een vraagje aan de sympathisanten van belgië (aka belgicisten), in het kader van de 'constructieve discussie':
hoe gaat de federale kieskring, dé manier om meer en een beter 'belgie' te creëren helpen om
- de kleur van onze nummerplaten te bepalen,
- om de verfransing van de rand tegen te houden, een van dé splijtzwammen,
- om justitie goed te hervormen (ook daar ligt de ps/cdh dwars)
- om een goed immigratiebeleid te creëren
- om de voor Vl & W. nefaste (in de huidige vorm) transfers af te bouwen
- om, om nog een heel concreet vb. te geven, de koude oorlog in de orde van de architecten te stoppen*
...
* confer 'belgië zoals het is: de architecten' in de tijd van 15 mei
'Vlaamse raad van architecten hekelt jarenlange wanpraktijken aan Franstalige zijde'
ze willen de Orde splitsen en een eigen beleid voeren, ze zijn de 'charleroi-praktijken' beu, de Franstaligen zeggen echter NON
maar anderzijds, aan de n-va'er van dienst (wat ik dus niet ben): hoe gaat het n-va een beter belgië creëren, met medewerking natuurlijk van de Fr., terwijl die Fr. hen, mede dankzij hun retoriek, rauw lusten?
verkiezingspoll
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
en het zijn niet alleen de architecten, zoals cyclon zegt
zelfs binnen de 'Belgische?' Moslimexclusieve kunnen Vlaamse en Waalse moslims niet samenwerken, zelfs zij maken ruzie.
En je kan moslims moeilijk beschouwen als radicale vlaams-nationalisten.
ik blijf erbij om het inhoudelijke discours van cyclon volledig te steunen.
en afgaande op de poll, ben ik niet alleen.
groeten
Davy
zelfs binnen de 'Belgische?' Moslimexclusieve kunnen Vlaamse en Waalse moslims niet samenwerken, zelfs zij maken ruzie.
En je kan moslims moeilijk beschouwen als radicale vlaams-nationalisten.
ik blijf erbij om het inhoudelijke discours van cyclon volledig te steunen.
en afgaande op de poll, ben ik niet alleen.
groeten
Davy
deze nederlandstalige brusselaar en belgicist stelt dat wat wel eens de grootste partij van vlaanderen zou kunnen worden niet welkom is aan de onderhandelingstafel 
alsof een partij het opdoeken (niet splitsing, die is al voor 96% een feit) van 'België' niet op zijn programma zou mogen zetten, dag democratie...
het zijn extremisten, durft hij er dan nog aan toevoegen
mss dat onderhandelingen met het n-va erbij moeilijk zullen zijn, to say the least, maar dat is dan maar zo, democratie boven alles
alsof een partij het opdoeken (niet splitsing, die is al voor 96% een feit) van 'België' niet op zijn programma zou mogen zetten, dag democratie...
het zijn extremisten, durft hij er dan nog aan toevoegen
mss dat onderhandelingen met het n-va erbij moeilijk zullen zijn, to say the least, maar dat is dan maar zo, democratie boven alles
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 843493.htmZolang de N-VA haar separatistische agenda niet afzweert, is ze voor ontslagnemend vicepremier Guy Vanhengel (Open VLD) na de verkiezingen van 13 juni niet welkom bij de onderhandelingen voor de vorming van een nieuwe federale regering.