik vermoed dat dit voornamelijk door de brede banden en het grove profiel,
maar dit geeft dan weer een voordeel voor meer grip op de afdaling

veder heb je veel voordeel aan de talas, je voelt als het ware je voorwiel harder aan de grond "kleven" naarmate je je veerweg verlaagt
(ik ben er niet sneller door omhooggereden maar wel met meer "gemak" en comfort)

favoriete speelterrein van de fiets (en zijn baasje) : niet al té steile technische singletrack afdalingen in bossen
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

frederikc wrote:vandaag voort eerst me mijn remedy8 gaan rijde in rotselaar en het is een superbike

ik vond alleen dat hij veel weerstand had met omhoog te rijden
maar ik vermoed dat dit voornamelijk door de brede banden en het grove profiel,
maar dit geeft dan weer een voordeel voor meer grip op de afdaling

veder heb je veel voordeel aan de talas, je voelt als het ware je voorwiel harder aan de grond "kleven" naarmate je je veerweg verlaagt
(ik ben er niet sneller door omhooggereden maar wel met meer "gemak" en comfort)

favoriete speelterrein van de fiets (en zijn baasje) : niet al té steile technische singletrack afdalingen in bossen
Volgens mij wil je met dit soort fiets net wel steile afdalingen en singletracks doen ...
Post Reply