Ik kan me volledig bij voorgaande commentaren aansluiten: Prachtige tocht en prachtig weer. Het was echt een plezier om deze TT te rijden.
Tot volgende jaar!
Zo 23/05/2010 Asse
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vandaag de 80 van Asse gereden. Prima georganiseerd, duidelijk uitpijling, goede verzorgingsposten en een schitterende route. En het weer werkte ook prima mee. Een opmerking. Door de organisatie is aangegeven dat het inschijfgeld 2,5 - 3,5 euro zou zijn. Voor de 60 of 80 km werd 6 euro gevraagd. Vooraf toch even aangeven de volgende keer. Ondanks dat kom ik zeker nog een keer terug.
Groet Jan
Groet Jan
Bij mij waren de 45 er 53.... wel 2 keer misreden. De organisatie zat verder wel tiptop!
Vraagje aan de organisatie:
Die super appelcakes van bij de bevoorrading komen blijkbaar van een firma uit Mollem. Kun je die als particulier ook bestellen? Indien positief waar moet ik daarvoor zijn?
Ik denk dat ik onderweg meer calorieën binnengespeeld heb dan weggereden.
Vraagje aan de organisatie:
Die super appelcakes van bij de bevoorrading komen blijkbaar van een firma uit Mollem. Kun je die als particulier ook bestellen? Indien positief waar moet ik daarvoor zijn?
Ik denk dat ik onderweg meer calorieën binnengespeeld heb dan weggereden.
-
kodaksken
- Mountainbiker
- Location: Specialized Rockhopper Disk mod. 2007 & Trek 1200 SLR
Dank voor de fijne reacties.
De wandelaars onderweg waren lid van een wandelclub van een naburige gemeente op uitstap in Asse. Wij waren daar helaas niet van op de hoogte.
Intussen staan de foto's online op http://classic.freindas.be
Om de foto te bewaren: rechts klikken op de foto en kiezen om de foto in een nieuw venster te openen. Dan nog eens rechts klikken en foto bewaren.
Het filmpje volgt later deze week.
De wandelaars onderweg waren lid van een wandelclub van een naburige gemeente op uitstap in Asse. Wij waren daar helaas niet van op de hoogte.
Intussen staan de foto's online op http://classic.freindas.be
Om de foto te bewaren: rechts klikken op de foto en kiezen om de foto in een nieuw venster te openen. Dan nog eens rechts klikken en foto bewaren.
Het filmpje volgt later deze week.
Toffe tocht, hebben de 45k gedaan, maar de GPS zei 49,73, dus ergens precies verkeerd gereden. Ook een paar keer laat in de remmen moeten gaan voor de pijltjes. Splitsingsborden waren net iets te klein, maar is maar een kleintje. Bevoorradingen waren super, enkel het drankje op de 2e was niet te drinken. Da draaien en keer boske op't einde was een zalig stukske!
Mooie foto's, jammer dat ons kliek der nie opstaat, we waren 1 vd eersten op het parcours.
Tot volgend jaar!
Mooie foto's, jammer dat ons kliek der nie opstaat, we waren 1 vd eersten op het parcours.
Tot volgend jaar!
- Boduognat
- Mountainbiker
78,6 km aan 18,8 gem.
Lekker weertje ; de glooiende omgeving vond ik top. Waar ik woon, is het helemaal plat. Best mooie omgeving als je op n top van een helling rijd.
Maar van de rest was ik niet weg eerlijk gezegd. Als het er niet ligt, kan je het niet tevoorschijn toveren uiteraard, maar toch best bizar dat op een tocht van bijna 80 km maar 1 stukje bos zat. Ik heb het dan over het laatste gedeelte. Dat stuk naast de autostrade tel ik niet mee. Iemand die die 2 enorm steile hellingen in de klei daar al fietsend kon nemen?
Die veldwegentjes van amper 2 banddiktes breed zijn mijn ding niet. Ben technisch niet bepaald de beste
en daar rijd ik soms niet helemaal gerust over.
1 keer serieus moeten corrigeren met mijn been of ik had serieus op mijn muil gegaan.
Ik vond op sommige plaatsen de pijlen toch ook maar verdoken hangen. De start was trouwens ook niet aangegeven. Daar heb ik al verschillende zien twijfelen : euhm naar rechts hier, of naar links?
En het eerste pijltje naar links hing volledig in het bosje ; daar was ik al los voorbij
Al bij al goed geamuseerd en wat wil ne mens meer?
Ha ja ; de wandeltocht en de mtb-tocht op dezelfde smalle paadjes : laat ons zeggen dat dat ongelukkig was.
Rustig voorbijrijden ; goeiemorgen en dank je wel zeggen als de mensen uit de weg gingen en dan waren er nergens problemen.
Lekker weertje ; de glooiende omgeving vond ik top. Waar ik woon, is het helemaal plat. Best mooie omgeving als je op n top van een helling rijd.
Maar van de rest was ik niet weg eerlijk gezegd. Als het er niet ligt, kan je het niet tevoorschijn toveren uiteraard, maar toch best bizar dat op een tocht van bijna 80 km maar 1 stukje bos zat. Ik heb het dan over het laatste gedeelte. Dat stuk naast de autostrade tel ik niet mee. Iemand die die 2 enorm steile hellingen in de klei daar al fietsend kon nemen?
Die veldwegentjes van amper 2 banddiktes breed zijn mijn ding niet. Ben technisch niet bepaald de beste
1 keer serieus moeten corrigeren met mijn been of ik had serieus op mijn muil gegaan.
Ik vond op sommige plaatsen de pijlen toch ook maar verdoken hangen. De start was trouwens ook niet aangegeven. Daar heb ik al verschillende zien twijfelen : euhm naar rechts hier, of naar links?
En het eerste pijltje naar links hing volledig in het bosje ; daar was ik al los voorbij
Al bij al goed geamuseerd en wat wil ne mens meer?
Ha ja ; de wandeltocht en de mtb-tocht op dezelfde smalle paadjes : laat ons zeggen dat dat ongelukkig was.
Rustig voorbijrijden ; goeiemorgen en dank je wel zeggen als de mensen uit de weg gingen en dan waren er nergens problemen.
- amateurken
- Mountainbiker
Post by amateurken »
Heb het deze morgen ook goed gehad. Eerste keer dat ik deze tocht gereden heb en zeer goed mee gevallen. De gekozen 45km waren er bij mij ook 50. Bewegwijzering was ok als ook de bevoorradingen. En het weer was super, ben zelfs een beetje verbrand.
mocht het in de klei geweest zijn, dan had ik ze niet kunnen nemen:)Boduognat wrote:Iemand die die 2 enorm steile hellingen in de klei daar al fietsend kon nemen?
was te laat, daarom kon ik de 80 niet meer doen, bovendien bleek aan de inschrijving plots dat je maar tot 10 am kon inschrijven voor de 60, daar stond niks van aangeduid
maar toch bleken de bevoorradingen op post, en het waren goeie ook
mag ook wel voor zes euro
toch geen bikeparking
bij het tweede pijltje was 't bij mij ook al prijs, verder was de bepijling echter zeker niet slecht, bordjes met splitsingen waren echter wel te klein
geen problemen gehad met wandelaars, in tegendeel, op één aap na die me van heel ver zag aankomen maar links van de weg bleef lopen, mensen rechts van hem gingen wel uit de weg, zodat ik errond kon
mooi toertje, mede door de hitte niet van de poes, al deed ik maar de 60