kzal ook van de partij zijn ! normaal gezien lekker droge omstandigheden. Zal vroeg vertrekken want examens naderen :(
grtz
Zo 23/05/2010 St-Michiels / Brugge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Cristal biker
- Mountainbiker
Post by Cristal biker »
Waar juist passeren jullie aan de sint pietersplas? Aan de voorzijde van de plas via de nieuwe fietsersbrug over de expressweg en zoja welke bordjes gebruiken jullie zodat ik daar kan inpikken als dat goed is voor jullie natuurlijk. Ik betaal dan mooi m'n bijdrage op de Veemarkt.Barbeque wrote:Ahoi Bikers,
hier even info........ :
Op zaterdag 22 mei inschrijving van 8 u tot 14 u aan de Veemarkt St-Michiels, Koningin Astridlaan 101, 8200 Brugge.
2 euro voor aangeslotenen - 4 euro voor niet aangeslotenen
Afstanden 30 km - 40 km - 57 km
Het parcours van de 30 en 40 km gaat door de bossen van Tilleghem, Tudor en Beisbroek. Voor de langste afstand (57 km) volgt nog een lus door de Meetkerkse Moeren en langs de St Pietsplas, waar gepasseerd wordt langs een verlaten BMX-circuit.
Op zondag 23 mei inschrijving van 7u30 tot 10 u 30 aan de Veemarkt Sint Michiels, Koningin Astridlaan 101, 8200 Brugge
2 euro voor aangeslotenen - 4 euro voor niet aangeslotenen
Afstanden 30 km - 40 km - 57 km
Het parcours van de 30 en 40 km gaat door de bossen van Tilleghem, Tudor en Beisbroek. Voor de langste afstand (57 km) volgt nog een lus door de Meetkerkse Moeren en langs de St Pietsplas, waar gepasseerd wordt langs een verlaten BMX-circuit.
Op zondag is er in het kader van Vlaanderen Fietst nog randanimatie op de Veemarkt (klimmuur, speleobox, fietsen op rollen, bmx-behendigheidsparcours, swingbikes, enz...).
We hebben wel minder goed nieuws gekregen in verband met het parcours. We krijgen dit jaar geen toelating meer om door het Coppietersbos te rijden, zelfs niet een beperkte doorgang zoals deze winter.
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Aub Cristal Biker,
We rijden de Sint Pietersplas binnen vanuit de Sint Pietersmolenstraat en gaan buiten aan de Blankenbergse Dijk (omgekeerde richting van vorig jaar). We rijden in tegenstelling tot vorig jaar niet over de expressweg via de Gentelebrug.
De pijlen zijn blauw met een rode stip op een witte achtergrond.
We rijden de Sint Pietersplas binnen vanuit de Sint Pietersmolenstraat en gaan buiten aan de Blankenbergse Dijk (omgekeerde richting van vorig jaar). We rijden in tegenstelling tot vorig jaar niet over de expressweg via de Gentelebrug.
-
Cristal biker
- Mountainbiker
Post by Cristal biker »
BBQ, dank u voor de info, tot zondagBarbeque wrote:Aub Cristal Biker,
Rond 8u aan de V-markt. Tegen dat ik daar ben met de velo, das wel ver héBarbeque wrote:Hoi Slooverke,
ik heb je vraag doorgemaild naar Marc, hij zal me spoedig antwoorden en dan plaats ik het hier.
Kenny, zaterdag kan ik jammer genoeg de Herders nie doen omdat ik met een Plechtige Communie zit. De zondag zie ik het anders zitten, laat je iets weten via face of pm wanneer je zou vertrekken ???
Groetjes Yves,
Zit momenteel wel zonder computer, dus anders een sms sturen of eens bellen om af te spreken...
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Hey Traxer,Traxer wrote:Deze doe ik op zaterdagmorgen.
@ BBQ: waar kan ik ergens inpikken op het parcours, komende van Aartrijke?
Ik denk dat je op drie plaatsen kan aanpikken. Een eerste mogelijkheid is ter hoogte van de Torhoutsesteenweg ter hoogte van Zevenkerke. Een tweede mogelijkheid is aan het tunneltje onder de snelweg aan de Diksmuidse Heirweg aan Beisbroek. Een andere mogelijkheid is ook aan de brug over de snelweg E40 (Doornstraat) ter hoogte van Snellegem.
Veel succes he.
- Barbeque
- Kerstman
Nog dit mensen,
Op sommige gedeelten van het parcours hangen er pijlen van een familiefietstocht van Bloso die op zondag ook vertrekt van op de Veemarkt en ook aan de 1ste bevoorrading.
De pijlen van de mountainbiketochten zijn blauw op een witte achtergrond zonder tekst.
De witte pijlen met een grote rood - bruine top met het opschrift Vlaanderen Fietst zijn van de familietochten op de weg!
Op sommige gedeelten van het parcours hangen er pijlen van een familiefietstocht van Bloso die op zondag ook vertrekt van op de Veemarkt en ook aan de 1ste bevoorrading.
De pijlen van de mountainbiketochten zijn blauw op een witte achtergrond zonder tekst.
De witte pijlen met een grote rood - bruine top met het opschrift Vlaanderen Fietst zijn van de familietochten op de weg!
net terug van de 30 km met de zoon. wat vroeger de bossentocht was is nu meer de wijkentocht. ik vind dit altijd zeer gevaarlijk met die voorrang van rechts. om de haverklap moet je vaart minderen en opletten. hier in brugge geldt de stadsmentaliteit en wordt de voorrang bijna altijd genomen. bij ons op de buiten is dat minder het geval. daar geeft men meestal de voorrang aan diegene die op de hoofdbaan is. maar je moet ook op je hoede blijven. bepijling: goed tot aan de splitsing daarna wat minder. bevoorrading: ok maar een beetje fruit kan geen kwaad. conclusie: deze tocht heeft heel wat van zijn pluimen verloren. dit was goed te zien aan het aantal autos op de parking en aan het aantal bikers die ons maar voorbijgestoken hebben daar het tempo van mijn zoon nog laag ligt. het waren er welgeteld 8. op de bevoorrading waren we met 6.vroeger was dit vlaanders mooiste tocht.