Schrik, da ge 't maar weet. Na al die cowboyverhalen zou ne mens voor minder schrik krijgen. Ik vrees ondertussen toch al dat ik op 22 augustus spijt ga hebben da 'k mij ingeschreven had. Maar ja, we staan ervoor, we zien graag af, dan zullen we ook maar gaan hé. Ik heb maar één doel: op tijd aan de pas de lona staan zodat ze me niet meer kunnen uitsluiten.
Trouwens, hoe kleed je je voor zo'n toch. Je start 's ochtends in de kilte en het grootste deel van de dag ga je dan weer in de hitte rijden tegen een bergflank. (Tenzij het weer een sneeuwtocht wordt, maar da's dan weer een ander verhaal.) Ik heb alvast een truitje gekocht dat ik helemaal open kan ritsen zodat ik goed kan afkoen. En afkoelen doet het, dat heb ik al gemerkt op de dolomiti.
Grand Raid Christalp
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Pete Mudracer
- Mountainbiker
- phille
- Mountainbiker
schrikverhalen ? Tenigste schrikverhaal dat er is, is die verschikkelijke pas !
Kledij : vorig jaar gestart met windstopper onder clubbloes. Korte broek en armstukken die makkelijk op en af gaan. Best ook een regenvest meepakken. Als het echt kill is: een buff (steek da desnoods in je cbak)
Als het nog koeler is, kniestukken en desnoods handschoenen met lange vingers. Vorig jaar begon het serieus koud te worden bovenaan, en dit terwijl in Evolene het 30° was ...
De organisatie zal je nooit kunnen tegenhouden, je zal steeds mogen verder rijden, echter bij laattijdige aankomst weg je nummer en men zegt dat je niet meer verzekerd bent, verder rijden kan je dus.
Rijd in de klims niet te hoog in HR, probeer zeker onder de 160 te blijven (kweet wel ni hoe oud je bent maar die 160 is ne normale mens van rond de 30). De meerderheid daalt vrij slecht daar kan je veel terrein winnen, ni vergeten : dit is als het ware een TT voor die zwitsers je komt er nogal wat biker tegen, vooral op de 76k
Op de mandelon verlies je veel tijd, wil je dat ze voor je wiel wegspringen roep dan steeds "verbier" (ver bjee) lol dan weten ze, ai der is weer een koerskonijn daar. Ik riep eens Leuven, maar de grap sloeg ni in

Kledij : vorig jaar gestart met windstopper onder clubbloes. Korte broek en armstukken die makkelijk op en af gaan. Best ook een regenvest meepakken. Als het echt kill is: een buff (steek da desnoods in je cbak)
Als het nog koeler is, kniestukken en desnoods handschoenen met lange vingers. Vorig jaar begon het serieus koud te worden bovenaan, en dit terwijl in Evolene het 30° was ...
De organisatie zal je nooit kunnen tegenhouden, je zal steeds mogen verder rijden, echter bij laattijdige aankomst weg je nummer en men zegt dat je niet meer verzekerd bent, verder rijden kan je dus.
Rijd in de klims niet te hoog in HR, probeer zeker onder de 160 te blijven (kweet wel ni hoe oud je bent maar die 160 is ne normale mens van rond de 30). De meerderheid daalt vrij slecht daar kan je veel terrein winnen, ni vergeten : dit is als het ware een TT voor die zwitsers je komt er nogal wat biker tegen, vooral op de 76k
Op de mandelon verlies je veel tijd, wil je dat ze voor je wiel wegspringen roep dan steeds "verbier" (ver bjee) lol dan weten ze, ai der is weer een koerskonijn daar. Ik riep eens Leuven, maar de grap sloeg ni in
-
Guest
Post by Guest »
Niet tegenhouden???
Ik mocht dus vorig jaar NIET verderrijden
Dit jaar zullen ze toch met een paar man meer mogen afkomen om mij tegen te houden. Onder geen enkel beding gaat mijn fiets nog op die verrekte vrachtauto, doktoor of geen doktoor.
En op de Mandalon kon ik alleen nog roepen: ik wil naar huis! :D
Ik mocht dus vorig jaar NIET verderrijden
Dit jaar zullen ze toch met een paar man meer mogen afkomen om mij tegen te houden. Onder geen enkel beding gaat mijn fiets nog op die verrekte vrachtauto, doktoor of geen doktoor.
En op de Mandalon kon ik alleen nog roepen: ik wil naar huis! :D
Tijdslimiet is tijdslimiet en daar zijn ze zeer strikt in. Mijn fietspartner heeft het zelf meegemaakt: Vlak voor zijn neus het lint naar beneden en voortrijden mocht niet. Diegene die het toch probeerden werden gewoon van hun fiets gesleurd. Het had niet veel gescheeld of er werd daar gevochten!phille wrote:...
...
Grand Raid Christalp
Verleden maand in de streek een weekje op vakantie geweest
.
Enkele foto's staan op volgende site :
klik dan op http://www.geocities.com/reizen_2004/Bramois/11_zon.htm daar staan enkele foto's van de barage de Moiry en de weg naar Grimentz
Note : Juist dienen dag kon je het brevet rijden Evolène / Grimentz, spijtig genoeg waren wij daarvan
niet op de hoogte
.
klik ook op http://www.geocities.com/reizen_2004/Br ... 6_vrij.htm daar staan enkele foto's vanaf Evolène richting La Vielle.
Voor nog foto's van de afdaling van Grimentz + Eison en la Vielle moet je op Photalbum zijn : http://www.geocities.com/reizen_2004/Br ... index.html
Note : heb tot het jaar 2000 de Cristalp 4 maal gereden, 3 maal de 76 en 1 x de 130.
Daarna niet meer.
Vroeger had je een single-track vanaf de laatste bevoorrading boven Evolène tot
het dorpje Eison. Nu heb je in het begin ook nog een single-track, maar bij het naderen
van Eison verandert het naar een bredere onverharde weg.
Een vraagje aan de anciens van de Cristalp. Na de bevoorading boven Evolène daalt de route
enkele 100 meters. Ik heb zeker 2 maal moeten afstappen omdat mij het te gevaarlijk leek.
Zijn er onder jullie die alles afrijden?
Mvg,
Enkele foto's staan op volgende site :
klik dan op http://www.geocities.com/reizen_2004/Bramois/11_zon.htm daar staan enkele foto's van de barage de Moiry en de weg naar Grimentz
Note : Juist dienen dag kon je het brevet rijden Evolène / Grimentz, spijtig genoeg waren wij daarvan
niet op de hoogte
klik ook op http://www.geocities.com/reizen_2004/Br ... 6_vrij.htm daar staan enkele foto's vanaf Evolène richting La Vielle.
Voor nog foto's van de afdaling van Grimentz + Eison en la Vielle moet je op Photalbum zijn : http://www.geocities.com/reizen_2004/Br ... index.html
Note : heb tot het jaar 2000 de Cristalp 4 maal gereden, 3 maal de 76 en 1 x de 130.
Daarna niet meer.
Vroeger had je een single-track vanaf de laatste bevoorrading boven Evolène tot
het dorpje Eison. Nu heb je in het begin ook nog een single-track, maar bij het naderen
Een vraagje aan de anciens van de Cristalp. Na de bevoorading boven Evolène daalt de route
enkele 100 meters. Ik heb zeker 2 maal moeten afstappen omdat mij het te gevaarlijk leek.
Mvg,
- phille
- Mountainbiker
ik ben GEEN ancien maar ben vorig jaar alleen net voor Grimentz moeten afstappen omdat het gewoonweg vanwege de regen te glad was 
Neige fotos op je site (je moet wel je linken aanpassen)
Hier is de smeerlap

dit herken ik ook, das na Evolene gelof ik, daar hadden ze vorig jaar een oranje net gespannen want rechtdoor was recht gedaan
Ook hier ben ik door Mister Paradis ingehaald, amai mijn botten

Neige fotos op je site (je moet wel je linken aanpassen)
Hier is de smeerlap

dit herken ik ook, das na Evolene gelof ik, daar hadden ze vorig jaar een oranje net gespannen want rechtdoor was recht gedaan

Re: Grand Raid Christalp
Heb 2000, 2002 en 2003 gereden.neeskens wrote:Vroeger had je een single-track vanaf de laatste bevoorrading boven Evolène tot
Mvg,
Vorig jaar was dat ook volledig single-track hoor. Met vele zanderige haarspeldbochtjes. Dat was die vorige edities inderdaad anders, maar ik denk niet dat het stuk zo opgenomen is in de bepijlde versie, die slaagt sommige stukjes single-track over. Ik ben geen downhiller maar ik rij die toch naar beneden, op 1 bochtje na. Daar is het volledig rots die naar de verkeerde kant afhelt met daarin ook nog ne reuzendrop. Maar ik heb er daar toch zien onderafrijden.
Ook de allerlaatste downhill vanaf de stuwdam was vorig jaar gans nieuw op een single-track. Spijtig dat je daar nogal opgehouden werd door de achterste gelederen van de 76km.
- phille
- Mountainbiker
Re: Grand Raid Christalp
sorry heLegolas wrote:Spijtig dat je daar nogal opgehouden werd door de achterste gelederen van de 76km.