LCMT 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Lw068236
Mountainbiker

Post by Lw068236 »

Sommige mensen klagen over de kostprijs.
De organisatoren moeten aan het hotel 180euro/pers betalen.
Blijft dus 120 euro over voor de organisatie en bevoorrading.
Misschien ligt die 180 euro iets boven de reguliere prijs, maar de opkuis na meer dan 400 moddervarkens in het hotel zal ook niet mis zijn.

Als je vergelijkt met de transgermany, ook een 4-daags evenement dan is dit best goedkoop.
Daar betaal je 295 euro ZONDER logement.
Voor 38 euro extra slaap je 2x in een turnzaal, school... + ontbijt.
Voor de andere nachten trekt ge maar zelf uw plan.

Voor de Transschwarzwald betaal je maar liefst 840 euro voor 2-persoonskamer en ontbijt.
Daarboven nog eens 449 euro voor de 7-daagse organisatie.
Dat maakt dus bijna 1300euro tesamen.

Dit was mijn eerste deelname. Normaal ben ik triatleet. Als je weet dat je voor sommige wedstrijden (bv. Marc Herremans Classic Antwerpen) 150 euro startgeld betaald dan valt 300 euro voor 4 dagen plezier, eten, drinken en slapen best mee.

LCMT duur???

[-X
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik sluit me erbij aan, eigenlijk is het spotgoedkoop.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

voor mij was het ook niet te duur...als je buitenlandse organisatie bekijkt of zelf een paar dagen in 't buitenland gaat rijden ben je ook wat geld kwijt!

prijs/kwaliteit is den LCMT zeker een topper als je ziet wat voor accomodatie je krijgt.
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Zotte Marre wrote:Ik weet anders wel een goe toerke van 't weekend om wat kilootjes te verliezen, zweten zult ge in alle geval doen ... 135 km lang ;-)

@Katrien, komt ge af?
Zeker en vast Maarten!!!
Tot morgen!!

@skerpen : leuk om je te leren kennen. Tot de volgende!
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

Duur vind ik de LCMT zeker niet. Om ergens anders hetzelfde te krijgen voor die prijs zal je al heel erg hard je best moeten doen. Ol Fosse d'Outh vind ik echt wel een luxe basiscamp voor een MTBmeerdaagse (zelfs de MTBChallenge is straks duurder en daar lig je op je eigen matras in een schoolgebouw)

Wat ik wel bijzonder jammer vind is dat de organisatie hun eigen chrono niet serieus neemt. Manueel de tijd staan opnemen is niet meer van deze tijd en alles behalve accuraat. Vraag gerust wat meer (25€ volgens jullie?) voor een digitale tijdsregistratie. Het zal jullie zelf en heel wat deelnemers behoorlijk wat ergernis en gezeur besparen. Als je de groep in klasses indeelt, heb dan ook respect voor alle klasses afzonderlijk. De laatste jaren was er bijna enkel oog voor de Elites. Alleen 's morgens op dag 2 was er heel even een podium voor de elites. Masters, jongeren en vrouwen vielen compleet uit de boot. Op dag 3 heb ik zelfs geen podium meer gezien. Of vergis ik mij?
Op dag drie zijn er heel wat chronorijders die doodleuk dezelfde tijd gekregen hebben aangezien er niemand meer stond voor de tijdsopname. Dan heb je 44km de ziel uit je lijf gereden voor niets... Boeiend!
Iedereen doet mee bij de klimproloog maar er is maar 1 bergklassement? De tijd dat er vrouwen gaan meedoen die daar punten gaan in pakken zal precies ook nog niet voor direct zijn...
Ook bij de ludieke bandenwisselproef zijn er heel wat dingen verkeerd gegaan. Soit... zelf had ik hier helemaal geen last van maar ik begrijp wel de ergernis van de mensen die er wel last van hadden.
Hier en daar de wedstrijdformule wat finetunen en bijspijkeren zal ook voor jullie beoogde internationale groei niet slecht zijn denk ik...
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

hebben jullie de hoogtemeters en afstanden per dag bijgehouden?
kzou graag een zicht hebben op de moeilijkheidsgraad van deze meerdaagse. Ik heb begrepen dat de gegevens op het net niet juist zijn.
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

waar blijven de foto's van de organisatie..ging een link opkomen of op facebook geplaatst worden maar vind dees nergens terug.. :oops:
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Hallo

Eerste filmpke met de onboardcamera van Rit1 staat on-line

De andere volgen zo rap mogelijk

http://www.mtboverijse.be
Groeten
Ivan
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

bostrippertje wrote:hebben jullie de hoogtemeters en afstanden per dag bijgehouden?
kzou graag een zicht hebben op de moeilijkheidsgraad van deze meerdaagse. Ik heb begrepen dat de gegevens op het net niet juist zijn.
De afstanden klopten , de hm draaiden elke dag rond 2000-2100 .
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Misschien iets aan de late kant, maar op zondag is mijn geheugenkaart idd gecrasht. Ik probeer momenteel de gegevens te recuperen maar het ziet er naar uit dat het noppes wordt...
Post Reply