Zo 23/05/2010 Asse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fieldmarshall
Mountainbiker

Post by fieldmarshall »

bebob wrote: ...
Vraagje aan de organisatie:

Die super appelcakes van bij de bevoorrading komen blijkbaar van een firma uit Mollem. Kun je die als particulier ook bestellen? Indien positief waar moet ik daarvoor zijn?
Ik denk dat ik onderweg meer calorieën binnengespeeld heb dan weggereden.
Die Calorieën zijn hier hetzelfde probleem vrees ik :)

Slechts 1x enkele 100m mis gereden, en dan nog uit gewoonte (ervan uitgegaan dat het einde de omgekeerde Bloso route was)... Mij voor de rest wel goed geamuseerd op de 60km (die er ook 65 zijn geworden, maar mij zal je niet horen klagen :))
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

timdelma wrote:Prachtige tocht. Ik ken de streek van Asse redelijk goed en toch wat nieuwe stukjes ontdekt. Vooral bekende wegen in andere richting.
Zeker niet te onderschatten. Wat constant op en af en toch wat technische stukjes bij.

Bewegwijzering was niet echt super, maar bevoorrading was top en companie was ook goed. En het weer maakte het af 8)

Alleen nog spijtig dat ik onderweg geen fotograaf ben tegengekomen. Op sommige technische stukjes kon je mooie kiekjes maken :cry:

@geitenboer & meerijder: bedankt voor de companie de laatste km's. Is leuk om een forumbezoeker tegen te komen op een TT.

Tot volgend jaar...
Das graag gedaan Tim, we waren u wel kwijt na de afspuitstand, we dachten u nog ene te tracteren; Het zal dus voor volgend jaar zijn want hier kom ik zeker en vast terug.
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

Heb de 60 km gereden (63km volgens de GPS). Goede bevoorradingen. Maar dat mag wel voor €6... :-?
Mooie toer. Heel anders dan waar ik woon (noorden van ANtwerpen). Techniek heb je hier spijtig genoeg niet veel nodig (buiten dat stukje bos naast de autostrade).
Wel serieus verbrand, maar daar gaan we niet over klagen!

Hier kom ik volgend jaar nog wel terug denk ik...
8)
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

Mijn relaas van de tocht !!

Ik vond het parcours één van de betere zoniet de beste dat ik al heb gereden, buiten Houffalize natuurlijk.

Soms vraag ik me af als ik sommige commentaren lees van mensen wat ze eigenlijk allemaal verwachten op een toertocht. Bij sommigen moeten de eieren echt onder hun gat gelegd worden denk ik.

Voor mij voldoet het als het volgende ok zijn : parking, goede bevoorrading, mooi parcours, waar voor je geld, afspuitstand en goed bepijling. Mijns inziens was het allemaal aanwezig.

En voor diegenen die het moeilijk hebben met de aanwezigheid van andere sporters, tja spijtig maar gedraag je dan ook als een goede fietser en gun die mensen ook hun sport. Ook al moet je erzelf even voor in de remmen. Zoals Tim al zei, een vriendelijke goeiendag doen al wonderen.
Maar ja boeren heb je overal he.

Misschien zelf nog een tip voor de organisatoren, spuit volgend jaar eens de gevaarlijkste wortels of afgekapte stukken boom in met een fluo kleurtje verf. Dit geeft een zeer duidelijk beeld wanneer je ergens tussen de struiken duikt en kom je niet tot de verassing dat er erge valpartijen gebeuren. (Ik heb er eentje een smak zien maken door met zijn pedaal op zo'n afgekapt stuk te trappen [-o< . Fiets vloog plots naar links en hij zelf ging rechtdoor).

Enfin dit is een kleine moeite om dit evenement top te maken =D>

Tot volgend jaar !!!!
PrismaII
Mountainbiker

Post by PrismaII »

Gisteren de 80km gedaan.

Blij dat ik rond was : het venijn zat 'm toch wat in de staart...(allee, voor mij dan toch...)

In het slingergedeelte door het bos blijven hangen met mijn pedaal aan een stronk maar heb me gelukkig nog kunnen corrigeren. Daar op je bek gaan zou geen deugd doen...

Mooi parcours, lekker weertje, goede bevoorradingen en in het algemeen een goede bewegwijzering (had het eerste pijltje bij start niet gezien :oops: ). Zoals reeds enkele keren aangehaald, konden de splitsingborden wat groter maar uitgenomen dat was het dik in orde !

Wellicht to volgend jaar !
RedC
Mountainbiker

Post by RedC »

timdelma wrote:Prachtige tocht. Ik ken de streek van Asse redelijk goed en toch wat nieuwe stukjes ontdekt. Vooral bekende wegen in andere richting.
Zeker niet te onderschatten. Wat constant op en af en toch wat technische stukjes bij.

Bewegwijzering was niet echt super, maar bevoorrading was top en companie was ook goed. En het weer maakte het af 8)

Alleen nog spijtig dat ik onderweg geen fotograaf ben tegengekomen. Op sommige technische stukjes kon je mooie kiekjes maken :cry:

@geitenboer & meerijder: bedankt voor de companie de laatste km's. Is leuk om een forumbezoeker tegen te komen op een TT.

Tot volgend jaar...
Zeker en vast tot volgend jaar! :-D
RedC
Mountainbiker

Post by RedC »

Het was m'n allereerste toertocht en wat mij betreft een groot succes. Dikke proficiat voor de goeie organisatie! En ook dank aan geitenboer voor de professionele begeleiding gedurende de tocht (en timdelma voor de laatste km's) :wink:

Aangezien het m'n eerste echte tocht was, helaas moeten beperken tot 30 km omdat de conditie nog niet helemaal dat is. Best spijtig als je merkt dat je nog verder wilt maar de benen medewerking beginnen weigeren.

Enig minpuntje vond ik zelf dat er gasten zijn die denken dat alles van hen is en u bijna van uw fiets rijden omdat ze hun tempo willen aanhouden.
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Post by TAF RAPIDO »

Na de Herdersrit bij jullie komen (los)rijden de eerste maal in het pajottenland,prachtige rit, de streek heeft mij aangenaam verrast.
Er waren inderdaad veel wandelaars maar we leven niet alleen op de wereld en ieder zijn sport natuurlijk.
CIAO TAF
G-man
Mountainbiker

Post by G-man »

1ste TT met mijn nieuwe fiets en met amper 250 kilometertjes in de benen gedurende het voorbije jaar. Gekozen voor de tocht van 45 km maar dat was wat overmoedig. De laatste 10 km waren er teveel aan.
Ergens in het midden van de tocht ook op mijn gezicht gegaan nadat ik was blijven steken in een gleuf die verscholen zat onder het gras. Wat schaafwonden aan arm en schouder ... en een bluts in de bovenbuis van het frame die mij hartzeer bezorgt waren het resultaat. De goesting om te biken is er terug. Nu opnieuw wat tijd vinden, wat kilootjes verliezen en terug conditie kweken.
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Toevallig ook mijn eerste rit met mijn nieuwe Cube reaction. Omdat ik die middag nog mocht gaan werken voor de 45 gekozen. We hadden er 51.3 tot aan de auto en één keer misreden. Spijtig genoeg ook een boom geraakt en een beetje schade aan dat juweeltje van een fiets.
Alles was goed aan de tocht en die wandelaars ja die hebben ook hun sport en ze gingen graag opzij dus. . . Die cake op de bevoorradingen was idd super!!
Post Reply