Za 29/05/2010 Lotenhulle / Aalter

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

G-love wrote:kan het zijn dat ik de herder van de laatste foto in Theux tegengekomen ben in Theux op een 29'er met vaste vork?
De herder op de laatste foto is Yannick en heeft (nog) geen 29"
Diegene die je gezien hebt in Theux is herder Robin alias Rocky, en die rijdt met een Niner EMD met vaste vork.
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Re: Lotenhulle

Post by follow »

betonboerke wrote:
zwiebertje wrote:"uncle" Rijdt te rap en ziet de "puttekes niet liggen!!?? :lol:
Ofwel moet "em" dringend eens een paar "goei" wielen laten spaken?
Vorig jaar reed ik ook te rap in't begin,en zag dat putteke niet liggen in den draai onder het gras,rond die vijver! #-o
Met gevolg overkop en gedaan TT met een vrij zware kneuzing aan de bil!
Dit jaar zouden ze mij niet liggen hebben [-X en volgde ik gedwee het herdertreintje aan een gezapig tempootje in't begin!
Maar even verder hadden ze mij toch liggen,in't Stybar-bos,meen ik??
Misschien als enige,maar toch, ben ik erin geslaagd om mijn pootje on der een prikkeldraad te steken,
die ze precies weggestoken hadden onder de bladeren in een gracht-doorsteek,aldaar?? #-o
Gelukkig aan erg trage snelheid in den"potgrond"gesmakt,zonder veel erg,maar dat pootje van mij..........vond dat niet zo leuk!! [-X
De rit verder kunnen uitrijden deze keer en ik moet zeggen,als iemand die deze streek zeer goed kent,
dat ze hier wel een ongeloofelijk knap parcours uit de mouw geschud hebben!! =D> =D> =D>
Dit is werkelijk de mooiste TT die je in deze streek in elkaar kunt"knutselen",natuurlijk met dank aan hééél velen! =D> =D> =D>
Zo zie je maar dat er in een "bergloze" omgeving ook iets heel moois te brouwen valt!!
Uiteindelijk nog redelijk wat gas moeten terugnemen en't herder-treintje maar laten rijden,in de gedachte dat er nog eens 17 km extra
bijkwamen om naar huis te bollen met het fietske om alzo boven de 100km uit te komen,vandaag!
Organisatorisch kan er misschien nog wel wat verbeteren,hier en daar,maar qua parcours krijgen ze van mij 10/10... =D> =D> =D>
Hoi makker, je was niet alleen van die prikkeldraad, dacht dat ze mijn voet afrukten toen ik bleef haperen aan die prikkeldraad, gevolg :schoen midendoor, gelukkig ritje verder kunnen gerijden en gemeld aan de volgende stop .
ik kan m'n knie haast niet plooien van de pijn door die domme prikkeldraad. als ik het doorgaf aan de bevoorrading zijn ze in hun auto gesprongen want dat was levensgevaarlijk die draad
wawa
Mountainbiker

Post by wawa »

Bosje in Merendree is niet privé; eerder iets van "Water en wegen "; is eigenlijk een soort van paardenpad.

Veeteeteetje: de eerste helling ( na de kleine afdaling ) is zeker te doen.
Eerst vaart naar beneden nemen en dan op de juiste versnelling liggen ...
De tweede daarentegen...

Prikkeldraad: we hebben daar achter gezocht maar niets gevonden vooraf..
Door de vele deelnemers en het loskomen van de bosgrond is die blijkbaar dan boven gekomen. Wanneer dit ons gemeld is zijn we die onmiddellijk gaan doorknippen. Excuses maar met nieuwe stukken heb je dikwijls wel eens een verrassing.

Er is geen wintertocht omdat dit parcours te nat is in de winter..!
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Herder Alex² wrote:Enkele fotootjes van onderweg.
Niet altijd letten op de kwaliteit.
Ik neem ze dikwijls al rijdend.

http://picasaweb.google.be/HerderAlex2/VTTLotenhulle10#

Proficiat Wawa en medewerkers, jullie schudden zoals altijd een prachtige tocht uit de mouw. Wij weten beter dan gelijk wie dat iets organiseren moeilijker is dan deelnemen :wink:
2X gespot op de fotokes aan de bevoorrading, ben diene die staat te wachten aan het drinken en koekje sta te eten. Van Mtb Goodfellas Dendermonde.

Mooi ritje met enkele technische passages...Doch door de laatste weken veel bergop en bergaf te rijden beginnen we platte ritten maar wat saaie ritten te worden. Nog een geluk van de speelbosjes enzo. De Hellingskes niet opgeraakt. Geef mij maar ne loper :wink: Vond de bepijling ook wat ondermaats en aan de 1ste stop was het bijna uitverkocht toen ik er stopte,geen drinken gezien daar ,juist nen droge koek.Ben rond 09.05uur gestart dus laat is dat niet hé.
Onderweg wat gesukkeld met het materiaal daardoor vanvoor steeds op mijne groten moeten rijden.
Heb er dan maar krachttraining van gemaakt binnen gekomen met 23,8gem en 77km.1 x misreden.

P.S: Zéér tof met de vele bordjes en de privé stukskes.
Erimy
Mountainbiker

Post by Erimy »

zeker tot volgend jaar :-D
en mskn nog een bordje aan de 2de helling ook , kwestie van niet vlak achter elkaar te zitten en zo er niet op te geraken, een bis-pijl voor de freaks van de leuke stukken mag ook
Ook aan de trappen een plakaatje graag, we kwamen daar vol de bocht om , was toch even schrikken
Last edited by Erimy on Sun 30 May 2010 23:50, edited 1 time in total.
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Herder Alex² wrote:Enkele fotootjes van onderweg.
Niet altijd letten op de kwaliteit.
Ik neem ze dikwijls al rijdend.

http://picasaweb.google.be/HerderAlex2/VTTLotenhulle10#

Proficiat Wawa en medewerkers, jullie schudden zoals altijd een prachtige tocht uit de mouw. Wij weten beter dan gelijk wie dat iets organiseren moeilijker is dan deelnemen :wink:
Aan één van de foto's te zien genomen op den après heb ik daar samen met mijn broer(vommie, degene die drank haalde omdat die 'jongste' oudste herder te lui was) een leuk babbeltje gehad.
jempi
Mountainbiker

Post by jempi »

ik kom volgend jaar zeker terug goede bepijling, eentje meer kan nooit kwaad maar voor mij was het goed,
mooie rit en dan op het einde een lekkere boterham met spek en eitjes lekker
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

wawa wrote:Bosje in Merendree is niet privé; eerder iets van "Water en wegen "; is eigenlijk een soort van paardenpad.

Veeteeteetje: de eerste helling ( na de kleine afdaling ) is zeker te doen.
Eerst vaart naar beneden nemen en dan op de juiste versnelling liggen ...
De tweede daarentegen...

Prikkeldraad: we hebben daar achter gezocht maar niets gevonden vooraf..
Door de vele deelnemers en het loskomen van de bosgrond is die blijkbaar dan boven gekomen. Wanneer dit ons gemeld is zijn we die onmiddellijk gaan doorknippen. Excuses maar met nieuwe stukken heb je dikwijls wel eens een verrassing.

Er is geen wintertocht omdat dit parcours te nat is in de winter..!
De eerste is zeker te doen maar ik zal weeral te klein zodat ik in de boter trapte.....

Tip van mij ook : als je boven bent,misschien een klein lusje maaien zodat je terug voor de helling uitkomt en eens kan bissen....(indien mogelijk natuurlijk).

De tweede daarentegen had ik te weinig snelheid waardoor ik halverwege al moest afstappen......

En wat die prikkeldraad betreft : wij hebben daar met 4 forummers op een rijtje gepasseerd (met Traxer op kop) en niemand heeft daar iets van gemerkt of iets over gezegd.
Organisatie treft hier zekr geen schuld.Gelukkig werd dit gemeld,door de organisatie opgelost om verdere ongelukken te vermijden.
wawa
Mountainbiker

Post by wawa »

Aan het trapje stond bordje "Erwin Vervecken - trapje " en " Gevaar" maar dit is weggenomen door een of andere leukerd..!!
Zelfs een bord met "Gevaar: stap af" in het laatste bos aan het brugje werd tot tweemaal toe weggegooid in een gracht!! Een bord dat voor de veiligheid zorgt wordt zelfs weggegooid...!! Ik kan dit maar moeilijk begrijpen. Daar is moeilijk iets tegen te doen. Jammer!

Een bislus kan na het Nijsbos, Albertbos en het stuk met de twee hellingen. Dat zullen we volgend jaar zeker 'inlassen' met een bisbordje. Bedankt voor de tip. Ik had hier nog niet aan gedacht.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ik heb me zaterdag goed gejeund.
Aangename tocht en bende om te rijden.
Alleen jammer van mijn zware benen :(
Volgend jaar zeker teug aanwezig :wink:
Post Reply