3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Herder Ronny
- Mountainbiker
Post by Herder Ronny »
Nog even geduld, de foto's werden genomen door Sportograf en worden eerstdaags gepubliceerd: http://www.sportograf.de/de/shop/event/754
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
K'heb zo den indruk da'k blij mag zijn da'k ten eerste niet 100% weet wat hier gebeurd is en ten tweede dat ik er geen getuige van wasHeinz wrote:Ik heb u zien buiten komenEl Perro Diablo wrote:Ow jah, sorry voor dien volle Dixie, mor da's de peperkoek me vanillemelk da eruitspoot.....chance da'k mijne helm ophad terwijl ik zat te kakken, want 'k vloog me mijne kop tegen het dak....
Da't strontzaken waren ben ik wel zeker
da zullen er missn ni veel weten van da tunnelkefcb wrote:Idd , had er ook last maar was wel specialekeBresciani wrote:Vorig jaar was't zonder kaarsjes...fcb wrote:Ook de 135km gedaan . Het vet was toen wel van de soep .
Ik vond het tunnelke met kaarskes in de extra lus wel de max !
Straf dat dit nog niet vermeld is .
Organisatie was helemaal top , niks op aan te merken , enkel mss nog rijstpap voorzien aan laatste 2 pitstops.
![]()
D'r is daar vorig jaar bijna een in 't water gesukkeld.... en ik was toch ook blij da'k d'r uit was, ogen passen niet zo snel aan hé...
ik moe zeggen da ik toch een dikke 8u opmijn velooke gezeten heb om de 135 te volbrengen,er waren zelfs al kaarsjes uit,de mijne ook bijna daar.
ik ben wel afgestapt daar want ge kunt nooit weten,tis altijd in de laatste km da ge iets voor hebt.daar iets verder heb ik wel in de prikkeldraad gehangen.tot volgend jaar
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
De mannen met de brede sturen zeggen: "uit onze weg, want wij 'emme veul plek nodig"!!!
Stuurstopke ergens aan ne weipaal/draad verloren, 72cm was af en toe euh....crap(krap?).
Stuurstopke ergens aan ne weipaal/draad verloren, 72cm was af en toe euh....crap(krap?).
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ah, 'k heb da klein crapuuleke gevonden se, die mij me de tuinslang natspoot!!!

'k Zal dieje mini Herder volgend jaar is rap een pak voor zijn broek geven, voor hij groot is!!!
'k Zal dieje mini Herder volgend jaar is rap een pak voor zijn broek geven, voor hij groot is!!!
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Haast u maar, hij is mij al serieus aan het inhalen...El Perro Diablo wrote:Ah, 'k heb da klein crapuuleke gevonden se, die mij me de tuinslang natspoot!!!![]()
Normaal gezien vertoefde ik in de Ardennen, maar dit jaar gekozen om de Herdermarathon te rijden na positieve commentaren van collega-bikers en hier op 't forum te lezen.
Kende het parcour niet, oorspronkelijk de 80, maar 's ochtends beslist om de 100 km af te bollen. Vertrokken met VWO'er Emperor, tussen tweede en derde bevoorrading efkens klopje gehad, nadien afscheid moeten nemen van Emperor die voor de 125 ging.
Enkele hellingen niet opgeraakt, enkele afdalingen te voet genomen (nog te weinig lef, techniek wat bijschaven
). Tevreden over de ijskelder klim, hou wel van dergelijke stroken, Alpenweide deed me terug wat achter lucht happen, lag die strook slecht. Leberg nog beklimmen en dan als afsluiter de Taaienberg, wat een parcour zeg
Zes uurkes 'n half op de fiets, had wel wat problemen met borstkas, precies een ferme druk erop bij arrivéé, mss van de warmte, nochtans niet geforceerd heel de dag, want ik wilde de 100 halen.
Prachtige tocht, genieten van de natuur ...
Jammer is mijne bril gesneuveld op deze rit, na 5 km met als gevolg dat de afdelingen in het stof mij blind maakten ...
Kende het parcour niet, oorspronkelijk de 80, maar 's ochtends beslist om de 100 km af te bollen. Vertrokken met VWO'er Emperor, tussen tweede en derde bevoorrading efkens klopje gehad, nadien afscheid moeten nemen van Emperor die voor de 125 ging.
Enkele hellingen niet opgeraakt, enkele afdalingen te voet genomen (nog te weinig lef, techniek wat bijschaven
Zes uurkes 'n half op de fiets, had wel wat problemen met borstkas, precies een ferme druk erop bij arrivéé, mss van de warmte, nochtans niet geforceerd heel de dag, want ik wilde de 100 halen.
Prachtige tocht, genieten van de natuur ...
Jammer is mijne bril gesneuveld op deze rit, na 5 km met als gevolg dat de afdelingen in het stof mij blind maakten ...
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Wat voor jullie allemaal een hoogdag was op mtb-gebied, was voor mij ne doemdag. Maag en darmproblemen hebben mij zaterdagmorgen moeten doen beslissen om forfait te geven. Doeme toch.........één van de mooiste tochten van het jaar moeten missen en dan nog ne keer schitterend weer erbij. 't Zal voor volgend jaar zijn.
Groeties
Groeties