voorvork zonder druk

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
kawaracer
Mountainbiker

voorvork zonder druk

Post by kawaracer »

het gaat om een suntour xcr. Op de vorige tt heb ik een betonnen putdeksel dat een 20cm boven de grond uitstak tussen hoog gras verstop zat te laat gezien en dus ook verkeerd genomen. Blijkbaar heb toen meer kapot gereden dan mijn achterband. Mijn voorvork heeft nu helemaal geen veerkracht meer, ik zak volledig door de vering als ik gewoon op straat rij.
Kan i hier nog iets aan doen?
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

vuilbak gooien en nieuwe kopen.... ik heb ook niks anders dan miserie met die xcr !!!
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

Garantie?

En idd, weg met suntour. Een goed voorstel is Rock shox reba, voor die prijs zal je geen betere kwaliteit vinden. Vind het zelf een zalige vork.
Biebabeloela
Mountainbiker

Post by Biebabeloela »

Idd, ik heb ook mijn XCR vervangen door een Reba, veel beter.
kawaracer
Mountainbiker

Post by kawaracer »

vind je die reba ook met v-brakes? blijkbaar zijn voorvorken tegenwoordig enkel voor schijfremmen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Zeker ook nog te vinden voor V-Brakes!
kawaracer
Mountainbiker

Post by kawaracer »

ik vind dus nergens een reba met V-brakes. iemand een alternatief in gedachte?
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

bodhisattva
Mountainbiker

Post by bodhisattva »

Ik heb ook een Reba Race met HS33. Overlaatst werkte mn vork ook niet meer: Bij het rijden hoorde ik een metalig geluid binnenin de vork, zonder vering. Mn fietsenboer belde met SRAM Nederland, het probleem uitgelegd en ze kenden het probleem, we mochten de vork opsturen. Dat heeft me 13€ gekost, ze hebben ze hersteld buiten garantie en zelf terug opgestuurd.
Dus een enorme service van SRAM, gaan voor de Reba zou ik zeggen.
kawaracer
Mountainbiker

Post by kawaracer »

Ik heb geen echte stap voor uit gezet maar de xcr is vervangen door een rockschox tora maar een betaalbare voorvork met v-brake-nokken is echt wel moeilijk te vinden. Blijkbaar maakt rockshox enkel nog de tora en de sid voor v-brakes en dit enkel voor België en Nederland en de tora is dan blijkbaar enkel voor montage op nieuwe fietsen en niet voor naverkoop aan particulieren.
Post Reply