3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

Proficiat aan de inrichtende herders !
Niks dan lof.
Heb gezien dat er vrij veel wedstrijdrijders aanwezig waren.
Daar valt iets mee te doen....
Misschien een chrono toevoegen volgend jaar ? (alles is toch al voorzien, vraagt dus weinig extra inspanning van organisatie)

Tot de volgende !
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

El Perro Diablo wrote:Ow jah, sorry voor dien volle Dixie, mor da's de peperkoek me vanillemelk da eruitspoot.....chance da'k mijne helm ophad terwijl ik zat te kakken, want 'k vloog me mijne kop tegen het dak.... :oops:
Ik heb u zien buiten komen #-o
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Heinz wrote:
El Perro Diablo wrote:Ow jah, sorry voor dien volle Dixie, mor da's de peperkoek me vanillemelk da eruitspoot.....chance da'k mijne helm ophad terwijl ik zat te kakken, want 'k vloog me mijne kop tegen het dak.... :oops:
Ik heb u zien buiten komen #-o
Sorry voor het opgelopen trauma....
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

s-works rider 336 wrote:Proficiat aan de inrichtende herders !
Niks dan lof.
Misschien een chrono toevoegen volgend jaar ? (alles is toch al voorzien, vraagt dus weinig extra inspanning van organisatie)

Tot de volgende !
Sorry, maar hier heb ik toch mijn bedenkingen bij. Een chrono zal op de smalle singletracks bij sommige rijders alleen maar zorgen voor geduw, gevloek, frustratie....
Nu was het bij momenten (vooral in het begin) reeds vrij druk. De tocht van de herders is een voor vele recreatieve mountainbikers een uitdaging om de grenzen te verleggen in een sportieve, recreatieve sfeer. Laat het zo blijven. Opgelet, ik beweer hier zeker niet dat alle chronorijders geen rekening houden met andere rijders, de meesten doen dit waarschijnlijk wel. Toch zal de competitieve sfeer voor de nodige spanning zorgen.
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

Chrono kan ook altijd dag ervoor of erna.
Problem solved !
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Fritsie wrote:
s-works rider 336 wrote:Proficiat aan de inrichtende herders !
Niks dan lof.

Tot de volgende !
Sorry, maar hier heb ik toch mijn bedenkingen bij. Een chrono zal op de smalle singletracks bij sommige rijders alleen maar zorgen voor geduw, gevloek, frustratie....
Nu was het bij momenten (vooral in het begin) reeds vrij druk. De tocht van de herders is een voor vele recreatieve mountainbikers een uitdaging om de grenzen te verleggen in een sportieve, recreatieve sfeer. Laat het zo blijven. Opgelet, ik beweer hier zeker niet dat alle chronorijders geen rekening houden met andere rijders, de meesten doen dit waarschijnlijk wel. Toch zal de competitieve sfeer voor de nodige spanning zorgen.
Mss een chrono op een andere dag? :-) Kunnen we dit parcours 2x rijden .. :-D

FANTASTISCHE rit, georganiseerd door ECHTE mtb-ers voor mtb-ers.
PUNT.
Tot volgend jaar.. 21mei? Mag ik em al op de kalender zetten? 8)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Crono:

'k heb da ook een paar keer gedacht, als zelf wedstrijdrijder zijnde....maar, idd, op dat moment zitten er teveel amateurs op de trails, amateurs waarvoor den tocht initieel ingericht is, die zijn dan ne last.
Het ludieke karakter van het hele event is nor de kl°ten.
Nu kom je voor u te amuseren, dan om te stressen.

Hoeveel accidenten gon er gebeuren, op de afdalingen én op de punten waar ge autobanen oversteekt????

Nu is't leuk en gezellig, hou het zo, er is elke week wel ergens een koers, wil je racen.

Als er nu zo'n geveerde fiets me ophield in de afdalingen, geen probleem, als 't koers moet dien den decor in eh, grote wielen hebben voorrang.

Persoonlijk zou ik den aprés nog wa uitbreiden....dikke BBQ en stripsters.
witje
Kerstman

Post by witje »

ik ben daar gisteren zeer mooi op mijn smoel gegaan door het proberen ontwijken van een zwevende drinkbus :-?
gisteren voelde ik er niet veel van, maar deze morgen........
heb mij wel geamuseerd, maar is nog wel beetje training nodig voor op mijn oude peil te geraken [-o<
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

El Perro Diablo wrote:Crono:

'k heb da ook een paar keer gedacht, als zelf wedstrijdrijder zijnde....maar, idd, op dat moment zitten er teveel amateurs op de trails, amateurs waarvoor den tocht initieel ingericht is, die zijn dan ne last.
Het ludieke karakter van het hele event is nor de kl°ten.
Nu kom je voor u te amuseren, dan om te stressen.

Hoeveel accidenten gon er gebeuren, op de afdalingen én op de punten waar ge autobanen oversteekt????

Nu is't leuk en gezellig, hou het zo, er is elke week wel ergens een koers, wil je racen.

Als er nu zo'n geveerde fiets me ophield in de afdalingen, geen probleem, als 't koers moet dien den decor in eh, grote wielen hebben voorrang.

Persoonlijk zou ik den aprés nog wa uitbreiden.... BBQ en dikke stripsters.
Veur den Hemd :-D
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Euh, er staat stripsters, niet strippers e !!!

Dit jaar hemd ik deze laten schieten, al wat spijt van maar de benen zitten nog vol met zuur van den lcmt en maandag is het de ardennen trophy, dus me wat gespaard. Maar ik herinner me dit als een mooi tochtje, toen de 130km gedaan, ook in schitterend weer.
Post Reply