Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Wacko007 wrote:Na de voorlaatste klim, volgde een afdaling op een breed pad. Aan het einde van dat pad kon je op een T-stuk kiezen tussen links en rechts.
De afpijling was op die plaats helemaal niet duidelijk. Overigens het enige punt waar er enige twijfel kon zijn.
Daar heb ik ook even getwijfeld
Ben volledig gestopt om de kalklijnen te ontrafelen
Opeens zag ik op de weg die naar rechts ging het bordje "85" staan
Bleek de goede weg te zijn :-D

Maar inderdaad, als de dag voordien een andere tocht in de omgeving plaats vond, dan kan je als organisatie van de AT toch maar beter wat extra pijltjes hangen
Toch een deel van onze betaling...
sisse
Mountainbiker

La Reid

Post by sisse »

85 km verschrikkelijk afgezien van mijne onderrug en ook nog krampen,daar kan ik mee leven heb er zelf voor gekozen.Maar dat ze mig in de laatste 5 km aan da T stuk de verkeerde kant op sturen vind ik onaanvaardbaar voor een marathon van dit niveau.Waar waren de pijlen en waar was de dwarse streep op over de weg om te beletten dat we in de verkeerde richting bolden ?????????????
Het krijt was op zekers
christophem
Mountainbiker

Post by christophem »

Bepijling was dik in orde , wij zaten als 1 van de laatsen op parcours 90km(aangekomen rond 17U00) en nergens gemist :-D

Ik heb die "plakkaatjes" van die andere tocht ook wel zien hangen maar wie volgt er nu pijlen van een andere toertocht #-o

Er stonden trouwens nog veel krijtpijlen als het gewoon rechtdoor was en dit op regelmatige afstand!

Voor mij was deze organisatie 100% af!

cu all in Malmedy 115km,
Christophe
Last edited by christophem on Tue 25 May 2010 07:19, edited 1 time in total.
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

aangezet voor de 70 maar aan de eerste splitsing voor de 50 gekozen, en waar schijnlijk zoals velen verkeerd gereden.
Uiteindelijk bij een nederlandstalig meisje gekomen en samen op gps naar spa/la reid gereden waar we toevallig weer op het parcour konden inpikken en de laatste km afgewerkt hebben.
wat 50km moest worden waren er 65km met 1477 hoogte zeer moe maar voldaan.

gr

beasty
irrie
Mountainbiker

Post by irrie »

Was me gisteren inderdaad wel een prachtig ritje. Alleen...
In de start uit verveling mijn nummerplaatje is gecheckt zie ik dat er geen chip aanhangt. Gestart met weinig motivatie. Bij eerste doortocht dit al aan de mannen van de bond meedegedeeld, ze riepen mij na dat het in orde was. Natuurlijk wist ik ook wel dat dit natuurlijk niet zo was.
Aangekomen in 4u27, wat me toch een behoorlijke uitslag opleverde. Even met de jongens van de bond gestaan en gevraagd waarom ik nu net zoveel geld moest betalen. Ze gingen alles in orde maken wat ze naar het schijnt ook gedaan hebben. Toch staat er een mooie dsq voor mijn naam.
Bij chronorace hebben ze zich natuurlijk al goed ingedekt en vermelden ze duidelijk op hun site dat ze geen geld teruggeven. Vraag me eigenlijk af waarom ik zoveel geld moet betalen voor dan toch niet in uitslag te staan. Ben trouwens niet de enige die al problemen heeft gehad met chronorace.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik vond de bepijling goed, aan dat T stuk wast bij mij toch vrij duidelijk dat je naar rechts moest. Stond toch ook iemand vd organisatie?
Supermooie, zware rit! Volgend jaar zeker terug! :-)
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Wacko007 wrote:Na de voorlaatste klim, volgde een afdaling op een breed pad. Aan het einde van dat pad kon je op een T-stuk kiezen tussen links en rechts.
De afpijling was op die plaats helemaal niet duidelijk. Overigens het enige punt waar er enige twijfel kon zijn. Prima afpijling voor de rest van het parcours!
Indien je even de plaats inspecteerde kon je vaag een pijl ontdekken en uit de brede kant afleiden dat het daar naar rechts was... Ikzelf ben gelukkig door niemand misleid en heb zo slechts 5 sec verloren.
De mensen die links afgeslagen zijn, kwamen op een afgepijlde route van de dag ervoor. Die ging inderdaad langs Spa en daarmee met een serieuze omweg terug in La Reid.
91km zonder verkeerd te rijden.

Greetz,

Julien.
das nu eens een voordeel van oud te zijn. ik heb al ne keer of 13 meegedaan aan de AT, en zelfs niet gezien dat de pijlen daar slecht waren, parkoers is daar al jaren en jaren ongewijzigd. was wel effe schrikken als ik opeens tussen het volk zat dat me meer dan een uur eerder voorbij gestoken was

en ik grapte 's morgens nog tegen de organisatoren dat vroeger, lang geleden, het niet alleen een kwestie was van snel aan de aankomst te zijn, maar die ook te vinden... en dan hebben ze dit voor.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Ne keer op de eerste rij gestart (in box B). Als derde de eerste klim opgedraaid. En door mijn klimcapaciteiten als 1500ste of zo bovengekomen natuurlijk.
Na 35km kettingbreuk, en toen beseft dat mijn slotjes nog in de auto lagen. Dan maar zo opgelost. Net voor kasteel van Franchimont terug van datte. Geprobeerd te herstellen maar het was redelijk om zeep en dan maar gestopt...
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

aj kwak wrote:
De Janssens wrote:
Idem hier,108km een uur zonder drank en eten,vond de bepijling nr het einde toe algemeen een ramp.Had nochtans perfect mijn wedstrijd ingedeeld mr na 95km ging het licht finaal uit.
+1, veromme :evil:
ook 107...
idem hier
toch wel nog een gemiddelde van 18,Km/h
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Heb de 70km gereden (singlespeed 32x21, 29er, vaste vork).

Het ging allemaal heel vlot, even staan kijken op de bewuste T-splitsing maar toch de juiste kant gekozen. Was uiteindelijk in iets van een 4u11 binnen, paar keer moeten stoppen voor wegzakkende zadelpen wat wel vervelend was, het eerste deel was ook zeer singlespeed onvriendelijk (te platte beklimmingen) ;-) .

54ste in categorie en 120ste scratch.

Ik vond de afpijling en organisatie heel goed (kijk naar bordjes slow en danger, politie, seingevers, afspanning als je langs een drukke weg moest, goede bevoorradingen, leuk parcours).
Ik kan begrijpen dat je een ander beeld hebt als je verkeerd gereden was, maar als je het geheel bekijkt dan was het in orde.
Post Reply