Het enige waar ik aan dacht was: 'als dat latje hier nu in 2 breekt eh...'Zotte Marre wrote:Tricky hé, die latjes. Een mini-Northshore op de Herder marathon! Ik (en anderen) hebben die latjes zeker een 10-tal keer gedaan en nooit een probleem gehad. Maar ge moogt nie aarzelen ... Dat laatste, dan vind ik het ook serieus spannend, 't is maar iets breder als je band, maar ge had al kunnen oefenen, hé?El Baelos wrote:Van die latjes moet ik ook niet weten.
Er af rijden geen probleem, maar erop heb ik toch mooi te voet gedaan.
Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je daar af glijdt...
Wel mooie passage, trouwens, daar was ik nog nooit geweest.
3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
- fcb
- Mountainbiker
Hangt van je overslag af he . Is dat 157 of 187 ?El Léo wrote:Het was de 3e keer dat ik de Herdermarathon fietste en moet zeggen dat het steeds beter wordt!!
Vorig jaar vlammend afgezien op de 125, deze keer met overschot aangekomen (die optielus hoefde niet echt, het was welletjes geweest).
Maar in mijn training naar Langdorp toe weet ik niet hoe hoog ik mijn prestatie moet inschatten.
20,2km/u en 156 hartslagen gemiddeld. Ik deed de 125 in 6u 08min.
Kan iemand de vergelijking opmaken? Ik reed nooit eerder in Langdorp...
Alvast bedankt voor de reactie!
PS: De herdermarathon een chrono? Ik ben VOOR!!!
Ps : als je overschot had , kon dat lusje er toch makkelijk bij
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
+2!!!! Hebben dit nog gedaan ZONDER latjes in de TT van Elezelles, DAT was tricky, alé ja dan nogArdo wrote:+1El Perro Diablo wrote:Idd, latjes waren fun!!!![]()
Het eerste privébos was ook super!!! Spijtig da er zoveel bikers me under klikpedalen te voet gingen, moest er dan wat tussen proberen rijden, maar was toch een leuk stukjeSpijtig dat ik hierop nog een jaar moet wachten
Ivm dat privé bos, je lost dat op als volgt als er file is: Je wacht tot je een paadje hebt van 1 fiets breed waar niemand langs je kan en wacht gewoon een beetje. Als de achterkomers reclameren zeg je gewoon, ik ben hier om te fietsen, niet om te wandelen.. Nog nooit gezaag had zo
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
zaterdag 7u30, als laatste kom ik toe , en terwijl ik sta aan te schuiven krijg ik al een specialleke: startnr 7. Een uitnodiging voor wa stuntwerk?
In ieder geval, in de eerste bocht parkeren we 't voorwiel al in de afsluiting
. Achtervolgen, en nog voor we halverwege 't eerste bos zijn, lig ik opnieuw in pole position. In gestrekte draf naar 't bos van de docteur, waar 't iets te druk is, zelfs Nicolas Vermeulen rijdt te traag voor mij (ook hij moet aanschuiven lol). Vliegensvlug bergaf, bergop, bergaf, links, rechts, huppel op, spring af, val, sta op, ...

... pure pret 80km aan een stuk.
Na 95 km op één van de talrijke bevoorradingen ben ik mijn benen, en hoofd kwijtgeraakt,en vanaf daar ben ik de ijskelder opgekropen, de alpenweide te voet beklommen,... alle fut was weg. Op de haaghoek wenste ik mijn compagnons het beste en via de weg (waar ik zelfs Nijs meende te zien
, en 't peerdegedoe als laatste klim, heb ik mij nog een 3tal uren op't terras gezet.
.
Vertrokken om 7u, thuis gekomen om 7u. Meer moet da nie zijn voor mij.
Herders bedankt, volgende week weer[/img]
In ieder geval, in de eerste bocht parkeren we 't voorwiel al in de afsluiting
... pure pret 80km aan een stuk.
Na 95 km op één van de talrijke bevoorradingen ben ik mijn benen, en hoofd kwijtgeraakt,en vanaf daar ben ik de ijskelder opgekropen, de alpenweide te voet beklommen,... alle fut was weg. Op de haaghoek wenste ik mijn compagnons het beste en via de weg (waar ik zelfs Nijs meende te zien
Vertrokken om 7u, thuis gekomen om 7u. Meer moet da nie zijn voor mij.
Herders bedankt, volgende week weer[/img]
- S-Biker Gino
- Mountainbiker
Post by S-Biker Gino »
Tja deze editie van de Herdersmarathon blijft nazinderen en terecht
met dit in gedachte en omdat het toch zo ongeveer op een trainingslus van mij ligt ben ik nog een 5 tal circuitjes Livierenbos op Herdersiaanse wijze gaan doen man dat was weer genieten met volle teugen
het ligt er nu wel een stuk vettiger bij maar doenbaar, moet wel toegeven dat ik deze keer niet overal naar boven gereden heb zonder voet(en) aan de grond
af en toe zelfs iets meer
.
Een chronorit op de dag van de marathon?? neen niet doen wel ben ik voor een distillaat met alle hardste stukken van deze marathon in op ongeveer 70km en daarvan een chrono op een andere dag of wat later op t jaar (hint) maar natuurlijk je moet het allemaal georganiseerd krijgen hé en laat ons allemaal maar heel veel respect tonen voor deze organisatie zoals ze nu is want dit is TOP en hopelijk mogen ze er zo nog vele doen in eigen beheer

Een chronorit op de dag van de marathon?? neen niet doen wel ben ik voor een distillaat met alle hardste stukken van deze marathon in op ongeveer 70km en daarvan een chrono op een andere dag of wat later op t jaar (hint) maar natuurlijk je moet het allemaal georganiseerd krijgen hé en laat ons allemaal maar heel veel respect tonen voor deze organisatie zoals ze nu is want dit is TOP en hopelijk mogen ze er zo nog vele doen in eigen beheer
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Een chrono is moeilijk in de Vlaamse Ardennen. Toen ik nog bij Pervelo in de club zat hebben we het 1 keer gedaan op een vergelijkbaar parcours met dat van de Herders. Chrono van 80km in de regio Brakel/Flobecq met Geraardsbergen er nog bij. Het is gewoon te druk en je zit toch maar een aardig pak drukke steenwegen waar je telkens over moet.
En daarbij komt nog dat je bij een chrono toch mtb'ers aantrekt die er naartoe komen om hem gewoon als TT te rijden (ik ook want chrono interesseert me niet) en die houden dan weer de 'snelle' mannen op.
En daarbij komt nog dat je bij een chrono toch mtb'ers aantrekt die er naartoe komen om hem gewoon als TT te rijden (ik ook want chrono interesseert me niet) en die houden dan weer de 'snelle' mannen op.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Weet er iemand de startnummer van Vermeulen N. of zijn compagnons van die dag???
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Nog een 100-tal foto's van de start, de sfeer en vooral veel kids ...
http://www.herders.be/fotos/2010/0522.html
http://www.herders.be/fotos/2010/0522.html
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
allé niet zeuren héFeel Lucky Punk wrote:Zoals ik al op de herderpagina bij de tourtochten schreef: op en top organisatie ! Na een ganse dag zoetigheid (107 km) was het op het einde weer uitkijken naar die heerlijke braadworst !!!![]()
In vergelijking met vorig jaar geen "tuimelperten" gedaan ! Ook niet op de hard-stukken ! Sommige steile klimmetjes wel niet kunnen voluit gaan wegens gestrande mede-mtbikers ... zo heb ik het bos met de steile haarspeldbochten eigenlijk niet goed kunnen nemen ... beetje jammer ...
één puntje van aandacht misschien - persoonlijke opmerking - ik gruwel van die paar latjes (+/- 5 bandjes breed) die dienden als brugje om op het houten pad te geraken (in een bos). Heb die wel allemaal genomen maar ik mag er niet aan denken als je er afschiet met je voorwiel ???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dit ondanks dat ik met plezier alle 'hard' zones heb gereden mag dit er van mij wel uit
![]()
![]()
tot volgend jaar !
tot volgend jaar !
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
me toEl Perro Diablo wrote:Ik ben 32x20 op het BEEST gereden.....
Tijdens de tocht ben op m'n controle toertje een halfuurtje blijven staan kijken en de deelnemers steeds geroepen van zeker niet te klein te schakelen......helaas meerdere tientallen bikers schakelden steeds heel klein om dan halverwege stil en om te vallen....hilarisch