Zo 23/05/2010 Asse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zors
Mountainbiker

Post by Zors »

Voor mij was het mijn eerste TT. Daarom heb ik me beperkt tot de 30 km, maar met de 20km h/t naar de start had ik toch een mooie 50km in de benen. Ik ben enkel maar wat Blosoroutes gewoon, maar deze TT heeft me toch een beetje gepusht naar een hoger niveau. Jammer dat ik twee keer ben moeten afstappen op een helling wegens gebrek aan techniek; maar ja oefening baart kunst zeker?
Zeer mooie route, en redelijk goed uitgepijld! Jammer van de wandelaars, maar zij moeten waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben van ons. In alle geval vond ik het tof dat er zo'n wederzijds respect was =D>
O ja, in het begin (rond 10u) is er mij iemand gepasseerd met een MTB.be outfit aan.
Volgend jaar de 45!
Last edited by Zors on Tue 25 May 2010 09:50, edited 1 time in total.
Kezzemil
Mountainbiker

Post by Kezzemil »

zondag de 60 km gereden en uitgekomen op 74 km op de GPS en 80 km op mijn fietscomputerken.
een keer serieus misgereden op de nieuwe ring rond Asse. Dat bordje daar hing echt verscholen tussen de struiken
maar, dat was toch geen 14 Km
'k vraag me toch of hoe dat zulke tochten uitgemeten worden
is dat nu zo moeilijk om het juiste aantal kilometers aan te geven bij vertrek ?

daardoor weer gene leffe kunnen drinken bij aankomst
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Kezzemil wrote:zondag de 60 km gereden en uitgekomen op 74 km op de GPS en 80 km op mijn fietscomputerken.
een keer serieus misgereden op de nieuwe ring rond Asse. Dat bordje daar hing echt verscholen tussen de struiken
maar, dat was toch geen 14 Km
'k vraag me toch of hoe dat zulke tochten uitgemeten worden
is dat nu zo moeilijk om het juiste aantal kilometers aan te geven bij vertrek ?

daardoor weer gene leffe kunnen drinken bij aankomst
Dat wijkt wel heel veel af idd.
Zelf had ik 50km op de 45km en die 5km meer werden heel erg lastig als ge "erdoor" zit.
Ik hou er ook liever van dat de juiste afstand aangegeven wordt.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Mooie tt gereden , hoewel die wandeltocht ertussen een beetje ongelukkig was.Ook nog een fietstocht ertussen van eveneens een VWB organisatie dacht ik.Door de droge omstandigheden was het ook idd opletten geblazen bij 'spoorvorming'.

Onderweg is de Garmin met een platte batterij uitgevallen #-o dus kan niet zeggen of de 80 km correct waren.'t Was in elk geval genieten,een correcte en lekkere bevoorrading (een idee wat die oranje drank was op de 2e bevoorrading?) met een super appelcake :drunk: .

Ook heel wat mensen met lekke banden gezien.

Heel wat stukken van de tt in Opwijk,maar dat stoorde niet.

Volgend jaar ben ik hier terug.
hekkes
Mountainbiker

Post by hekkes »

Heb de 80km gedaan en ben binnengereden met 86 op de teller, afstand was volgens mij wel juist maar ben meermaals verkeerd gereden. Ik rij veel tt-en en heb dit zelden voor, dus denk wel dat de afpijling niet schitterend was. Ben zelf van de kempen en vond het parcours nu niet zo super maar had dit ook niet verwacht. Al bij al alles nog goed meegevallen wel een parcours waar volgens mij een massa mensen tegen de vlakte zijn gegaan.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Toch altijd een prachttocht.
Wel een stevige smak gemaakt in een singletrackje voor de 1ste ravi.
Deze dook schuin het bos in vanaf een kleine asfaltweg.
Een afgezaagd boomstronkje net aan het randje ervan over het hoofd gezien en moet dat ding frontaal geraakt hebben...en toch wat speed gemaakt, voor ik het goed en wel besefte vol met gezicht op de grond 'gebombt', gelukkig nog net wat kunnen afrollen.
Zonder helm had ik dit hier vandaag niet kunnen typen :-? .
Toch weer een paar bikers gezien zonder!!!!!!!!!Onbegrijpelijk.
Na wat terug op de positieven te komen toch de tt verder afgehaspeld en vooral...kunnen genieten, de adrenaline zeker??
Fietsje had niks enkel de vork heeft wat olie overgegeven langs de lockout.
Alle technische stukjes waren door de droge ondergrond goed te doen, ook de klimmetjes langs de autostrade :wink:
Borre-boske altijd leuk.
Op naar de volgende editie.
PS: Wsl toch een lichte hersenschuddering ook, hoofdpijn in't kwadraat #-o
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

RedC wrote:Enig minpuntje vond ik zelf dat er gasten zijn die denken dat alles van hen is en u bijna van uw fiets rijden omdat ze hun tempo willen aanhouden.
Dat gaat ge nog veel tegenkomen. :cry:
Das in elke sport, dat je zo'n gasten tegenkomt.
Wat ik wel al geleerd heb is dat ik op singletrails niet meer uitwijk om iemand voorbij te kunnen laten. Is me één keer misvallen en nu nooit meer... :-?
Boduognat
Mountainbiker

Post by Boduognat »

timdelma wrote:
RedC wrote:Enig minpuntje vond ik zelf dat er gasten zijn die denken dat alles van hen is en u bijna van uw fiets rijden omdat ze hun tempo willen aanhouden.
Dat gaat ge nog veel tegenkomen. :cry:
Das in elke sport, dat je zo'n gasten tegenkomt.
Wat ik wel al geleerd heb is dat ik op singletrails niet meer uitwijk om iemand voorbij te kunnen laten. Is me één keer misvallen en nu nooit meer... :-?
Vond dat nogal meevallen eigenlijk. Geen enkele keer gedacht dat er iemand gevaarlijk of onvoorzichtig reed.
Ik laat ook nog al vlot snellere mtbers passeren, maar dan wel op stukken waar het kan. Ik ga mezelf er niet voor in de bosjes rijden ofzo :-) . Maar vanzodra ik een singletrack voorbij ben, ga ik graag aan de kant. Is allemaal kwestie van rekening houden met elkaar.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

+1
Op dat smalle afdalingske net voor dat 'plankenpaadje' kwam ik net een groep wandelaars tegen.
Ben daar gewoon effe in de kant gaan staan, vriendelijk gaat zoveel vlotter en geen gemekker achteraf.
Mooi weer, dus is het ook normaal dat er veel mensen de neus buitensteken.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

dat is gewoon een regel als mtber, je laat ruiters, wandelaars door, de biker wacht en groet...

iedereen heeft recht op zijn hobby en tijd in t groen niet?

wie wil racen gaat niet naar toertochten.
Post Reply