Za 29/05/2010 Lotenhulle / Aalter

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

"uncle" Rijdt te rap en ziet de "puttekes niet liggen!!?? :lol:
Ofwel moet "em" dringend eens een paar "goei" wielen laten spaken?
Vorig jaar reed ik ook te rap in't begin,en zag dat putteke niet liggen in den draai onder het gras,rond die vijver! #-o
Met gevolg overkop en gedaan TT met een vrij zware kneuzing aan de bil!
Dit jaar zouden ze mij niet liggen hebben [-X en volgde ik gedwee het herdertreintje aan een gezapig tempootje in't begin!
Maar even verder hadden ze mij toch liggen,in't Stybar-bos,meen ik??
Misschien als enige,maar toch, ben ik erin geslaagd om mijn pootje on der een prikkeldraad te steken,
die ze precies weggestoken hadden onder de bladeren in een gracht-doorsteek,aldaar?? #-o
Gelukkig aan erg trage snelheid in den"potgrond"gesmakt,zonder veel erg,maar dat pootje van mij..........vond dat niet zo leuk!! [-X
De rit verder kunnen uitrijden deze keer en ik moet zeggen,als iemand die deze streek zeer goed kent,
dat ze hier wel een ongeloofelijk knap parcours uit de mouw geschud hebben!! =D> =D> =D>
Dit is werkelijk de mooiste TT die je in deze streek in elkaar kunt"knutselen",natuurlijk met dank aan hééél velen! =D> =D> =D>
Zo zie je maar dat er in een "bergloze" omgeving ook iets heel moois te brouwen valt!!
Uiteindelijk nog redelijk wat gas moeten terugnemen en't herder-treintje maar laten rijden,in de gedachte dat er nog eens 17 km extra
bijkwamen om naar huis te bollen met het fietske om alzo boven de 100km uit te komen,vandaag!
Organisatorisch kan er misschien nog wel wat verbeteren,hier en daar,maar qua parcours krijgen ze van mij 10/10... =D> =D> =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze morgen was ik een beetje te laat om samen met de collega's te starten, maar een uur en kwart later, juist na de dubbele helling kon ik toch nog de aansluiting maken. Ondertussen hadden we al enkele mooie bosjes gehad, waar ik precies den indruk had niet vooruit te geraken in de soms nog mulle ondergrond. Gekende en minder gekende stroken volgden elkaar in snel tempo op, en voor we het wisten waren we in het laatste bos van de dag, waar Jodelatie niet kon nalaten om zijn goeie fom te etaleren.
Ten opzicht van mijn laatste deelname 2 jaar geleden is het parcours nog wat beter geworden, de bepijling blijft summier, en de bevoorrading is ruim.
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

:-D :-D :-D
Last edited by follow on Sat 29 May 2010 23:37, edited 2 times in total.
marcievus
Mountainbiker

Post by marcievus »

het toppunt van deze mooie rit was een achtervolging op een bende koeien die van de ene naar de andere wei werd gebracht.
vlammen is bij deze beesten net gekend, daar ging ons gemiddelde.
De boer was blij dat we ze wat hebben opgejaagd, Baziel klopte er zelf een op z'n achterste =D> =D> =D>
Parcours was top, veel offroad en mooie doorsteken.
Bossen lagen er idd soms verraderlijk bij, je zonk weg in het gebladerte.
volgend jaar kom ik wel terug!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Mooie tocht gereden deze morgen, leuke offroad stukken en goede bevooradingen, tot volgende.
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

leuke tocht gereden hier vandaag
de lange herdermarathon van vorige week heeft mij duidelijk geen windeieren gelegd :drunk: want vandaag voelde ik mij (ondanks slecht geslapen te hebben) best wel goed. al zal het verschil in de hoogtemeters uiteraard ook meegespeeld hebben :roll:
ik vond het leuke bosjes en heb dan ook enkele stukjes opnieuw gereden (onder meer dat met de 2 steile hellingen). zal uiteindelijk ongeveer een 80km gehad hebben (kilometriekje werkte weer niet :evil: )
organisatie was ook wel in orde.. leuk dat jullie de stroken nummeren en namen aangeven. wel waren, zoals al gezegd, de 'technische' en 'gevaarlijke' stukjes naar mijn mening toch niet zo zeer technisch
Fujibiker
Mountainbiker

Post by Fujibiker »

Wij zijn vroeg begonnen rond 7u45, zodat we niet lang moesten wachten aan de inschrijving en overal vlot konden doorrijden, de 72km gedaan en kmoet zeggen , was zeker de moeite, heb toch gezien dat er velen choco waren op het einde van de rit, niet abnormaal met die vele off-road zone's, we komen zeker volgend jaar terug, de positieve commentaren waren zeker niet gelogen. bevoorradingen waren heel goed en bepijling ook, een rit om nooit meer te vergeten
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Proficiat, een leuk tochtje.
Inschrijving kon misschien wat vlotter, maar als iedereen juist op het moment wil starten dat ik dat van plan ben... :lol:
De start genomen in het wiel van een herder of 24(34). Wel indrukwekkend zo'n treintje.
De vele off-road stukken goed verteerd, leuke info-borden bij de start van de verschillende stroken.
Na de laatste bevoorrading mijn broer in de steek gelaten en de beste van de herders gevolgd. Een klein stuurfoutje in het Wellens-bos zorgt ervoor dat ik een klein beetje na hen het bosje uitkom, en ik kan het gaatje niet meer dichten. Alleen tegen de wind in raakt mijn batterijtje langzaam leeg en tevreden kom ik aan de arrivee.
Een douchke, een lekkere boterham en een lefke (in gezelschap van scubaluc en nog 2 herders en vommie).

Bedankt en tot een volgende
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

zwiebertje wrote:"uncle" Rijdt te rap en ziet de "puttekes niet liggen!!?? :lol:
Ofwel moet "em" dringend eens een paar "goei" wielen laten spaken?
Ik vlieg over de puttekes :wink:
Spaakbreuk was in het stybar bos, iets te snel door de bochten willen gaan volgens dat mijn voorwiel aankon :-)

In ieder geval, der is een nieuw wielsetje op komst (door Ernie Frieke): dt240s-ztr crest-cx-ray :wink:
Mn huidige set laat ik deze zomer eens volledig herspaken met messing nippels ipv alu, en zal dan wrs te koop gaan.
wawa
Mountainbiker

Post by wawa »

@iedereen: bedankt voor de mooie opkomst...1221 deelnemers voor een zomertoer in een " niet - echt - mountainbike - streek ".
Er wordt inderdaad vééél moeite gedaan om een mooie tocht te kunnen aanbieden. Immers dat willen we allemaal.
Op een moment wad er idd een tekort aan de bevooradingen door de vroege vlugge opkomst van zovelen. We hadden stiekem gehoopt op 900 deelnemers zoals vorig jaar en besteld voor zo'n 1000 personen...
Maar op het moment dat je doorhebt dat je tekort zult komen ben je al te laat...
We zullen volgend jaar ook proberen om een weide van een landbouwer vrij te krijgen voor parking.
Aan de inschrijving zullen we idd 2 tafeltjes voorzien.
Mag ik tot slot nog een dankwoord voor:
1. onze 21 privé-eigenaars: enkel door hen is het mogelijk om in deze streek zo'n mooie tocht in elkaar te knutselen
2. onze sponsors: Verstraete Olivier, Van Severen, Autocenter Luc, GB Aalter, AD Delhaize Aalter, Fietsen Hautekeete Christiaan, Buysse Lieven, De Rycke Kurt, Charles de Munter, Hubo Aalter, Campina
3. al onze medewerkers

Tot volgend jaar ?
Post Reply