Za 22/05/2010 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- MC Johan
- Mountainbiker
Vertrokken voor de 60 km, een beetje schrik gekregen door de commentaren op de herders-site over het 80 km parcours.
Ik heb mij heel goed geamuseerd tot ik in die lange klim in 't veld op de scheiding van Flobecq-Everbeek 2 x lek reed op 200 m.
Bedankt aan de vriendelijke "specialized" biker die mijn band heeft helpen plakken, ik had maar 1 reserveband mee en geen "plakkertjes".
Nadien verder genoten van de rit, alle positieve commentaar is hier al uitgebreid aan bod gekomen.
Een afknapper voor mij waren de ijskoude douches. Na zo'n ritje kan een lekkere douche deugd doen, maar daar is dus niets van in huis gekomen.
Ik ben rond 12:45 aangekomen, ik lees hier dat niet iedereen koude douches had. Misschien een aandachtspuntje voor volgend jaar, aan alle andere elementen moet niets veranderd worden.
Ik heb mij heel goed geamuseerd tot ik in die lange klim in 't veld op de scheiding van Flobecq-Everbeek 2 x lek reed op 200 m.
Bedankt aan de vriendelijke "specialized" biker die mijn band heeft helpen plakken, ik had maar 1 reserveband mee en geen "plakkertjes".
Nadien verder genoten van de rit, alle positieve commentaar is hier al uitgebreid aan bod gekomen.
Een afknapper voor mij waren de ijskoude douches. Na zo'n ritje kan een lekkere douche deugd doen, maar daar is dus niets van in huis gekomen.
Ik ben rond 12:45 aangekomen, ik lees hier dat niet iedereen koude douches had. Misschien een aandachtspuntje voor volgend jaar, aan alle andere elementen moet niets veranderd worden.
welke was eigenlijk de ijskelderklim? Kan me deze niet herinneren. (Heb de 100 gereden) Jammer dat het eerste privébosje privé is, anders reed ik zeker nog eens terug.Een heel mooi stukje, maar het was nogal druk wanneer ik hier passeerde. Gelieve snel de datum van volgend jaar door te geven zodat ik dat weekend al kan vrijhouden!!!
- IvanIvankov
- Mountainbiker
Post by IvanIvankov »
zo ik heb goed geslapen
Ik had er wel zin in gisteren en dus ben ik gestart voor de 125km om 7u30. Meteen een zeer leuke start met die 2 mooie bosjes (bos met fotografen en privébos). Op een klim voor de 2e bevoorrading (petit dieu denk ik) in een greppel blijven steken en even in de modder gerold
. Schitterende passage in het Livierenbos met enkele mooie technische stukjes. Ook het bosje na bevoorrading 3 was wel plezant. (eigenlijk vond ik alle bospassages prachtig
) Net voor de 4e bevoorrading dat padje tussen een ongeschoren haag en prikkeldraad ging de biker voor mij plots spectaculair tegen de grond. Gelukkig zonder veel erg. Voor de 5e bevoorrading had ik een heel moeilijk moment. Alles was zo ongeveer op. Heb daar dan ook even de benen laten rusten, en met dank aan de frisse aquarius
toch met frisse moed vertrokken voor het laatste deel. Op de Alpenweide iemand weten van zijn fiets vallen van de inspanning. Ik hoop dat hij nog goed aan de finish is geraakt. Hoewel ik al serieus gaar was dan toch ook maar nog de optielus gedaan. (als ik dan eens zot doe kan ik beter meteen helemaal zot doen
) Uiteindelijk was ik om 16u (eindelijk) aan de finish met +- 135km (helaas werkte mijn teller niet, want bij het starten merkte ik dat het zendertje op mijn vork weg was.. als iemand dat ergens zou gevonden hebben...)
Een goeie 8 uur op de fiets dus en ik voel het nog vandaag.
Dit is goed voor één keer......... per jaar
@zefii Ik vermoed dat jij de persoon was die net voor mij in die diepe modderplas sukkelde. Vergeef me maar het was wel een grappig zicht
ook nog merci voor de goede, uitgebreide, vriendelijke, vele bevoorradingen, de vele seingevers die ervoor zorgden dat als je al eens vaart had (iets zeldzaam in deze tocht
) je die ook kon aanhouden, de goede uitpijling en aanduidingen voor splitsingen, gevaar, ..., de barbecueworst die een welkome beloning was op het einde, de afspuitstand waar goed veel druk achter zat... maar vooral gewoon bedankt voor zo een prachtig parcours en zo een schitterende organisatie
Ik had er wel zin in gisteren en dus ben ik gestart voor de 125km om 7u30. Meteen een zeer leuke start met die 2 mooie bosjes (bos met fotografen en privébos). Op een klim voor de 2e bevoorrading (petit dieu denk ik) in een greppel blijven steken en even in de modder gerold
Dit is goed voor één keer......... per jaar
@zefii Ik vermoed dat jij de persoon was die net voor mij in die diepe modderplas sukkelde. Vergeef me maar het was wel een grappig zicht
ook nog merci voor de goede, uitgebreide, vriendelijke, vele bevoorradingen, de vele seingevers die ervoor zorgden dat als je al eens vaart had (iets zeldzaam in deze tocht
ik lag der net niet in... mijne maat wel, rijd gij met een endorfin ?IvanIvankov wrote:zo ik heb goed geslapen![]()
Ik had er wel zin in gisteren en dus ben ik gestart voor de 125km om 7u30. Meteen een zeer leuke start met die 2 mooie bosjes (bos met fotografen en privébos). Op een klim voor de 2e bevoorrading (petit dieu denk ik) in een greppel blijven steken en even in de modder gerold. Schitterende passage in het Livierenbos met enkele mooie technische stukjes. Ook het bosje na bevoorrading 3 was wel plezant. (eigenlijk vond ik alle bospassages prachtig
) Net voor de 4e bevoorrading dat padje tussen een ongeschoren haag en prikkeldraad ging de biker voor mij plots spectaculair tegen de grond. Gelukkig zonder veel erg. Voor de 5e bevoorrading had ik een heel moeilijk moment. Alles was zo ongeveer op. Heb daar dan ook even de benen laten rusten, en met dank aan de frisse aquarius
toch met frisse moed vertrokken voor het laatste deel. Op de Alpenweide iemand weten van zijn fiets vallen van de inspanning. Ik hoop dat hij nog goed aan de finish is geraakt. Hoewel ik al serieus gaar was dan toch ook maar nog de optielus gedaan. (als ik dan eens zot doe kan ik beter meteen helemaal zot doen
) Uiteindelijk was ik om 16u (eindelijk) aan de finish met +- 135km (helaas werkte mijn teller niet, want bij het starten merkte ik dat het zendertje op mijn vork weg was.. als iemand dat ergens zou gevonden hebben...)
Dit is goed voor één keer......... per jaar![]()
@zefii Ik vermoed dat jij de persoon was die net voor mij in die diepe modderplas sukkelde. Vergeef me maar het was wel een grappig zicht![]()
ook nog merci voor de goede, uitgebreide, vriendelijke, vele bevoorradingen, de vele seingevers die ervoor zorgden dat als je al eens vaart had (iets zeldzaam in deze tocht) je die ook kon aanhouden, de goede uitpijling en aanduidingen voor splitsingen, gevaar, ..., de barbecueworst die een welkome beloning was op het einde, de afspuitstand waar goed veel druk achter zat... maar vooral gewoon bedankt voor zo een prachtig parcours en zo een schitterende organisatie
- IvanIvankov
- Mountainbiker
Post by IvanIvankov »
neen een zwarte focus..
dan zal jij het niet geweest zijn..
maar ik heb ook zoiets gezien.
Een afdaling waar veel snelheid werd gemaakt. Dan een beetje een blinde bocht en de gast voor mij zat in het verkeerde spoor en helemaal een modderplas binnen. Het was redelijk op het einde van mijn tocht.. tussen bevoorrading 5 en 6 denk ik.
dan zal jij het niet geweest zijn..
maar ik heb ook zoiets gezien.
Een afdaling waar veel snelheid werd gemaakt. Dan een beetje een blinde bocht en de gast voor mij zat in het verkeerde spoor en helemaal een modderplas binnen. Het was redelijk op het einde van mijn tocht.. tussen bevoorrading 5 en 6 denk ik.
- diamond1982
- Mountainbiker
Post by diamond1982 »
Zalige tocht, ben maar voor de 60 gegaan, maar dit bleek zwaar genoeg te zijn voor mijn rug waar ik ongelooflijk veel last heb gehad. En lang genoeg daar ik toch n klein beetje verbrand ben.
Ik zou ook de hulpvaardige man willen bedanken die mij ergens tussen de 15de en 18de km van de 60 heeft geholpen met zijn kettingpons om de mijne terug aan elkaar te krijgen. Goed werk geleverd trouwens, want ze heeft het de volle 45 volgende kms uitgehouden :).
Heeft er trouwens iemand enig idee waar en wanneer de foto's online komen?
Ik zou ook de hulpvaardige man willen bedanken die mij ergens tussen de 15de en 18de km van de 60 heeft geholpen met zijn kettingpons om de mijne terug aan elkaar te krijgen. Goed werk geleverd trouwens, want ze heeft het de volle 45 volgende kms uitgehouden :).
Heeft er trouwens iemand enig idee waar en wanneer de foto's online komen?
-
TASMANIAN DEVIL
- Mountainbiker
- Location: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM
super!!
Post by TASMANIAN DEVIL »
supertocht gehad!!
alleen gestart om er 135km af te malen. Eerst snelle afdaling en door de samenwerking van vaste vork en iets te zachte voorband lek gereden en nadien ook gemerkt dat ik mijn velg stuk gereden heb
enkele feiten:
het was een supertocht, toffe klimmtjes, toffe afdalingen, de HARD viel goed mee, maar was toch blij dat ze er in zaten!
volgend jaar vliegt de vaste vork er uit, want heb een ontsteking aan de onderarmen opgelopen door het vele gedaver met vaste vork.
een nieuwe velg naar de vaantjes gereden!
lekker warme douches, goeie en genoeg bevoorradingen
135km in 7u gedaan met enkele oponthoudingen, maar ik ben tevreden!!!
en het grootste feit van de dag: een helm: ALTIJD; heb een man voor me in de afdaling zien vallen: helm rats in 2, er zat zelfs een joekel van een steen in zijn helm, hoofd bloedde ook wat. Zonder helm was dit heel wat slechter afgelopen. Hoop dat het goed gaat, heb eventjes bij de man gebleven, maar hij zei me dat ik mocht vertrekken, dat hij zichzelf wel verder ging verhelpen.
voor mij krijgt deze tocht een 11 op 10

alleen gestart om er 135km af te malen. Eerst snelle afdaling en door de samenwerking van vaste vork en iets te zachte voorband lek gereden en nadien ook gemerkt dat ik mijn velg stuk gereden heb
enkele feiten:
het was een supertocht, toffe klimmtjes, toffe afdalingen, de HARD viel goed mee, maar was toch blij dat ze er in zaten!
volgend jaar vliegt de vaste vork er uit, want heb een ontsteking aan de onderarmen opgelopen door het vele gedaver met vaste vork.
een nieuwe velg naar de vaantjes gereden!
lekker warme douches, goeie en genoeg bevoorradingen
135km in 7u gedaan met enkele oponthoudingen, maar ik ben tevreden!!!
en het grootste feit van de dag: een helm: ALTIJD; heb een man voor me in de afdaling zien vallen: helm rats in 2, er zat zelfs een joekel van een steen in zijn helm, hoofd bloedde ook wat. Zonder helm was dit heel wat slechter afgelopen. Hoop dat het goed gaat, heb eventjes bij de man gebleven, maar hij zei me dat ik mocht vertrekken, dat hij zichzelf wel verder ging verhelpen.
voor mij krijgt deze tocht een 11 op 10
-
Koppenbiker
- Mountainbiker