verkiezingspoll

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Locked

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Poll ended at Sun 27 Jun 2010 21:00

Vlaams Belang
45
20%
Vivant
1
0%
LDD
6
3%
Open VLD
19
8%
CD&V
3
1%
Sp.a
19
8%
N-VA
98
43%
Groen!
18
8%
Blanco
19
8%

Total votes: 228

iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

allez mannen, da kunt ge niet menen. Ik ben ongeveer een half jaar geleden van job veranderd, heb ong 2 euro per uur moeten inleveren en moet ook goed uitkijken wat ik doe met mijn geld, maar ik ben wel 1000000000000keer contenter dan toen ik nog een fatsoenlijke pré had! Natuurlijk zou het leuk zijn om geld genoeg te hebben, maar je moet wel altijd een kosten-baten analyse doen vind ik.
En nu ga ik echt zwijgen, normaal gezien ben ik dus echt niet zo'n discussieerder :-?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

iddi wrote:allez mannen, da kunt ge niet menen. Ik ben ongeveer een half jaar geleden van job veranderd, heb ong 2 euro per uur moeten inleveren en moet ook goed uitkijken wat ik doe met mijn geld, maar ik ben wel 1000000000000keer contenter dan toen ik nog een fatsoenlijke pré had! Natuurlijk zou het leuk zijn om geld genoeg te hebben, maar je moet wel altijd een kosten-baten analyse doen vind ik.
Als: minder verdienen + minder kosten > meer verdienen + meer kosten
Minder verdienen + minder kosten = meer geld
Meer geld = gelukkiger

8)

Je kan ook andere factoren erbij halen en dan kan minder per maand verdienen ook gelukkiger maken. Heb de keuze ook ooit moeten maken.

Beetje minder verdienen + véél minder werken = véél meer vrije tijd = gelukkiger
(+ jaarlijks geld terugkrijgen van de belastingen = veel gelukkiger)
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

ikke nv a overgelopen van vb die altijd maar het zelfde zeggen en toch geen bal te zeggen hebben. :roll:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

politiek is dikke zever vind ik.
-Wat ze eerst moeten doen, is al die buitenlanders die komen profiteren van ons systeem en geld krijgen van het ocmw aan werk helpen zodat die ook een loon hebben en kunnen bijdragen aan onze maatschappij (en als ze dat niet willen kunnen ze vertrekken naar land van herkomst =D> )
En de belgen die kunnen werken (dus geen ernstige handicap hebben of zo) eveneens aan werk helpen en als ze niet willen, hun geld beperken zodat ze just hun eten kunnen kopen en het levensnoodzakelijke .
- het tweede : de wildgroei van ministers stoppen want met de helft zal het ook wel moeten lukken (de best betaalde ministers verdient per maand meer dan ik op jaarbasis).
- ten derde:Hoe hoger het inkomen, hoe meer ze moeten bijdragen aan ons mooi systeem zodat de rijken niet rijker worden en de armen niet armer.
En ze mogen ons gast, elekriciteits maatschappijen enz ook wel intomen (we behoren tot de duursten van europa).

Ik zal ook nooit voor het vb stemmen, als zij aan de macht komen is het helemaal gedaan met BELGIE en ons mooi welvaard systeem #-o (ziekenkas, beschuttewerkplaatsen, ocm, .... en is het ieder voor zich ).

grtz devil
Fish
Mountainbiker

Post by Fish »

Discussie hier is zinloos, teveel arrogant gezwets en mensen die lijken klaargestoomd op VB of NVA-cursussen.
Gewoon even mijn steun geven aan 'iddi' (PVDA : super, ik stem daar ook op maar staat hier niet in de poll), 'pacer' en alle andere gematigde vredelievende bikers.
Nog 1 opmerking : blijkt dat we zullen moeten besparen de komende jaren. Ik stel voor dat de ministers en kabinetten zelf het goede voorbeeld geven en 5% inleveren op hun loon. Ze zullen er niet van doodgaan en dat zal al heelwat schelen. Maar ik vind dat in geen enkel programma terug???
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Fish wrote:Discussie hier is zinloos, teveel arrogant gezwets en mensen die lijken klaargestoomd op VB of NVA-cursussen.
Gewoon even mijn steun geven aan 'iddi' (PVDA : super, ik stem daar ook op maar staat hier niet in de poll), 'pacer' en alle andere gematigde vredelievende bikers.
Nog 1 opmerking : blijkt dat we zullen moeten besparen de komende jaren. Ik stel voor dat de ministers en kabinetten zelf het goede voorbeeld geven en 5% inleveren op hun loon. Ze zullen er niet van doodgaan en dat zal al heelwat schelen. Maar ik vind dat in geen enkel programma terug???
grappig dat een van de agressiefste en meest inhoudsloze bijdragen aan deze thread andere bijdragen afdoet als 'arrogant gezwets' ...

en die 5% staat in het programma van open vld, blijven zoeken jongen
maar dat is puur symbolisch, gezien de grootte van het te besparen bedrag
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Op ... 65-438.art
De Vlaamse liberalen willen onder meer de ministerweddes met vijf procent verlagen, de staatssecretarissen afschaffen en dertig procent besparen op de kabinetten.
Fish
Mountainbiker

Post by Fish »

grappig dat een van de agressiefste en meest inhoudsloze bijdragen aan deze thread andere bijdragen afdoet als 'arrogant gezwets' ...

en die 5% staat in het programma van open vld, blijven zoeken jongen
maar dat is puur symbolisch, gezien de grootte van het te besparen bedrag
Opzettelijk de bijdrage tamelijk inhoudsloos gemaakt omdat ik verwachtte onmiddellijk afgemaakt te worden door nva-infiltrant. En na 14 minuten inderdaad ...
Verder was het gewoon een steunbetuiging aan mensen die mijn mening delen.
Indien mijn bijdrage u verder te agressief overkwam, wil ik mij excuseren en de term 'arrogant gezwets' weglaten uit mijn vorig bericht.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

't Is hilarisch om deze topic van de zijlijn te volgen....
En goed dat de grenzen open zijn... of ik had uur vroeger naar Theux moeten vertrekken wegens kans op grenscontrole....
Hahahahahhaaahahh..

Waar zijn sommigen toch mee bezig?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

slangen & co zeiden bij phara dat deze verkiezingen zeker niet communautair zouden zijn (looool)

zelfs groen gaat de 'communautaire' toer op:

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=132QGBO9
Groen! trekt met drie speerpunten naar de kiezer. Verrassend is dat het van het communautaire debat een prioriteit maakt. 'Het gaat niet op om de regering eerst te laten vallen over een institutioneel probleem om daarna te zeggen dat het niet belangrijk is', zegt Wouter Van Besien.
maar ze pleiten terzelfder tijd ook voor een federale kieskring, dus voor een nieuw bhv over heel vlaanderen

dat is dus wél hilarisch
Locked