3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Herder Alex² wrote:Ik zou graag eens een statistiekje willen zien van alle soorten pech ... :-D Op een bepaald moment moest ik niets anders meer doen dan technieker spelen :-D
Platte banden, losgekomen cassette, ketting in 2 - powerlinks steken, derailleur afgbroken, spaak afgeknipt, ketting vast tussen cassette, ontregeling derailleurs, ongelooflijk veel droge kettingen ingevet, ontregelde remmen ... 't was wel leuk :wink:
De fietsen van de "namiddagrijders" (60 km) waren minder onderhouden dan de eersten, dat was duidelijk ... :-D
Gelukkig hadden we alle werkgerief mee en zelfs nieuwe biba's :-D
Ge moogt da in t vervolg op voorhand zeggen, da gulle alles maakt!!! :-D Azo moet ik geen rugzak met 5 kg gerief mee zeulen!!! Alsof de rit nog nie zwaar genoeg was!!! :(
Volgend jaar kom ik af zonder gerief en ge moogt dan gans den tocht achter mij tuffen om alles te repareren!!! Dit jaar was het nie nodig. Nergens pech gehad, maar als ik volgend jaar geen reserve gerief mee heb, zal ik het wel zitten hebben zeker??!!! :-D
damocles
Mountainbiker

Zadeltasje verloren

Post by damocles »

Ergens rond de laatste bevoorrading, op 116 km, ben ik mijn zadeltasje verloren. :-?
Het is er eentje van top peak, met binnenin 2 bb, 3 bommekes en een koppelstukje.
Mss kan ik het via deze weg terugvinden??

Over de tocht zelf, een fantastische ervaring!
Het was 10 jaar geleden dat ik nog een marathon had geleden en dan alleen maar in de kempen. Mijn MTB had ik slechts 2 dagen.
Samen met een collega de volledige afstand gereden, met optielus, goed voor een dikke 135 km. Steeds gedoseerd en eigenlijk nooit in de problemen gekomen. Maar ik rij wel veel met de koersfiets, ook langere afstanden en regelmatig op heuvelachtig parcours. Anders had het onbegonnen werk geweest.
Wel oppassen geblazen tussen de prikkeldraad, een beetje vermoeidheid kan een lelijke wonde opleveren.
De Alpenweide was prachtig maar ook bedriegelijk steil, heeft toevallig iemand er een foto van genomen?
Op alle gebied is deze marathon top, de koude douche achteraf nam ik er met plezier bij! Dikke proficiat voor de herders en alle vrijwilligers!! =D> =D> =D>
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: Zadeltasje verloren

Post by Herder Alex² »

damocles wrote:Ergens rond de laatste bevoorrading, op 116 km, ben ik mijn zadeltasje verloren. :-?
Het is er eentje van top peak, met binnenin 2 bb, 3 bommekes en een koppelstukje.
Klopt. Wandelaars hebben het bij mij afgegeven op de bevoorrading van Mont de Rhodes. Ik heb het 's avonds binnengebracht en 't zal wellicht nog in Maarkedal liggen ... Eens zien hoe we dit kunnen teruggeven.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

cavani wrote:
sensaboy wrote:weer eens prachtig georganiseerd en vooral het eerste parcour in het bosje met die haarspelbochtjes bergop =D> =D> =D>
ook veel platte bandengezien en zelf heb ik een spaak uit men achterwiel gereden maja hoort erbij he :wink:
een dikke proficiat en volgend jaar zijn we weer van de partij
Muziekbos??
Heeft een aantal jaren geleden ook in een TT gezeten,vertrekkende van aan het voetbalveld van Ronse.Als het dat stukje is,idd. zeer mooi.
Jullie spreken idd over hetzelfde stuk: voor de locals: 't boske van den dokteur :wink:
Enige verschil met paar jaar geleden: dit voorjaar is traject nog 200 m langer gemaakt =D> =D>
Zoon Tom beloofde ons op den après dat hij zijn vader gaat trachten te overhalen om nog een stuk dieper te gaan zodat deze lus nog langer wordt...
Wij gaan niet klagen :-D :-D
damocles
Mountainbiker

Re: Zadeltasje verloren

Post by damocles »

Herder Alex² wrote:
damocles wrote:Ergens rond de laatste bevoorrading, op 116 km, ben ik mijn zadeltasje verloren. :-?
Klopt. Wandelaars hebben het bij mij afgegeven op de bevoorrading van Mont de Rhodes. Ik heb het 's avonds binnengebracht en 't zal wellicht nog in Maarkedal liggen ... Eens zien hoe we dit kunnen teruggeven.

Hoi Alex, da's snel.
Mss kan het op de volgende manier.
Ik heb de marathon gereden met een collega uit Eksaarde (Lokeren). Tijdens een pitstop hebben we een herder gezien die in hetzelfde dorp woont, wellicht kan het op die manier bij mijn collega terecht komen. Ik ken wel niet de naam maar volgens mijne kameraad maakt hij de filmkes...?

Bedankt alvast!! :-D Via PB verder afspreken?

Groeten!
Bulchman
Mountainbiker

aan damocles

Post by Bulchman »

Tijdens een pitstop hebben we een herder gezien die in hetzelfde dorp woont, wellicht kan het op die manier bij mijn collega terecht komen. Ik ken wel niet de naam maar volgens mijne kameraad maakt hij de filmkes...?

Uw collega is dat Frank (scott)
Da zal ik zijn=Bulchman from Eksaarde city

We luisteren of er een herder(wie?) is die de verloren voorwerpen heeft bij gehouden. zoja, daszeker komt die terecht.
damocles
Mountainbiker

Re: aan damocles

Post by damocles »

Jawel, da's Frank, alias "het beest".
Bedankt alvast! :P

Bulchman wrote:Tijdens een pitstop hebben we een herder gezien die in hetzelfde dorp woont, wellicht kan het op die manier bij mijn collega terecht komen. Ik ken wel niet de naam maar volgens mijne kameraad maakt hij de filmkes...?

Uw collega is dat Frank (scott)
Da zal ik zijn=Bulchman from Eksaarde city

We luisteren of er een herder(wie?) is die de verloren voorwerpen heeft bij gehouden. zoja, daszeker komt die terecht.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik ben 32x20 op het BEEST gereden..... :lol:
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

Herder Ronny wrote:Beste deelnemers,
hier volgt ons aangekondigd jaarlijks dankwoord: Dankuwel!

En nu wat meer uitleg:
We hebben de lat al van de 1ste editie ferm hoog gelegd. Iedereen content blijkbaar, maar daarmee schoten we natuurlijk in onze eigen voet. Want vorig jaar en ook dit jaar verwachtte iedereen terug zo'n organisatie. Ook al begint er wat routine in te komen, het vermindert aan geen kanten de bergen werk.
Natuurlijk is het logisch dat ik alle deelnemers bedank, niet in het minst de vele Noorderburen - die al even gemakkelijk de weg vinden naar Maarkedal als naar de Costa Brava - de Zuiderburen - voor wie Schorisse waarschijnlijk klinkt als een genetisch overdraagbare ziekte -, en zelfs Oosterburen - waarvan de verste uit Berlijn komt, ich habe es gewusst! De meeste Belgen weten ondertussen wel al dat Maarkedal en de streek errond iets moois te bieden hebben. Ik vraag jullie geen vergelijking met Dardennen, of Dhooge Venen te maken, dat gaan we jullie spijtig genoeg nooit kunnen aanbieden, maar we proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen.

Herder Frederik
Ale joeng as mijne maat de Freezymen inschrijvingskaartje volledig had ingevuld had ik hier een speciale vermelding gekregen. Woonachtig op papier in Angola kwam ik van het verste al woon ik sinds een tijd eerder ergens in west midden UK. T was de moeite om noch eens naar den Belgiek mee de MTB te komen rijden. 6 u gereden op twee maand en toch aan de 125 begonnen. Al bij de start een probleemke met de rem pinnetje van zuiger kapot na 15 km de voorrem dan maar gedemonteerd en zo verder getrokken. Was wel lachen bergaf met één frein. Den decathlon nog met een adaptor gesponsord zodat ze hun compressor konden gebruiken. Aan den toren in flobecq was het licht uit en dan maar wat afgesneden 85 km in een kleine zes uurkes was genoeg voor mijn onfit lijf en gehavende bike chance dak de meeste binnenwegskes in de streek nog ken van vroeger.

Schone rit en kom nog wel eens terug als de verplaatsing haalbaar is het waalse gedeelte waarvoor ik vooral gekoemn was was zeer mooi.
Eingste minpunt als ge ni boven geraakt of een opstakel ni ziet zitten ni ergen geen schande maar laat de sterkere of zotteren eens voorbij t is nogal lastig balanceren of afremmen zonder freinen op uwen bak.

Groeten vanuit Italië
El Léo
Mountainbiker
Location: Specialized Epic/Specialized Stumpjumper Expert/Specialized Tarmac Pro SL

Post by El Léo »

Het was de 3e keer dat ik de Herdermarathon fietste en moet zeggen dat het steeds beter wordt!!
Vorig jaar vlammend afgezien op de 125, deze keer met overschot aangekomen (die optielus hoefde niet echt, het was welletjes geweest).
Maar in mijn training naar Langdorp toe weet ik niet hoe hoog ik mijn prestatie moet inschatten.
20,2km/u en 156 hartslagen gemiddeld. Ik deed de 125 in 6u 08min.
Kan iemand de vergelijking opmaken? Ik reed nooit eerder in Langdorp...

Alvast bedankt voor de reactie!

PS: De herdermarathon een chrono? Ik ben VOOR!!! =D>
Post Reply