verkiezingspoll

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Poll ended at Sun 27 Jun 2010 21:00

Vlaams Belang
45
20%
Vivant
1
0%
LDD
6
3%
Open VLD
19
8%
CD&V
3
1%
Sp.a
19
8%
N-VA
98
43%
Groen!
18
8%
Blanco
19
8%

Total votes: 228

pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Als NVA een europees gezinde partij is, man man man...

Ik verwacht ook dat men massaal op ZeverWever gaat stemmen den 13de, en dan maar splitsen?

Daarvoor heeft de Vlaming geen kl.. aan zijn lijf.

Ma Cyclon zal wel het tegendeel beweren denk ik.

Dat nationalistisch/separtistisch gevoel leeft enkel bij een klein deel 'roepers' denk ik, die goed de media kunnen bespelen. En die Walenhaat doet écht mijn maag keren.

Als ik zie hoe andere naties hun eergevoel hoog houden, en hier ons 'kunstmatig' (wa voor kul is dat nu weer??) land kapotgemaakt is(ja ondertussen is het kapot, dus splits de boel maar) dat stemt me gewoon droevig.
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

leuk dat er hier altijd over walenhaat wordt gesproken....
Hebben jullie al eens stilgestaan bij het omgekeerde, volgens mij zit de haat bij de franstaligen in de brusselse rand veel hoger dan omgekeerd.
Meermaals word ik uitgemaakt voor sale flammand en het gebeurd zelfs dat je als vlaming in een winkel moet wachten tot de franstalige bediend zijn en dan kom je pas aan de beurt. Kan u zeggen dat dat echt niet leuk is.
Ik ben zelf zeker niet voor splitsing maar juist voor het omgekeerde een pluralistisch belgie waar iedereen in de 3 landstalen overal terecht kan, dan is het gedaan met die zever van wij praten enkel dat... In de fond zal er weinig veranderen op dagelijks gebied, maar de practische kant zal veel makkerlijker worden. Op voorwaarde dat men iedereen aanzet tot bijscholing.
Er is in belgie een groter probleem dan BHV en dat is de schrijnende migratieproblematiek die ervoor zorgt dat we met een enorme versluising van geld zitten naar niet belgen ingegeven door juist de waalse politici ( onder het mom van de meeste zijn franstalig en zullen als ze genaturaliseerd zijn wel op ons stemmen) dit wordt in 1 adem genoemd als zijnde versluisde gelden naar franstalig belgie wat dus een fout gegeven is.
Deze zaak een halt toeroepen en de straffeloosheid van deze mensen aanpakken zal leiden tot een verbetert klimaat waarin beide belgen om het zo te noemen eindelijke de echte problemen zullen zien veranderen ipv de door de media ingegeven burenhaat.
just my 2 cents
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

het wordt hier nog maar eens ten overvloede duidelijk dat de ware extremisten de oerconservatieve belgicisten zijn, het enige wat ze, in hun frustratie, kunnen is besmeuren en insinueren, al dan niet met een wansmakelijke 'even goede vrienden' erbij

de waarheid is voor hen van geen tel

een van die simpele waarheden is dat hun eigen België gecreëerd werd door separatistische 'extremisten'

een andere simpele maar voor hen zeer vervelende waarheid is dat de nv-a een europees gezinde partij is:

http://www.n-va.be/standpunten/18
De N-VA wil van Vlaanderen een lidstaat in Europa maken. Vlaanderen is het meest geschikte microniveau, de Europese Unie het macroniveau. Wij geloven in een Europa der volkeren. Voor de N-VA is de eerbied voor de verscheidenheid van taal en cultuur in Europa van groot belang.

De N-VA is tegen een nieuwe (wilde) uitbreiding van de Europese Unie. De N-VA geeft prioriteit aan de verdere verdieping en kwaliteitsvolle uitbouw van de huidige Europese instellingen. De N-VA is geen voorstander van een Turks lidmaatschap, wel van een bevoorrecht partnerschap tussen de EU en Turkije. Wij vinden ook dat de EU veel meer moet zijn één grote markt, maar een politieke unie moet worden.

De N-VA maakt in het Europees parlement deel uit van EVA, de Europese Vrije Alliantie, die regionalistische en volksnationalistische partijen over heel Europa bundelt. De groep engageert zich voluit om het zelfbeschikkingsrecht van alle volkeren binnen en buiten de Unie te verdedigen.
http://www.n-va.be/standpunten/18
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Voor N-VA is de verscheidenheid van taal en cultuur van groot belang.

Loool.

Alle respect voor je mening, partijvoorkeur maar ik geraak niet overtuigd hoor.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

pacer wrote:Voor N-VA is de verscheidenheid van taal en cultuur van groot belang.

Loool.

voel je je ook moreel superieur aan deze mensen?

http://www.gravensteengroep.org/wie.php

Etienne Vermeersch (ere-vice-rector Universiteit Gent)
Jan Verheyen (regisseur)
Frans-Jos Verdoodt (em. prof. Utrecht, prof. Universiteit Antwerpen)
Piet van Eeckhaut (gewezen voorzitter provincieraad Oost-Vlaanderen, sp.a)
Jan Van Duppen (gewezen gemeenschapssenator en huisarts)
Luc Van Doorslaer (docent Lessius, K.U.Leuven, journalist)
Jef Turf, (oud-vice-voorzitter KP)
Johan Swinnen (prof. VUB, Hogeschool Antwerpen, Sorbonne)
Hugo Stevens (historicus)
Brigitte Raskin (schrijfster)
Jean-Pierre Rondas (producer Klara)
Yves Panneels (communicatieadviseur)
Bart Maddens (prof. K.U.Leuven)
Karel Gacoms (ABVV-militant)
Paul Ghijsels (voormalig journalist en ambtenaar)
Pierre Darge (journalist)
Paul De Ridder (dr. historicus, medewerker TV Brussel)
Dirk Denoyelle (cabaretier)
Peter De Graeve (prof. Universiteit Antwerpen)
Eric Defoort (em. prof. K.U.Brussel)
Jo Decaluwe (acteur-regisseur)
Willy Courteaux (gewezen journalist)
Jan Bosmans (arts, auteur)
Tinneke Beeckman (dr. filosoof VUB)
Ludo Abicht (voormalig prof. Universiteit Berkeley).
Gromit
Mountainbiker

Post by Gromit »

pacer wrote:Voor N-VA is de verscheidenheid van taal en cultuur van groot belang.

Loool.

Weer een goed gefundeerde mening :drunk: Blij dat Cyclon toch nog zijn overtuiging kan staven. Want roepen dat "het allemaal dezelfde zijn" zonder ook maar een simpel partijprogramma te lezen, kan iedereen hoor.

Of interviews, waarvoor hetzelfde geldt. Ik ben deze week enorm verrast door wat Reynders te zeggen had over het communautair probleem. 't Was wel Het Laatste Nieuws, maar bon.
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

cyclon wrote:
het immigratiebeleid van België en dus ook van Vlaanderen wordt vooral bepaald door de ps & zusterpartij cdh, vandaar de recente massale regularisatie

en het overgrote deel van de bevolking wil nog altijd geen pure 'splitsing' (ook al is het 'land' eigenlijk al grotendeels gesplitst), ze willen wél een confederale staatstructuur, dus veel meer bevoegdheden voor de gewesten

een structuur dus, die beter past bij het 'land' België dan de huidige federale
Sorry, ik wist niet niet dat enkel de franstaligen beslisten over het immigratiebeleid #-o . Daar had ik het trouwens niet echt over; het ging mij vooral over het feit dat velen hun pijlen ineens richten op de Walen en dat begrijp ik gewoonweg niet. Ik draag nu eenmaal nog altijd liever RSZ af om een werkloze Waal(=Belg!) te helpen dan om nog maar eens een hele Marokkaanse familie van eten te voorzien. 't Zal wel aan mij liggen zeker?
En in de sociale klasse van mensen waar ik mee omga (=de BREDE middenklasse=het overgrote deel van de bevolking) zal het worst wezen wat een confederale staatstructuur inhoudt en welke bevoegdheden welke gewesten hebben. Wat hen wel bezighoudt is dat we in een België als ééngemaakt land met 10 ministers toekomen. Dit is niet alleen een serieuze besparing, maar dan zijn we ook af van die 50 man die minister zijn van 3 autosnelwegen met een budget van 500 euro die als voornaamste job hebben om op TV te komen.
Een argument dat steeds weer wordt aangehaald is dat er in Wallonië slechts 7 flitspalen zouden staan. Wel: In een land dat als één groot geheel functioneerd zou het aantal flitspalen sowiezo eerlijk verdeeld worden, niet?

Jan Verheyen (regisseur)

Ik denk niet dat deze mensen al veel druppels zweet gelaten tijdens het uitoefenen van hun functie, in tegenstelling tot de paar miljoen arbeiders die hun stem gaan mogen uitbrengen, dus de lijst lijkt me weinig relevant. Het toont wel aan dat de maatschappij uit zeer verschillende mensen bestaat die allen hun eigen belangen hebben. Voor de éne is dat iemand die Frans durft spreken in Vlaanderen, voor de andere een boterham met choco of één met confituur.

En last but not least: GELD MAAKT NIET GELUKKIG!

En dit was het laatste wat ik hierover zeg want de meningen lopen te ver uiteen en dit is een eindeloze discussie. Ik heb wel degelijk respect voor uw mening, maar ik kan ze niet delen.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

mening?

Cyclon goochelt enkel met NVA linkjes en vrij agressieve en denigrerende taal naar ieder die van zijn mening / beleidslijnen durft afwijken. Geen probleem dat deze mens een NVA militant / aanhanger is, maar niet iedereen deelt die mening.

Ik denk dat ik genoeg kennis heb van de diverse programma's en zal zonder bobolijstjes mijn mening wel vormen en keuzes maken.

Zoals Iddi al aanhaalt, met gratuite Walenhaat ga je de échte problemen van de mensen niet oplossen. Daar ligt het overgrote deel van de bevolking niet wakker van.

En idd nog méér structuur en nog méér postjes is een nadeel.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

iddi wrote:
cyclon wrote:
het immigratiebeleid van België en dus ook van Vlaanderen wordt vooral bepaald door de ps & zusterpartij cdh, vandaar de recente massale regularisatie

en het overgrote deel van de bevolking wil nog altijd geen pure 'splitsing' (ook al is het 'land' eigenlijk al grotendeels gesplitst), ze willen wél een confederale staatstructuur, dus veel meer bevoegdheden voor de gewesten

een structuur dus, die beter past bij het 'land' België dan de huidige federale
Sorry, ik wist niet niet dat enkel de franstaligen beslisten over het immigratiebeleid #-o . Daar had ik het trouwens niet echt over; het ging mij vooral over het feit dat velen hun pijlen ineens richten op de Walen en dat begrijp ik gewoonweg niet. Ik draag nu eenmaal nog altijd liever RSZ af om een werkloze Waal(=Belg!) te helpen dan om nog maar eens een hele Marokkaanse familie van eten te voorzien. 't Zal wel aan mij liggen zeker?
En in de sociale klasse van mensen waar ik mee omga (=de BREDE middenklasse=het overgrote deel van de bevolking) zal het worst wezen wat een confederale staatstructuur inhoudt en welke bevoegdheden welke gewesten hebben. Wat hen wel bezighoudt is dat we in een België als ééngemaakt land met 10 ministers toekomen. Dit is niet alleen een serieuze besparing, maar dan zijn we ook af van die 50 man die minister zijn van 3 autosnelwegen met een budget van 500 euro die als voornaamste job hebben om op TV te komen.
Een argument dat steeds weer wordt aangehaald is dat er in Wallonië slechts 7 flitspalen zouden staan. Wel: In een land dat als één groot geheel functioneerd zou het aantal flitspalen sowiezo eerlijk verdeeld worden, niet?

Jan Verheyen (regisseur)

Ik denk niet dat deze mensen al veel druppels zweet gelaten tijdens het uitoefenen van hun functie, in tegenstelling tot de paar miljoen arbeiders die hun stem gaan mogen uitbrengen, dus de lijst lijkt me weinig relevant. Het toont wel aan dat de maatschappij uit zeer verschillende mensen bestaat die allen hun eigen belangen hebben. Voor de éne is dat iemand die Frans durft spreken in Vlaanderen, voor de andere een boterham met choco of één met confituur.

En dit was het laatste wat ik hierover zeg want de meningen lopen te ver uiteen en dit is een eindeloze discussie. Ik heb wel degelijk respect voor uw mening, maar ik kan ze niet delen.

daar ga ik niet akkoord mee dat zeggen alleen mensen die genoeg geld hebben en niet moeten nadenken bij elke uitgave die ze doen of ze datwel kunnen doen om het einde van de maand veilig te halen.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

iddi wrote:
Da's dikke zever, als het niet gelukkig maakt, het helpt toch heel veel. :-D
Locked