De 100RL kan van 100mm naar 80 worden gebracht, maar het gewicht blijft natuurlijk hetzelfde.
Het grote voordeel van de 80RLT is dat het gewicht dus een stukje lager ligt.
Fox of Sid ????
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- A d r i
- Mountainbiker
Ik ben ook zeer onder de indruk van de Fox 80RLT, alhoewel ik ze in het begin wat zacht vond. Ik heb de luchtdruk wat verhoogd (staat nu op 85) en naarmate ik er meer mee fiets geraak ik de sublieme werking gewoon. Superstijf (ik heb een 180mm schijf vooraan maar die vork geeft geen krimp) en dus een zeer goede werking. Mijn RLT80 vork (cut) weegt 1605g ready to go)
In vergelijking hiermee is een SID overduur speelgoed, welswaar een paar 100 grammen lichter ) Goede afstellingsmogelijkheden maar slap, manmanman... eerlijk gezegd zou ik op een SID geen schijven durven monteren.
In vergelijking hiermee is een SID overduur speelgoed, welswaar een paar 100 grammen lichter ) Goede afstellingsmogelijkheden maar slap, manmanman... eerlijk gezegd zou ik op een SID geen schijven durven monteren.
Nu effe terug on topic: "Fox of SID"
Als ik Scott Racerke was ging ik voor een SID team met remote
lock out, kost nu zowat de helft van en Fox...
en is zeker
ook zeer goed op voorwaarde dat je met velgemmen rijdt...!!!
Bij Janssen in Genk zag ik hem laatst liggen voor (als ik me niet
vergis) 459 euro...
Persoonlijk kies ik voor een MZ marathon SL, die gebruik ik nu ook
en is te vinden voor zowat 450 euro (internet), maar dat is dan
mijn keuze en niet vermeld in de poll...
Fox blijft (voorlopig?) veeeeeel te duur naar mijn goesting
Als ik Scott Racerke was ging ik voor een SID team met remote
lock out, kost nu zowat de helft van en Fox...
ook zeer goed op voorwaarde dat je met velgemmen rijdt...!!!
Bij Janssen in Genk zag ik hem laatst liggen voor (als ik me niet
vergis) 459 euro...
Persoonlijk kies ik voor een MZ marathon SL, die gebruik ik nu ook
en is te vinden voor zowat 450 euro (internet), maar dat is dan
mijn keuze en niet vermeld in de poll...
Fox blijft (voorlopig?) veeeeeel te duur naar mijn goesting
- WT6
- Mountainbiker
Als je enkel de prijs hanteert als maatstaf, kom je uiteraard bij de SID uit.
Voor de zwaardere biker, en voor schijfremmen, kan je dan wel problemen ondervinden.
Daar komt de Fox er beter uit, maar duurder.
Wil je de prijs zo laag mogelijk, loop eens langs bij Bike-discount.de in Bonn. Ter plekke in de winkel, wordt er nog een aardig stuk van de prijs afgedaan.
Vorige maandag was ik nog in Bonn en kreeg Crossmax XL(non-disc) aangeboden voor 400 euro.
Voor die fox, kan je allicht ook nog een 100 euro van de prijs op internet afkrijgen. Da's al wel eens de moeite als je gratis naar daar kan.
Voor de zwaardere biker, en voor schijfremmen, kan je dan wel problemen ondervinden.
Daar komt de Fox er beter uit, maar duurder.
Wil je de prijs zo laag mogelijk, loop eens langs bij Bike-discount.de in Bonn. Ter plekke in de winkel, wordt er nog een aardig stuk van de prijs afgedaan.
Vorige maandag was ik nog in Bonn en kreeg Crossmax XL(non-disc) aangeboden voor 400 euro.
Voor die fox, kan je allicht ook nog een 100 euro van de prijs op internet afkrijgen. Da's al wel eens de moeite als je gratis naar daar kan.
-
Guest
Post by Guest »
Nu met gevaar weer off topic te gaan even de reden verklaren van de vraag 100/80.
Laten we dan on topic beginnen:
De Fox is in vergelijking met de SID natuurlijk overprijsd. In België toch.
Ik heb een 100 nodig en kan die bij Egle-parts (waarvoor dank voor de tip op het forum) vinden voor 499 euro. Geen probleem voor mij dus.
Een collega forumer heeft een 80 nodig maar op die site staat alleen de 100 te koop. Zijn vraag was dan ook als ie zo'n 100 ombouwd naar een 80 (de reden is de uitzonderlijkje prijs, anders koopt ie natuurlijk beter direct een 80) heeft ie dan een goede koop gedaan?
Laten we dan on topic beginnen:
De Fox is in vergelijking met de SID natuurlijk overprijsd. In België toch.
Ik heb een 100 nodig en kan die bij Egle-parts (waarvoor dank voor de tip op het forum) vinden voor 499 euro. Geen probleem voor mij dus.
Een collega forumer heeft een 80 nodig maar op die site staat alleen de 100 te koop. Zijn vraag was dan ook als ie zo'n 100 ombouwd naar een 80 (de reden is de uitzonderlijkje prijs, anders koopt ie natuurlijk beter direct een 80) heeft ie dan een goede koop gedaan?
- Phrace
- Mountainbiker
Dzjowie wrote: Het mooiste overzicht van de Foxjes vond ik DIT. Ik heb er onder andere van geleerd dat mijn F 80 RL wel dégelijk een blow-off op de lock-out heeft, maar dat die schijnbaar niet instelbaar is... Het zich laten aanpassen op verschillende veerlengtes noemen ze ginds "multi-travel capable".
missschien een reeks domme vragen maar ik vind het niet direct terug in het overzicht:
wat is het verschil tussen de FLoat 80RLC en de F80RLT? Waarvoor staat de T?
en wat doet die blow-off?
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Mijne bikepartner heeft just ne Ridley gekocht.
Eerst had hij deze besteld met een Marzocchi mx comp maar deze was niet vast te krijgen (volgens de vloboer).
Dus heeft hij een Sid team gepakt met lock out maar geen remote.
Is dit dan toch een goeie vork of ni ??.
Ik ben zelf maar een pluim van 63kg goe nat dus...
En heb de hs 33ers steken .
Wat raden jullie mij aan ,want idd Fox is wel héél duur .
Btw die Sid in 80mm wat kost die eigenlijk??? rond de 499???
Thx mannen ik leer hier alle dagen bij.
- A d r i
- Mountainbiker
Voor jouw gewicht zal de SID zeker voldoen. Nogmaals, dit is een topvork maar in vergelijking met Fox en Marzo een zwabber. Dat ligt ook aan het feit dat de binnenste vorkpoten bij een SID veel korter overlappen met de buitenste en in het geval van de Fox zijn de diameters van de poten een stuk groter, dus stijver. Maar dat merk je alleen maar als je met beide vorken na elkaar fietst (en aan het schuren van je blokjes en dansant met de SID)
Volgens mijn link, een page van Mojo Suspension, de UK-invoerder van Fox, is een RLC "multi-travel capable", ombouwen zou dus mogelijk moeten zijn...tbfkai wrote:Een collega forumer heeft een 80 nodig maar op die site staat alleen de 100 te koop. Zijn vraag was dan ook als ie zo'n 100 ombouwd naar een 80 (de reden is de uitzonderlijkje prijs, anders koopt ie natuurlijk beter direct een 80) heeft ie dan een goede koop gedaan?
@ Phrace: het schema is nochtans erg duidelijk, overloop gewoon de features en vergelijk wat de ene vork mist tov van de andere en omgekeerd...