3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
En dan had ik het enkel nog maar over wat ik vond van de tocht (parcours).
Nog eens van het zelfde voor de Herders, vrijwilligers, fotograven,...
Na 5 weken weinig km's te hebben gereden en nog steeds niet volledig hersteld te zijn zoals gezegd vertrokken voor de 125 km.
De extra lus van 10 km zou waarschijnlijk nog gelukt zijn, maar ik heb het risico niet willen nemen.
Pols en hand deden alweer veel pijn en remmen en schakelen was niet meer zo vanzelfsprekend.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

El Perro Diablo wrote:Ah, 'k heb da klein crapuuleke gevonden se, die mij me de tuinslang natspoot!!! :lol:

Image

'k Zal dieje mini Herder volgend jaar is rap een pak voor zijn broek geven, voor hij groot is!!! :lol:
Ik had het wel gedacht dat het dat groot muileken was ... pas maar op, zijne nonkel is sponsor !!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

fantastische tocht mensen =D> =D> =D>

heb achteraf toch een beetje spijt gehad dat we maar voor de 60 gegaan zijn. Maar echt mooi en afwisselend.

Misschien wel een aandachtspuntje is de mensen er attent op maken dat ze deftige banden moeten steken. Onderweg ontelbaar mensen met platte banden gezien. Zelf heb ik onderweg een binnenband verkocht en iemand met een rustinneke geholpen.

Image
Last edited by aresius on Tue 25 May 2010 12:20, edited 1 time in total.
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

aresius wrote: Misschien wel een aandachtspuntje is de mensen er attent op maken dat ze deftige banden moeten steken. Onderweg ontelbaar mensen met platte banden gezien. Zelf heb ik onderweg een binnenband verkocht en iemand met een rustinneke geholpen.
Kan zijn maar ik denk eerder dat het verschil meer gemaakt wordt als je een beetje uitkijkt waar je in en op rijdt, ook dat is een onderdeel van de techniek #-o

Lucratief zo'n rugzakske met binnenbanden blijkbaar :wink:
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

S-biker Gino wrote:
aresius wrote: Misschien wel een aandachtspuntje is de mensen er attent op maken dat ze deftige banden moeten steken. Onderweg ontelbaar mensen met platte banden gezien. Zelf heb ik onderweg een binnenband verkocht en iemand met een rustinneke geholpen.
Kan zijn maar ik denk eerder dat het verschil meer gemaakt wordt als je een beetje uitkijkt waar je in en op rijdt, ook dat is een onderdeel van de techniek #-o

Lucratief zo'n rugzakske met binnenbanden blijkbaar :wink:
jep was al aan het denken om daar een handeltje in te starten, SOS MTB :-)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Zotte Marre wrote:
El Perro Diablo wrote:Ah, 'k heb da klein crapuuleke gevonden se, die mij me de tuinslang natspoot!!! :lol:

Image

'k Zal dieje mini Herder volgend jaar is rap een pak voor zijn broek geven, voor hij groot is!!! :lol:
Ik had het wel gedacht dat het dat groot muileken was ... pas maar op, zijne nonkel is sponsor !!
't Is een sympatiek bazeken zunne, vond het wel tof da hij de "ballen" had om mij nat te spuiten!!! Tijdens den aprés heeft 'em oek nog geholpen mijne auto wa te tunen!!!
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

hmm.. ik val waarschijnlijk in herhaling maar het kan eigenlijk niet genoeg gezegd worden : Proficiat Herders.
Ik reed hier de 80km (85km werkelijk) en noteerde 1630hm. Zeer mooi parkoers met 5 (!) bevoorradingen. Naast de mooie "hard" uitdagingen vond ik eigenlijk het prive sinlge trackske ergens in het muziekbos top. dit stuk benaderde de perfectie voor mij, ik droom er nog steeds van :lol:

Tot volgend jaar
sensaboy
Mountainbiker

Post by sensaboy »

weer eens prachtig georganiseerd en vooral het eerste parcour in het bosje met die haarspelbochtjes bergop =D> =D> =D>
ook veel platte bandengezien en zelf heb ik een spaak uit men achterwiel gereden maja hoort erbij he :wink:
een dikke proficiat en volgend jaar zijn we weer van de partij
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Ik zou graag eens een statistiekje willen zien van alle soorten pech ... :-D Op een bepaald moment moest ik niets anders meer doen dan technieker spelen :-D
Platte banden, losgekomen cassette, ketting in 2 - powerlinks steken, derailleur afgbroken, spaak afgeknipt, ketting vast tussen cassette, ontregeling derailleurs, ongelooflijk veel droge kettingen ingevet, ontregelde remmen ... 't was wel leuk :wink:
De fietsen van de "namiddagrijders" (60 km) waren minder onderhouden dan de eersten, dat was duidelijk ... :-D
Gelukkig hadden we alle werkgerief mee en zelfs nieuwe biba's :-D
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

sensaboy wrote:weer eens prachtig georganiseerd en vooral het eerste parcour in het bosje met die haarspelbochtjes bergop =D> =D> =D>
ook veel platte bandengezien en zelf heb ik een spaak uit men achterwiel gereden maja hoort erbij he :wink:
een dikke proficiat en volgend jaar zijn we weer van de partij
Muziekbos??
Heeft een aantal jaren geleden ook in een TT gezeten,vertrekkende van aan het voetbalveld van Ronse.Als het dat stukje is,idd. zeer mooi.
Post Reply