"Confrontatie biker - paard"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Eigenlijk maakt de wet hier zelfs een grote fout aangezien je als je op een paard zit als voetganger beschouwd wordt en dus ook dronken op een paard mag rijden
je mag nooit dronken op de openbare weg, in principe kan je zelfs je rijbwijs kwijt zijn om "per taxi, dronken, naar huis gevoerd te worden".
Ook voetgangers en fietsers kunnen hun rijbewijs voor de auto verliezen om Dronken te stappen/rijden
Ik post daarover later eens wat rechtspraak.

Streets
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Leuk brandwondje heb je daar. Ik zie ook een paar striemen, dus toch beter even om je tetanusprikje gaan.

Het is en blijft een levend wezen he, dus onvoorspelbaar.
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

littekentje ? join my club :d
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

zefii wrote:littekentje ? join my club :d
ja idd, daar heb ikke geen paard voor nodig zene :wink:
spuiterke
Mountainbiker

Post by spuiterke »

2 maal per maand organiseert de manege waar wij rijden een groepswandeling. meestal met 20- 30 ruiters. langs kleine wegen en veldwegels meestal. 2 meest ervaren ruiters voorop en achteraan. voor de rest oordeelt de manegehoudster naargelang de ervaring of je meemag of niet. want er wordt in een mooie boerewegel wel eens goed gegallopeerd.de voorste ruiter waarschuwt voor tegemoetkomend verkeer en de laatste voor achterkomend verkeer. ook voor fietsers. wij vragen fietsers om rustig te passeren. we proberen niemand onnodig op te houden.wanneer we bvb 50 meter verderop afslaan brengen we achteropkomende fietsers op de hoogte zodat ze wat kunnen wachten en geen onnnodige risicos moeten nemen. nog nooit problemen gehad maar alles kan gebeuren. een goede verstandhouding tussen beide partijen is al veel. ons paard reageert niet op fietsers want ik rijd meestal mee met de fiets. dan kom ik soms vlak naast haar want bij zeer warm weer neem ik een drinkfles mee voor de zoon. die geef ik dan al rijdend door en zo moet ik redelijk dicht bij ons paard fietsen. maar altijd op uw goede blijven is de boodschap.
Post Reply