De tank op geheime training
Extra elektronische aandrijving voor de tank ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- bidonhouder1
- Mountainbiker
Post by bidonhouder1 »
De tank op geheime training
- Dickie
- Mountainbiker
Een factor die over het hoofd gezien wordt: het geluid.
De Gruber maakt veel lawaai, aanpassingen+isolatie zouden het geluidsniveau kunnen terugdringen, maar onhoorbaar voor omringende renners in een peloton?
Mss stak er wel een opgewonden bladveer rond die trapas?
Op het juiste moment op het knopke duwen voor een stevige duw in de rug om het gat te slaan en dat ze dan zo'n tijdrijder maar proberen bij te halen...
En geen geluid!
Veel werk voor de bonden, dopingcontrole, fietskes uit elkaar halen.
De Gruber maakt veel lawaai, aanpassingen+isolatie zouden het geluidsniveau kunnen terugdringen, maar onhoorbaar voor omringende renners in een peloton?
Mss stak er wel een opgewonden bladveer rond die trapas?
Op het juiste moment op het knopke duwen voor een stevige duw in de rug om het gat te slaan en dat ze dan zo'n tijdrijder maar proberen bij te halen...
En geen geluid!
Veel werk voor de bonden, dopingcontrole, fietskes uit elkaar halen.
iets wat los van de technische kant van de zaak, het geluid,... over het hoofd gezien wordt (of ik althans nergens gelezen heb) en wat het volgens mij niet meteen aannemelijk maakt: geen enkele ploeg kan zich dit toch permiteren? Stel dat je gepakt wordt, dan kan je je er niet vanaf doen zoals met 'gewone doping', renner ontslaan en einde verhaal... dit kan volgens mij nooit gebeuren zonder medeweten van de ploeg, fietsconstructeur? Wordt zo'n renner gepakt, dan is het toch onmiddellijk einde verhaal voor de hele ploeg?
Ik las dat de type motortjes al heel ver ontwikkeld zijn. De UCI heeft er al een paar jaar weet van. Het gewicht van motor met batterij zou amper 1.9kg zijn. Volgens sommigen zou de ontwikkeling al zo ver gevorderd zijn dat ze proeven doen met zonnecellen op de frames. Als je weet dat sommigen constructeurs het minimum gewicht van de fiets niet halen is een motortje een welgekomen ballast.
Feit dat de UCI een test wil tegen de tour is veel zeggend.
Feit dat de UCI een test wil tegen de tour is veel zeggend.
- Stalen Worm
- Mountainbiker