Zo 23/05/2010 St-Michiels / Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Zaterdag naar Brugge afgezakt om de 57 af te haspelen. Ik moet zeggen dat het begin idd nogal veel draaien en keren was tss de villa's maar eenmaal in de bosjes nam de amusementswaarde toe. De eerste bevoorrading was in orde, alleen een beetje fruit ontbrak om gezong te leven :lol: .
Het stuk door de meetkerkse polders was zeer mooi maar nogal winderig, de 2° bevoorrading was idd nogal veraf, maar had zelf een beetje proviant mee en dat kwam goed van pas. Hier en daar was het nogal ver rijden tot het volgende pijltje, waardoor ik soms het gevoel had dat ik verkeerd gereden had. Bij aankomst een lekker warm douchke en dan terug naar zee om het gezin te vervoegen van het verlengde weekend in Niuewpoort.
Al bij al een mooie tocht, zal hier zeker nog terugkomen. =D> =D> =D> =D> =D>
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi iedereen,

ik heb alles overgemaakt aan onze voorzitter en deze mail kreeg ik terug om hier te posten. Ik laat zeker nog iets weten wanneer de foto's op onze site staan. Aan iedereen bedankt en we proberen beetje per beetje alles terug zoals vroeger te maken.

De Brugse Bikers bedanken de 898 mountainbikers (434 op zaterdag en 464 op zondag) voor hun deelname.
We hebben de kritiek gelezen en gehoord in verband met de middelste afstand die wat te kort bleek te zijn. Misschien dat we volgend jaar opteren voor slechts 2 afstanden ( 30 en 60 km).
Het feit dat de afstand van de 40 km wat te kort was, kwam doordat we van Stad Brugge dit jaar geen toelating kregen om door het Coppietersbos te rijden, waar we vroeger een technisch parcours van meer dan 1 km aanlegden. Deze beslissing wordt door de bevoegde diensten, alhoewel de aanvragen 6 weken op voorhand moeten ingediend worden, slechts enkele dagen op voorhand medegedeeld. Hierdoor is het moeilijk om nog grote wijzigingen in het parcours aan te brengen en hebben we besloten om niet rond het Coppietersbos te rijden, maar vroeger af te slaan naar de Veemarkt. Op te merken is dat Stad Brugge in het kader van Vlaanderen Fietst op papier medeorganisator was en op die manier in feite de eigen organisatie tegenwerkt.
De reacties op het parcours voor de langste afstand waren over het algemeen veel positiever. We opteren ervoor om in de zomer eens een ander parcours te kiezen en door de Meetkerkse Moeren te rijden. Deze keuze maken we om niet altijd hetzelfde parcours voor te schotelen zoals op de ritten van Snellegem, Varsenare, Jabbeke enz...Bovendien kunnen we dan ook een controlepost inlassen ter hoogte van onze sponsor garage BMW Cocquyt.
Voor de wintertocht opteren we wel terug voor een volledig parcours door de bossen.
We hopen jullie allemaal te mogen begroeten op onze winterrit op zaterdag 13 november.

mvg
Marc De Vos
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

C-DALE wrote:Zondag de 57km gedaan, had er wel 60.1km (wel 1x verkeerd gereden aan de gevangenis).
Ik vond de rit geslaagd...waren er hier aan het klagen dat het op niks trok (maar ja, ik weet niet wat die gewoon zijn van tt's :wink: ), ik ben een local en denk dat je in deze streek niet veel meer uit een tt kan halen...de perfecte mix tss baan en bossen...had 'maar' een avs van 26km/h, maw was niet enkel asfalt =D>
En met 2 bevoorradingen konden we ook niet klagen, dus voor Brugge zeker een referentie qua tt =D>
Moet toch effe reageren hoor. Ben zaterdag ook verkeerd gereden aan den gevangenis. Had nooit gedacht dat ik eens op de mtb zo dicht tegen de gevangenis muren kon rijden. Vond het wel eens wat speciaals. Zondag dan den 30km met junior en vrouwke en denk dat er maar weinig te klagen valt over organisatie en deze weekend vtt. Meetkerke in de mooie polders vond ik super. jooooooo
julcesaar
Mountainbiker

Post by julcesaar »

Ben dit week-end nog langs de Damse Vaart naar Sluis gereden. In die regio zijn er toch ook heel wat single tracks en andere onverharde wegen ! Misschien zit daar iets in voor volgende keer?
kletskop
Mountainbiker

Post by kletskop »

wij waren daar met een 14 koppige delegatie uit de kempen , mooi tochtje gedaan , hadden er voor de 40 km gekozen maar uiteindelijk maar 33 km gedaan , niet dat ik daar rouwig om was , da pintjes uit brugge smaakten te goed op vrijdagavond :drunk: grrag had ik de website nog is vernomen waar de fotos op geplaatst worden om onze groepsfoto te kunnen bezichtigen, geslaagd weekend !!!! dank u walter!!!! =D>
full-bull
Mountainbiker

Post by full-bull »

Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Ahoi,

danke voor de link, ik probeer de fotograaf te mailen zodat we ze op onze
site kunnen zetten.

Vele groetjes en thanks,

yves
Steppewolf
Mountainbiker

Koersbroek

Post by Steppewolf »

Heeft er niemand mijn koersbroek (licht groen - BNP Fortis) gevonden in de douches?
Moet hem vergeten zijn :cry:
Erimy
Mountainbiker

Post by Erimy »

Mooie tocht met een nieuwe streek naar Meetkerke voor mij.
De bepijling kon idd wel wat beter , het witte kleur valt helemaal niet op, en ook wel iets meer bosjes verwacht met single tracks in een bosachtige streek, een grote foei aan de stad Brugge dat ze geen meer toelating geven wel mooie foto's op de site ! =D>
Barbeque
Kerstman

Post by Barbeque »

Hallo iedereen,

ondertussen staat er op de site van Bloso ook een filmpje,

misschien herkennen jullie zich......

http://www.bloso.be/Media/Vlaanderen_Fi ... _sfeer.wmv
Post Reply